Sex on the beach: Μια πόλη τσακώνεται για τα γλυπτά του Άντονι Γκόρμλεϊ

Sex on the beach: Μια πόλη τσακώνεται για τα γλυπτά του Άντονι Γκόρμλεϊ Facebook Twitter
Το έργο του Α. Γκόρμλεϊ στην παραλία του Άλντεμπουργκ. Φωτο: Caroline Wiseman
0

Τα τέσσερα σιδερένια γλυπτά του σερ Άντονι Γκόρμλεϊ που τοποθετήθηκαν στην παραλία της πόλης Άλντεμπουργκ του Σάφολκ, προκάλεσαν καβγάδες και πολλούς μπελάδες στη γκαλερίστα που είχε την ιδέα να τα τοποθετήσει στο πιο αξιοθέατο μέρος της πόλης χωρίς να υπολογίζει κυριολεκτικά τους …ξενοδόχους.

Η γκαλερίστα Κάρολιν Γουάιζμαν πίστευε ότι θα τα έργα θα ενθάρρυναν τους κατοίκους να εκτιμήσουν τη σύγχρονη τέχνη αλλά μάλλον κατάφερε και δίχασε τη μικρή πόλη. Όταν αγόρασε από τον Γκρόμλεϊ τα τέσσερα κομμάτια με τίτλο Oval, Peg, Penis και Snowman, που σχεδιάστηκαν από τον Gormley το 2001 για ένα έργο ανάπλασης στο Peckham στο νότιο Λονδίνο, τα τοποθέτησε έξω από τη γκαλερί της South Lookout στην παραλία με βότσαλα και ήθελε η εγκατάσταση να έχει «πολιτιστικό όφελος» για την πόλη.

Οι φιλοδοξίες της ματαιώθηκαν γιατί δεν είχε πάρει αφενός άδεια για την τοποθέτηση και οι κάτοικοι άρχισαν αφετέρου να διαμαρτύρονται γιατί το θέμα της εγκατάστασης δε βγήκε σε δημόσια διαβούλευση. Το μπέρδεμα έγινε χειρότερο όταν ο εκπρόσωπος του Γκόρμλεϊ είπε ότι τα έργα δεν έπρεπε να τοποθετηθούν ξαπλωτά αλλά όρθια στην ακτή και η τοποθέτησή τους με τέτοιο τρόπο ήταν «παραπλανητική».

«Η τοποθέτηση του έργου του Γκόρμλεϊ σε μια δημόσια παραλία όχι με τη μορφή που σκόπευε είναι προσβλητική», δήλωσε η Helen Napper, η οποία ζει στο Άλντεμπουργκ για σχεδόν 30 χρόνια. «Δεν είναι καλή ιδέα όταν κάποιος αποφασίζει αυτόνομα τι χρειάζεται η πόλη χωρίς δημόσια διαβούλευση. Ένα δημόσιο έργο πρέπει να έχει ευρύτερη συναίνεση».

Sex on the beach: Μια πόλη τσακώνεται για τα γλυπτά του Άντονι Γκόρμλεϊ Facebook Twitter
Τα γλυπτά του Α. Γκόρμλεϊ σε ένα κύκλο από κόκκινα βότσαλα. Φωτο: Caroline Wiseman

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι εξέφρασαν την υποστήριξή τους για τα έργα, τα οποία έχουν συλλογικό τίτλο Quartet: Sleeping. Μάλιστα κάποιοι τα βρήκαν διασκεδαστικά όπως και το παιχνίδι να καταλάβουν τι συμβολίζουν. Είναι ερωτικά παιχνίδια; Βόμβες; αναρωτήθηκαν και είπαν ότι είναι μια καλή αφορμή για μια συζήτηση για την τέχνη, το περιβάλλον και το τοπίο. Μάλιστα κάποιοι είπαν ότι αποσπούσαν την προσοχή που όταν βρίσκεσαι στην παραλία είναι στραμμένη μόνο στις ψαροταβέρνες.

Το έργο δεν είναι το πρώτο που δημιουργεί πόλωση στους κατοίκους της πόλης και ερεθίζει τις καλλιτεχνικές τους ευαισθησίες. Το 2003 παρουσιάστηκε ένα χαλύβδινο έργο τέχνης ύψους 12 ποδιών στο βόρειο άκρο της παραλίας ως αφιέρωμα στον συνθέτη Μπέντζαμιν Μπρίτεν, ο οποίος έγραψε εκεί μια από τις πιο διάσημες όπερες του, τον Peter Grimes, για τη ζωή ενός φανταστικού τοπικού ψαρά. Το έργο που λέγεται Scallop επικρίθηκε έντονα από τους λάτρεις αυτής της ακτής και της παρθένας παραλίας.

Η Γουάιζμαν έχει ήδη πουλήσει τα έργα και σύντομα θα «εξαφανιστούν» από την παραλία, αφήνοντας την πόλη να συνεχίσει να έχει την παραλία «όλη δική της».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ