Αλληλοκατηγορίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ μετά το περιστατικό με επιβάτη ΑμεΑ στη Θεσσαλονίκη

Αλληλοκατηγορίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ μετά το περιστατικό με επιβάτη ΑμεΑ στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και του ΟΣΕ σχετικά με το ποιος ευθύνεται για το γεγονός ότι δεν είναι σε λειτουργία τα ανυψωτικά μηχανήματα που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα. 

Η κόντρα ξέσπασε με αφορμή το περιστατικό με επιβάτη ΑμεΑ στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης.

  

Υπενθυμίζεται πως η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, σε ανακοίνωσή της, εξέφρασε την αγανάκτησή της για την άρνηση επιβίβασης σε πολίτη με αναπηρία σε τρένο στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ταξιδέψει στην Αθήνα, «καθώς δεν μπορούσε να επιβιβαστεί με το αμαξίδιό του, επειδή τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, που έχουν αγοραστεί εδώ και μήνες, ακόμη δεν λειτουργούν».

Στη συνέχεια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέρριψε ευθύνες στον ΟΣΕ, τονίζοντας πως μέχρι σήμερα δεν της έχει παραδώσει ειδικό ανυψωτικό μηχάνημα για άτομα με αναπηρία παρόλο που έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ.

Τι αναφέρει ο ΟΣΕ
 

Ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή του απαντά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημειώνοντας ότι ήδη έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

«O Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε) συμπράττει στην αναγκαία προμήθεια ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στις αμαξοστοιχίες, τα οποία θα διατεθούν σε σταθμούς, ανάλογα με τις διαπιστωμένες ανάγκες που υπάρχουν. Ήδη έχουν παραλειφθεί δύο μηχανήματα τα οποία και έχουν διατεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

»»Με ιδιαίτερη ευαισθησία, η διοίκηση του ΟΣΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν, ωστόσο θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι τα θέματα επιβίβασης και μεταφοράς των επιβατών - επομένως και η χρήση των ανυψωτικών μηχανημάτων- ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

»»Με προβληματισμό παρατηρούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ενημερώνεται ως όφειλε, για θέματα τόσο σημαντικά όπως η παράδοση των ανυψωτικών μηχανημάτων για την εξυπηρέτηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως τα άτομα με κινητικές δυσκολίες. Για τον λόγο αυτό, ενημερώνουμε ότι εδώ και καιρό τα δύο πρώτα ανυψωτικά μηχανήματα είναι αποθηκευμένα σε χώρους της με ΤΡΑΙΝΟΣΕ με άμεση πρόσβαση, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ.

Τι αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αναφέρει νωρίτερα πως «ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη». 

Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ σημείωνε: «Ο επιβάτης προσήλθε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό χθες το πρωί στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ.

»»Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη η επικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν, ώστε να έχουν την ιδιαίτερη φροντίδα που χρειάζεται για να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα.

»»Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίας είναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν με ασφάλεια τα αμαξίδια και οι επιβάτες.

»»Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε τη ανωτέρω διαδικασία για να εξυπηρετηθεί σωστά, τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα να τον εξυπηρετήσουν να ταξιδέψει κανονικά με όλους τους κανόνες ασφάλειας. Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης, αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο.

Σε νεότερη ανακοίνωσης της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημειώνει πως «ο κύριος Κωνσταντής αποβιβάστηκε στο σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεχόμενος αυτήν τη φορά τη χρήση του ελαφρότερου αμαξιδίου, που διαθέτει η εταιρία. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το δικό του ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο, μεταφέρθηκε με συνοδεία και μέριμνα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ και συνέχισε το ταξίδι του, αφού ευχαρίστησε το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη βοήθεια που του παρείχαν».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM