Λεωφορεία των ΚΤΕΛ αναμένεται να ενσωματωθούν στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ώστε να ενισχυθούν τα δρομολόγια της ΟΣΥ και να περιοριστούν φαινόμενα συγχρωτισμού.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για 203 λεωφορεία ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση που θα υπογράψει ο ΟΑΣΑ, μητρική της ΟΣΥ, με τα ΚΤΕΛ θα έχει συνολική διάρκεια τεσσάρων ετών (δύο συν δύο έτη), με την αποζημίωση που θα καταβάλλει το Δημόσιο στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ να ανέρχεται σε 1,43 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Όπως αναφέρουν πηγές τις οποίες επικαλείται το economistas.gr τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα αναλάβουν την εξυπηρέτηση περιφερειακών και ενδοδημοτικών γραμμών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στόχος είναι να απελευθερωθούν οδηγοί και οχήματα προκειμένου να επιστρατευθούν σε δρομολόγια με μεγάλη κίνηση, τα οποία εξυπηρετούν ως επί το πλείστον περιοχές κοντά στο κέντρο της Αθήνας. Η σύμβαση του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ θα επιτρέψει στην ΟΣΥ να διοχετεύσει περίπου 200 επιπλέον λεωφορεία και 500 οδηγούς σε δρομολόγια με μεγάλη κίνηση, στα οποία παρατηρείται και το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά φαινόμενα συνωστισμού.
Σημειώνεται ότι από τα περίπου 2.000 οχήματα του στόλου της ΟΣΥ λίγα περισσότερα από τα μισά κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους του λεκανοπεδίου .
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το economistas.gr η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ αναμένεται να βελτιώσει αρκετά τις μετακινήσεις των επιβατών καθώς μόλις το 7% των δρομολογίων της ΟΣΥ εκτελείται με συχνότητα κάτω από 10 λεπτά, περίπου το 40% με συχνότητες που κυμαίνονται από 10 έως 20 λεπτά, ενώ η αναμονή των επιβατών στις υπόλοιπες γραμμές λεωφορείων υπερβαίνει τα 20 λεπτά. Με την ενσωμάτωση των 203 λεωφορείων των ΚΤΕΛ η συχνότητα για περίπου 20% των δρομολογίων αναμένεται να πέσει σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Τα ιδιωτικά λεωφορεία θα προέλθουν από τα ΚΤΕΛ Αττικής, Κορίνθου, Ευβοίας και Θήβας και σε όλα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα τοποθετηθούν ακυρωτικά μηχανήματα στο πλαίσιο λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι επιβάτες θα ενημερώνονται για την εκτέλεση των δρομολογίων από το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ.
Με πληροφορίες από economistas
σχόλια