* Η μέτρηση της Monitor για το LIFO.gr πραγματοποιήθηκε με τα στοιχεία της περιόδου από 17/5 έως και 21/5.
* Στα παρακάτω στοιχεία δεν έχει γίνει διαχωρισμός των αναφορών βάσει αισθήματος (θετικό - αρνητικό - ουδέτερο).
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΜΕΤΡΗΣΗ:
Η Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αναζήτησης, καταγραφής και αξιολόγησης αναφορών και δημοσιευμάτων, από το ελληνικό internet και από έλληνες χρήστες social media (facebook, twitter, news sites, blogs, forums & YouTube). Έχει αναπτυχθεί ειδικά για την ελληνική αγορά, από τη Sidebar (http://sidebar.gr) και πρόκειται για ένα από τα εγκυρότερα και ανταγωνιστικότερα εργαλεία διαχείρισης φήμης και παρακολούθησης online δημοσιεύσεων, σε Ελλάδα και Κύπρο.
Καταγράφει σε πραγματικό χρόνο δημοσιεύσεις από τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια πηγές (δημόσια προφίλ στα social media, blogs, news sites και forums) και εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό διαφημιστικών εταιριών, επιχειρήσεων, digital agencies και εταιριών δημοσίων σχέσεων, καταγράφοντας και αναλύοντας αναφορές για δεκάδες μεγάλα brands εγχώριων και πολυεθνικών εταιριών.
Μόλις οι αναφορές καταγραφούν, κατηγοριοποιούνται βάσει της πηγής από την οποία προέρχονται, του αισθήματος (αρνητικό, θετικό, ουδέτερο) και δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο, ηλικίες) κι έτσι είναι αξιοποιήσιμες για τη διεξαγωγή μετρήσεων και συγκρίσεων, καθώς και για να παρουσιαστεί ποιες πηγές και χρήστες συζητούν και τι λένε για οποιαδήποτε θέμα.
Η μέτρηση της Μοnitor για το LIFO.gr
Σε μία εβδομάδα-σάντουιτς μεταξύ δύο εκλογικών αναμετρήσεων, τις διαδικτυακές συζητήσεις μονοπωλούν οι μετεκλογικές και προεκλογικές κόντρες μεταξύ υποψηφίων, ψηφοφόρων, παρατάξεων, συνασπισμών, κομμάτων κ.ο.κ. Τον τίτλο του "Διαδικτυακού Καφενείου" παίρνει επάξια το twitter, η πλατφόρμα που λόγω της περιορισμένης έκτασης των μηνυμάτων της, έχει καταφέρει να κάνει τους Έλληνες όχι πιο λιγομίλητους αλλά σίγουρα πιο λακωνικούς.
Έτσι, τα πολιτικής φύσεως πιο δημοφιλή hashtags είχαν την τιμητική τους όλη την εβδομάδα, με αποκορύφωμα φυσικά το βράδυ των εκλογών όπως φαίνεται στο παρακάτω γράφημα:
Συνολικά, τα συγκεκριμένα hashtags (#psifizo, #ekloges14, #ekloges2014, #EP2014, #telleurope) εμφανίστηκαν τουλάχιστον 25.000 φορές στο twitter το χρονικό διάστημα 17-21/5. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τις μεγαλουπόλεις της χώρας, βλέπουμε πώς κυμάνθηκαν οι αναφορές για τους υποψηφίους δημάρχους και περιφερειάρχες.
Στον Δήμο Αθηναίων, στο σύνολο των αναφορών προηγείται ο Άρης Σπηλιωτόπουλος με τους Γιώργο Καμίνη και Γαβριήλ Σακελλαρίδη να ακολουθούν, ενώ στην καμπύλη των αναφορών (κάτω γράφημα) φαίνεται ότι αν και οι αναφορές κινούνταν ψηλά, μειώθηκαν σημαντικά μετά τις 19/5.
Στο γειτονικό Δήμο Πειραιά, "πρωταγωνιστής" στις αναφορές είναι ο Γιάννης Μώραλης με τον νυν δήμαρχο Βασίλη Μιχαλολιάκο να ακολουθεί.
Τέλος, στη Θεσσαλονίκη, πρώτος και με διαφορά είναι ο Γιάννης Μπουτάρης με τον Σταύρο Καλαφάτη να συγκεντρώνει σχεδόν τις μισές αναφορές.
Όσον αφορά τις περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, οι αναφορές για τους υποψηφίους κυμάνθηκαν ως εξής:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Οι δύο βασικοί αντίπαλοι, που θα αναμετρηθούν στον β' γύρο, "αναμετρώνται" και στις online αναφορές καθώς η διαφορά μεταξύ τους είναι αμελητέα.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στην περιφέρεια Κεντρ. Μακεδονίας, ο Απόστολος Τζιτζικώστας προηγείται σταθερά σε αναφορές όλο το χρονικό διάστημα και ο βασικός του αντίπαλος, Γιάννης Ιωαννίδης, ακολουθεί με μεγάλη διαφορά στον αριθμό των αναφορών.
Στο παρακάτω γράφημα, βλέπουμε τι ποσοστό των αναφορών καταλαμβάνουν οι συζητήσεις για τους υποψήφιους της Αθήνας (56%), του Πειραιά (30%) και της Θεσσαλονίκης (14%).
Τέλος, εδώ βλέπετε τις λέξεις, που αναφέρθηκαν συχνότερα μαζί με τα ονόματα των υποψηφίων:
Και εδώ τις φράσεις, που αναπαράχθηκαν περισσότερες φορές, στις online συζητήσεις για τους υποψηφίους δημάρχους Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
σχόλια