Ταραντούλα κατέστρεψε πίνακα της Georgia O’Keeffe και χρειάστηκαν 1.250 ώρες αποκατάστασης

Ταραντούλα κατέστρεψε πίνακα της Georgia O’Keeffe και χρειάστηκαν 1.250 ώρες αποκατάστασης Facebook Twitter
Η «Άνοιξη» (Spring), ζωγραφισμένη από την Georgia O'Keeffe το 1948, ήταν ο μεγαλύτερος πίνακας που είχε φιλοτεχνήσει εκείνη την εποχή και περιλάμβανε μερικά από τα πιο εμβληματικά της μοτίβα. Φωτογραφία αρχείου: EPA/EDDY RISCH
0

Ένας κατεστραμμένος πίνακας της Georgia O'Keeffe εκτίθεται ξανά αφού συντηρητές πέρασαν 1.250 ώρες και ξόδεψαν 145.000 δολάρια για να τον αποκαταστήσουν.

Ο Dale Kronkright, επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του Georgia O’Keeffe Museum στη Σάντα Φε, χαρακτήρισε τη δουλειά ως το μεγαλύτερο έργο αποκατάστασης στο οποίο έχει εργαστεί ποτέ.

Η Georgia O'Keeffe ζωγράφισε το έργο, με τίτλο «Άνοιξη», το 1948 και τελευταία φορά είχε εκτεθεί στο κοινό το 2019. Ο πίνακας συνδυάζει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοτίβα της O'Keeffe και με διαστάσεις περίπου 1.2x2.1 μέτρα, ήταν ο μεγαλύτερος που είχε ζωγραφίσει μέχρι τότε.

Η ζημιά από νερό πιθανότατα προκλήθηκε από μια ταραντούλα στην οροφή του σπιτιού της O'Keeffe, στο Νέο Μεξικό.

Οι συντηρητές κλήθηκαν να επιδιορθώσουν όχι μόνο τις ζημιές από το νερό, αλλά και προηγούμενες αποτυχημένες εργασίες αποκατάστασης, καθώς μεταξύ άλλων στο έργο είχε μπει βερνίκι, τεχνική που δεν χρησιμοποιείται πλέον στη συντήρηση.

Ο Ariel Plotek, επιμελητής του Georgia O’Keeffe Museum, είπε ότι το έργο μοιάζει με μια δήλωση για ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή της καλλιτέχνιδας. Ο πίνακας «Άνοιξη» συνέπεσε με την επιστροφή της O'Keeffe από τη Νέα Υόρκη -όπου πέρασε τρία χρόνια τακτοποιώντας την περιουσία του συζύγου της, Alfred Stieglitz- και την ανακαίνιση του σπιτιού της στο Νέο Μεξικό.

«Το συγκεκριμένο λουλούδι συνδέεται με το πένθος και τα οστά με τον θάνατο. Ερμηνεύεται ως ένα είδος μνημείου στον Alfred Stieglitz», εξήγησε, προσθέτοντας πως το γεγονός ότι η O'Keeffe κράτησε τον πίνακα για αρκετές δεκαετίες δείχνει ότι ήταν σημαντικός για εκείνη.

Σε επιστολές προς την γκαλερίστα της στη Νέα Υόρκη, Edith Halpert, η O'Keeffe έγραψε ότι δεν ήξερε αν ο πίνακας θα άρεσε σε κανέναν άλλον.

Μετά τη ζημιά από το νερό, η O'Keeffe έστειλε τον πίνακα στον προσωπικό της συντηρητή στη Νέα Υόρκη, κάνοντας λόγο για «μη διαχειρίσιμο και δύσκολο να καθαριστεί», αλλά καθαρίστηκε. Ωστόσο, υπεριώδες φως έδειξε μεγάλα σημάδια από σφουγγάρι στον πίνακα, από πιθανές προσπάθειές της να τον καθαρίσει, είπε ο Kronkright.

Το μουσείο απέκτησε τον πίνακα όταν άνοιξε το 1997.

Με πληροφορίες από Associated Pres

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ