Σήμερα η Νέα Υόρκη ετοιμάζεται για την απονομή των βραβείων Grammy και δεκάδες διάσημοι αναμένονται στο κόκκινο χαλί. Σε περίπου 24 ώρες, τo ίντερνετ θα έχει γεμίσει με φωτογραφίες τους και θα υπάρχουν χιλιάδες άρθρα που θα σχολιάζουν τα ρούχα.
Όμως σαν σήμερα, πριν από 18 χρόνια, η Τζένιφερ Λόπεζ πέτυχε κάτι πρωτόγνωρο με την εμφάνισή της. Σε σημερινούς όρους θα λέγαμε πως έσπασε το ίντερνετ - και μετά το ξαναέφτιαξε...
Συνοδευόμενη από τον τότε φίλο της Diddy, η Τζένιφερ Λόπεζ εμφανίστηκε στα Grammys με ένα μεταξωτό σιφόν Versace φόρεμα το οποίο έμεινε στην ιστορία της μόδας ως το «πράσινο bamboo dress».
Με ένα βαθύ σκίσιμο στο ντεκολτέ, το τολμηρό φόρεμα του οίκου Versace είχε για pattern πυκνή βλάστηση μπαμπού και έγινε το νούμερο ένα θέμα συζήτησης μέσα στη αίθουσα της τελετής. Έξω όμως από την αίθουσα, το φόρεμα είχε ήδη ξεκινήσει να ανατρέπει τους κανόνες του πρωίμου διαδικτύου.
Την επόμενη μέρα οι φωτογραφίες της τραγουδίστριας βρίσκονται παντού, τα περιοδικά μόδας την έχουν στο εξώφυλλο και όλοι μιλάνε για το φόρεμα.
Η τουαλέτα αξίας 15.000 δολαρίων έγινε αντικείμενο πόθου για χιλιάδες γυναίκες όλου του κόσμου, τα περιοδικά μόδας έγραφαν και ξαναέγραφαν για το στιλ της λατίνας σταρ και η πρώτη φωτογραφία του φορέματος είχε μέσα σε ένα 24ωρο 642,917 downloads από την σελίδα των Grammys.
Μια φωτογραφία με 642.917 retweets αυτή τη στιγμή θα ήταν το 20ο δημοφιλέστερο tweet στην ιστορία του Twitter. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι στις αρχές του 2000, υπήρχαν μόνο περίπου 300 εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου, γίνεται αντιληπτό το τι ακριβώς είχε συμβεί με το φόρεμα.
Την ίδια ώρα ο οίκος Versace απολάμβανε την τεράστια δημοσιότητα και ζήτηση του pattern το οποίο είχε γίνει περιζήτητο σε όλο τον κόσμο. Κάποιοι παλιότεροι θα θυμούνται ίσως και επώνυμες Ελληνίδες που φόρεσαν με τόση μανία το φόρεμα, ώστε να έχουν βρεθεί στο ίδιο event με το ίδιο ρούχο.
Eκείνη τη χρονιά το σχέδιο με την μπαμπού βλάστηση βρίσκεται παντού και τελικά τo 2008 το σιφόν Versace φόρεμα ψηφίζεται ως πέμπτο πιο εμβληματικό και χαρακτηριστικό ρούχο στην ιστορία της μόδας και της ποπ κουλτούρας.
Πλέον το φόρεμα εκτίθεται στο μουσείο των Grammy, κοστίζει μια περιουσία για να το αγοράσει κανείς σήμερα και έχει τη δική του σελίδα στη Wikipedia.
Πολύ πριν η Καρντάσιαν επιχειρήσει να σπάσει το ίντερνετ, η JLo το είχε καταφέρει - για την ακρίβεια έγινε η αφορμή να το αλλάξει και με ένα φόρεμα να γίνει καταλύτης του διαδικτύου και της Google.
Πρόσφατα ο Έρικ Σμιντ, CEO και εκτελεστικός πρόεδρος της Google απεκάλυψε στο Project Syndicate πως στο φόρεμα αυτό και την Jennifer Lopez χρωστάμε την λειτουργία της αναζήτηση Google Images.
Η εμφάνιση της τραγουδίστριας και η φρενίτιδα που προκλήθηκε, στο ακόμη άγουρο τότε ίντερνετ, έδειξε ξεκάθαρα στα στελέχη πως ο κόσμος δεν ψάχνει απλά λέξεις, φράσεις και πληροφορίες, αλλά και εικόνες.
Οι αναζητήσεις για το φόρεμα ήταν χιλιάδες και όλοι έψαχναν πολύ περισσότερα για κάτι πολύ συγκεκριμένο που μόνο η εικόνα μπορούσε να περιγράψει. «Αυτό έγινε για πρώτη φορά εμφανές μετά τα Βραβεία Grammy του 2000, όπου η Λόπεζ φορούσε το πράσινο φόρεμα που, τράβηξε την προσοχή όλου του κόσμου. Εκείνη την εποχή, ήταν η πιο δημοφιλής αναζήτηση που είχαμε δει ποτέ. Αλλά, δεν είχαμε εξασφαλισμένο τρόπο για να επιστρέψουμε στους χρήστες ακριβώς το αποτέλεσμα που ήθελαν: Τη JLo να φορά αυτό το φόρεμα. Ήταν κάτι που μέχρι τότε δεν είχαμε προβλέψει. Τότε γεννήθηκε η ιδέα του Google Image Search» αναφέρει ο Σμιντ.
σχόλια