Αγανάκτησαν οι επιχειρηματίες στη Μύκονο από τους συνεχείς φορολογικούς ελέγχους

Αγανάκτησαν οι επιχειρηματίες στη Μύκονο από τους συνεχείς φορολογικούς ελέγχους Facebook Twitter
6

Την αγανάκτησή τους εκφράζουν οι επιχειρηματίες στη Μύκονο μέσω επιστολής λόγω των επαναλαμβανόμενων φορολογικών ελέγχων από ελεγκτικά κλιμάκια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.


Ειδικότερα, επιστολή διαμαρτυρίας προς τη Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού και μέλη της κυβέρνησης με θέμα, «Στοχοποίηση των επιχειρήσεων της Μυκόνου από την Α.Α.Δ.Ε», έστειλε σήμερα ο «Σύνδεσμος Καταστηματαρχών Πωλήσεως Οινοπνευματωδών Ποτών και Κέντρων Διασκεδάσεως Νήσου Μυκόνου».

  

Στην επιστολή του συνδέσμου, που εκπροσωπεί τις επιχειρήσεις διασκέδασης και εστίασης του νησιού, και ξεκινά με τη διαπίστωση ότι «πως για ακόμα μία χρονιά οι επιχειρήσεις της Μυκόνου βρίσκονται στο στόχαστρο συνεχόμενων και επαναλαμβανόμενων ελέγχων από πληθώρα ελεγκτικών κλιμακίων» και τη δήλωση, «πως είμαστε υπέρ των ελέγχων, γιατί με αυτόν τον τρόπο επιβραβεύονται οι σωστές επιχειρήσεις», προτείνονται διορθώσεις στην εφαρμογή του διοικητικού μέτρου της 48ης σφράγισης προς την κατεύθυνση «ουσιαστικών ελέγχων με δικαιοσύνη». Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Του Σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΣ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΩΝ ΠΟΤΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΩΣ ΝΗΣΟΥ ΜΥΚΟΝΟΥ», που εδρεύει στη Μύκονο και εκπροσωπείται νόμιμα.

ΠΡΟΣ


Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού, κ. Μητσοτάκη Κ., Μέγαρο Μαξίμου- Ηρώδου Αττικού αρ. 19, Αθήνα
κ. Υφυπουργό Φορολογικής Πολιτικής, Βεσυρόπουλο Απ., Υπουργείο Οικονομικών – Καραγιώργη Σερβίας αρ. 10, Αθήνα
κ. Υφυπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου, Παπαθανάση Ν., Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης – Νίκης αρ. 5, Αθήνα
κ. Υφυπουργό Τουρισμού, Κόνσολα Μ., Υπουργείο Τουρισμού- Λεωφ. Αμαλίας αρ. 12, Αθήνα
κ. Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)

Μύκονος, 25η Ιουλίου 2019

ΘΕΜΑ: «Στοχοποίηση των επιχειρήσεων της Μυκόνου από την Α.Α.Δ.Ε.»

1. Ο Σύνδεσμός μας εκπροσωπεί τις επιχειρήσεις διασκέδασης και εστίασης στην Μυκόνου ως θεσμική επαγγελματική συλλογικότητα από το 1994. Ο κλάδος μας αναλαμβάνει ξανά τον μεγαλύτερο όγκο της ευθύνης ποιοτικής και υψηλού επιπέδου διαχείρισης και προσφοράς των τουριστικών υπηρεσιών, που με την παράλληλη καλλιέργεια οικονομικών συνεργασιών και με άλλους επαγγελματικούς κλάδους, αποτελούν τη βαριά «βιομηχανία» του νησιού μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας.

2. Ο λόγος που σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας είναι γιατί διαπιστώνουμε πως για ακόμα μία χρονιά οι επιχειρήσεις της Μυκόνου βρίσκονται στο στόχαστρο συνεχόμενων και επαναλαμβανόμενων ελέγχων από πληθώρα ελεγκτικών κλιμακίων. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε πως είμαστε υπέρ των ελέγχων, γιατί με αυτόν τον τρόπο επιβραβεύονται οι σωστές επιχειρήσεις.

3. Η ισχύουσα νομοθεσία που οδηγεί σε άμεση 48ωρη σφράγιση μιας επιχείρησης γιατί δεν έκοψε 10 αποδείξεις ή ποσό άνω των 500€, είναι ένα μέτρο τα αποτελέσματα του οποίου είναι
δυσανάλογα με τη ζημία που προκαλείται αφενός μεν στην επιχείρηση και αφετέρου στο κράτος, αλλά και για την εικόνα του ελληνικού τουρισμού.

4. Ο τρόπος εφαρμογής και διοικητικού μέτρου της σφράγισης έχει δείξει ότι υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις, στις οποίες είναι πασιφανές πως δεν υπήρχε πρόθεση φοροδιαφυγής, αλλά έχει γίνει ανθρώπινο λάθος, όπως ενδεικτικά πρόσφατα που επιχείρηση που είχε ημερήσια έσοδα μέχρι τη στιγμή του ελέγχου πάνω από 100.000€ και δεν εκδόθηκε έγκαιρα μία απόδειξη 520€ από αμέλεια του υπαλλήλου, πάνω στον φόρτο εργασίας. Είναι αδιανόητο να πιστέψει κάποιος ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε πρόθεση να φοροδιαφύγει και να ρισκάρει να σφραγιστεί για 48 ώρες, μη εκδίδοντας μία απόδειξη αξίας 520€, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,5% του δηλωθέντος ημερήσιου τζίρου της.

5. Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ελεγκτών βοηθούν τις επιχειρήσεις να διορθωθούν όταν εντοπίζουν λάθη, υπάρχουν και κάποιες μικρές εξαιρέσεις ελεγκτών που εμφανίζονται ότι το μόνο που θέλουν είναι να σφραγίσουν μία επιχείρηση, αδιαφορώντας αν τελικά αδίκως βεβαίωσαν παράβαση.

6. Ο Σύνδεσμός μας και τα μέλη του, έχοντας δεχθεί τους περισσότερους ελέγχους από ολόκληρη την Ελλάδα, έχει να προτείνει τα εξής:


6.1. Να εφαρμόζεται η 48ωρη σφράγιση μόνο όταν διαπιστωθεί ότι δεν έχει εκδοθεί απόδειξη για ποσό μεγαλύτερο του 10% του Χ της στιγμής του ελέγχου, διαφορετικά να επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο πολλαπλάσιο του ποσού που δεν εκδόθηκε.


6.2. Στην περίπτωση 48ωρης σφράγισης, να είναι υποχρεωμένοι οι ελεγκτές να καταγράφουν επιτόπου τα πλήρη πραγματικά περιστατικά και να μην αρκούνται σε μία απλή διατύπωση ότι δεν εκδόθηκε μία απόδειξη τάδε ποσού. Με αυτόν τον τρόπο και ο ελεγχόμενος, αλλά και ο διοικητικός δικαστής θα μπορούν να αντιληφθούν τι ακριβώς έγινε, δηλαδή τις συνθήκες τέλεσης της αποδιδόμενης παράβασης.


6.3. Στην περίπτωση 48ωρης σφράγισης, να επιδίδεται επιτόπου η εκτελεστή διοικητική πράξη, ώστε ο ελεγχόμενος να μπορεί άμεσα να προσφύγει στον φυσικό του δικαστή για να ζητήσει την έννομη προστασία του.


6.4. Επίσης, θεωρούμε πολύ αυστηρό, ανάγοντας τους ελεγκτές σε δικαστές που αποφασίζουν και διατάζουν, να εκτελείται η απόφαση σφράγισης των ελεγκτών χωρίς ο ελεγχόμενος να έχει προθεσμία να προσφύγει στο φυσικό του δικαστή. Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η υπερβολική εξουσία σε κάποιο ελεγκτικό όργανο, μπορεί να δημιουργήσει κρούσματα διαφθοράς. Δεν υπάρχει πουθενά στο ελληνικό δικαιϊκό σύστημα η ανάθεση εξουσίας σε κάποιο δημόσιο υπάλληλο να σφραγίσει ένα κατάστημα, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει ο χρόνος για προσφυγή στο φυσικό του δικαστή. Μόνο ο δικαστής μπορεί να σφραγίσει άμεσα μία επιχείρηση και αυτό θεωρούμε πως είναι το ορθό και μπορεί να συμβαίνει σε ένα κράτος δικαίου.


6.5. Σύμφωνα με το άρθρο 4 της ΠΟΛ 1102/2017, στην επιχείρηση που σφραγίζεται τοποθετείται ταινία/αφίσα με το εξής περιεχόμενο:


«σφραγίσθηκε μέχρι........(ημερομηνία - ώρα), βάσει της αριθ.........απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε ή της με αριθ...........πράξης αναστολής λειτουργίας, η οποία εκδόθηκε κατόπιν της αριθ..........Ειδικής Εντολής Ελέγχου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ............., σε εφαρμογή των διατάξεων του άθρου 13Α του ν. 2523/1997» και στην αγγλική γλώσσα «operations suspended due to tax violations».

Δυστυχώς, οι προτυπωμένες αφίσες που επικολλά η Α.Α.Δ.Ε. αναφέρει μόνο «ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ – OPERATIONS SUSPENDED DUE TO TAX VIOLATIONS» χωρίς να αναφέρεται πουθενά το χρονικό διάστημα (όπως ορίζει η ΠΟΛ), δημιουργώντας σύγχυση σε πελάτες και περαστικούς ότι η επιχείρηση έχει κλείσει οριστικά, προκαλώντας μεγάλη ζημία στη φήμη της επιχείρησης και τη διαρροή των πελατών σε άλλες επιχειρήσεις.


7. Τελειώνοντας, θέλουμε να σας επαναλάβουμε ότι ο Σύνδεσμός μας και τα μέλη του είναι υπέρ των ελέγχων, αλλά ουσιαστικών ελέγχων και με δικαιοσύνη. Επίσης ζητούμε συνάντηση με εσάς για να σας εκθέσουμε από κοντά τα προβλήματά μας, άλλα και τις προτάσεις που έχουμε να σας υποβάλουμε.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Αγανάκτησαν οι επιχειρηματίες στη Μύκονο από τους συνεχείς φορολογικούς ελέγχους Facebook Twitter
Αγανάκτησαν οι επιχειρηματίες στη Μύκονο από τους συνεχείς φορολογικούς ελέγχους Facebook Twitter
Αγανάκτησαν οι επιχειρηματίες στη Μύκονο από τους συνεχείς φορολογικούς ελέγχους Facebook Twitter
Ελλάδα
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Επειδή βλέπω κράξιμο... Το πρόβλημα που είναι ; ότι βγάζουν λεφτά από τον αέρα; Αφού υπάρχουν ζώα που τους τα ακουμπάνε, καλά κάνουν και βγάζουν.Το μόνο ζήτημα που πρέπει να μας απασχολεί είναι όχι πόσα βγάζουν και γιατί τα βγάζουν, αλλά αν φορολογούνται για αυτά και αν υπάρχει ένας δίκαιος έλεγχος.Το παράδειγμα που αναφέρουν ως αρνητικό παράδειγμα, δεν είναι παράλογο. Μια επιχείρηση με τζίρο 100.000 ευρώ την ημέρα δηλωμένα, γιατί να ρισκάρει για μια απόδειξη των 500 ευρώ; Για να γλιτώσει 300-350 ευρώ; Αν κλείσει 48 ώρες χάνει τα 100πλάσια, τα 300 ευρώ θα κοιτάξει;Τα όσα προτείνουν δεν είναι παράλογα, ούτε με βάση την κοινή λογική, ούτε με βάση την νομική επιστήμη. Δεν μπορεί ένας μεμονωμένος υπάλληλος, χωρίς καν την ιδιότητα του δικαστικού λειτουργού, χωρίς αιτιολογημένη απόφαση και επομένως χωρίς δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου της ορθότητας της απόφασής του, να προκαλεί τέτοια βλάβη σε μια επιχείρηση, χωρίς μάλιστα η επιχείρηση να έχει οποιοδήποτε περιθώριο προσωρινής προστασίας από τυχόν αυθαίρετες ή άδικες αποφάσεις.Στο κάτω κάτω , τι θα γίνει εάν η επιχείρηση αποκτήσει την δυνατότητα να προσφύγει (άμεσα) στην δικαιοσύνη και να αναβληθεί η σφράγιση για μερικές ημέρες αν τελικά η επιχείρηση είχε άδικο; Την διόρθωση των παθογενειών του ελληνικού συστήματος φορολογικών ελέγχων ζητούν, δεν ζητούν κάτι παράλογο. Το εάν μας είναι συμπαθείς ή αντιπαθείς, πρέπει να είναι εντελώς αδιάφορο.
Χωρίς καμία διάθεση "κραξίματος"... Σίγουρα το ζήτημα δεν είναι ότι βγάζουν λεφτά, αλλά η νόμιμη απόδοση φόρου. Κάνατε όμως 2 υποθέσεις, για να καταλήξετε στα συμπεράσματά σας. Πρώτον, ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση δε θα ρίσκαρε για 500 ευρώ. Αυτό προϋποθέτει ως δεδομένο ότι το θεωρούσαν ρίσκο, κάτι που δεν το ξέρουμε, ειδικά αν πίστευαν ότι δε θα τους έπιαναν. Η απληστία του ανθρώπου οδηγεί σε πολλά αξιοπερίεργα. Έπειτα, ότι ένα άτομο είναι ανεπαρκές και μη αξιόπιστο για σωστό φορολογικό έλεγχο. Όσο βάσιμες και να είναι, παραμένουν υποθέσεις, όχι γεγονότα. Θα κάνω παρόλα αυτά και γω μία, αν ο άνθρωπος ήταν αναξιόπιστος ή/και έπραξε με δόλο, τότε γιατί δεν το κατήγγειλε η επιχείρηση? Τέλος, όσον αφορά το "παράπονο" των καταστηματαρχών για την εξουσία ενός ατόμου να σφραγίζει επιχειρήσεις, φυσικά και θα τους βόλευε να χρησιμοποιούσαν τη γραφειοκρατία και να παραπέμπονταν αλλού, καθώς θα είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να μην τιμωρηθούν. Στο κάτω κάτω, γιατί να βρεθούν να μην έχουν κόψει 10(!) αποδείξεις ή 500 ευρώ και πάνω, ποιά η δυσκολία?
Για το ζήτημα του ρίσκου... με τον αριθμό τον φορολογικών ελέγχων που γίνονται , είναι μάλλον αδύνατο να θεωρούσαν απίθανο να τους πιάσουν. Υπήρχε βέβαια και η πιθανότητα να μην τους πιάσουν, αλλά το ζήτημα του ρίσκου κρίνεται πάντα με την σχέση του επιδιωκόμενου όφελους με την πιθανή ζημιά.Αν λ.χ. μια επιχείρηση έχει τζίρο 10.000 ευρώ/ημέρα, πράγματι έχει νόημα το ρίσκο να μην κόψει 5-6 αποδείξεις των 500 ευρώ (ή 10 αποδείξεις των 250 ευρώ κ.ο.κ.). Γιατί το όφελος που αποκομίζει, σε σχέση με την πιθανότητα να την πιάσουν και σε σχέση με τον πιθανό κίνδυνο έχουν καλή αναλογία.Μια επιχείρηση με 100.000 ημερήσιο τζίρο δεν έχει την πολυτέλεια τέτοιου ρίσκου. Ακόμα και αν γλιτώνει 5-6 αποδείξεις την ημέρα, μια φορά να την πιάσουν, θα χάσει υπερβολικά πολλά. Δεν έχει λόγο να το κάνει, όχι λόγω ευσυνειδησίας, αλλά λόγο συμφέροντος.Όσο υπόθεση είναι το παραπάνω, αλλά τόσο υπόθεση (και πιο παρακινδυνευμένη) είναι να θεωρείς ότι ένας ψημένος επιχειρηματίας της Μυκόνου, με τζίρο 100.00 ευρώ την ημέρα, δεν φοβάται τους ελέγχους.Όσον αφορά τα γεγονότα, το μόνο διαπιστωμένο γεγονός είναι ότι δεν τους έπιασαν με 10 αποδείξεις, αλλά με μια. Και όσον αφορά την "γραφειοκρατία" ... Γιατί θεωρείς ότι θα είχαν περισσότερες πιθανότητες να μην τιμωρηθούν από έναν διοικητικό δικαστή σε σχέση με έναν διοικητικό υπάλληλο; Περισσότερες πιθανότητες να έχουν μια δίκαιη αντιμετώπιση θα είχαν.Το μόνο που χρειάζεται για αυτό είναι η θέσπιση μιας ταχείας διαδικασίας.
"Είναι αδιανόητο να πιστέψει κάποιος ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε πρόθεση να φοροδιαφύγει και να ρισκάρει να σφραγιστεί για 48 ώρες, μη εκδίδοντας μία απόδειξη αξίας 520€, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,5% του δηλωθέντος ημερήσιου τζίρου της." Πηγή: www.lifo.grΝομίζω ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είναι - ως συνήθως - η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.Και αφού - κατά δήλωσή τους -, "Ο κλάδος μας αναλαμβάνει ξανά τον μεγαλύτερο όγκο της ευθύνης ποιοτικής και υψηλού επιπέδου διαχείρισης και προσφοράς των τουριστικών υπηρεσιών", μπορούν να πουν δημόσια και δεσμευτικά ότι το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου εμφανίζει επίσημα και φορολογείται για το το 99,5 % του τζίρου τους ;Αν το δηλώσουν, χαλάλι τους το 0,5 %.Άσε που η "ποιότητα" των υπηρεσιών περιλαμβάνει την "εμπειρία" να φας ο ξιπασμένος καλαμαράκια στη Μύκονο, οπότε ΠΛΗΡΩΣΕ 900 ΕΥΡΩ ΓΙΑ 4 ΓΕΥΜΑΤΑ, ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ !