Αυτοί θα είναι οι ποδηλατόδρομοι της Αθήνας - Ανακοινώθηκαν οι περιοχές και οι διαδρομές

Αυτοί θα είναι οι ποδηλατόδρομοι της Αθήνας - Ανακοινώθηκαν οι περιοχές και οι διαδρομές Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
6

Με βασικό στόχο να συνδεθεί με τον ήδη λειτουργικό άξονα «Γκάζι-Φάληρο», ο δήμος Αθηναίων παρουσιάζει το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της Αθήνας.

Σε ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για το πρώτο ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που αποκτά η Αθήνα και διευκρινίζει ότι πρόκειται για ένα νέο δίκτυο που θα συνδεθεί με το υπάρχον «Γκάζι - Φάληρο» και θα περνά από την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα, είτε με τη δημιουργία ποδηλατολωρίδων είτε με την κατασκευή δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (bicycle streets).

Ειδικότερα, γίνεται γνωστό πως στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής.

Σημειώνεται εξάλλου ότι στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης αλλά και με τον κεντρικό άξονα «Κηφισιά - Κέντρο» που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Αποσαφηνίζεται ακόμα ότι οι παρεμβάσεις στην Κυψέλη αφορούν στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου. Στην περιοχή αυτή προτείνεται συνολικά η συνύπαρξη ποδηλάτων και ΙΧ με την Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου, σημειώνεται και προστίθεται ότι στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, «η πόλη μπαίνει στη σωστή πορεία. Δίνουμε συνεχώς χώρο στον πεζό και τον ποδηλάτη, ενθαρρύνουμε τη χρήση φιλικών στο περιβάλλον μέσων μετακίνησης, επιδιώκοντας παράλληλα τη μείωση της χρήσης των ΙΧ αυτοκινήτων και την αύξηση χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου, ο δήμος Αθηναίων αξιοποίησε τις συνεργασίες του με το δίκτυο C40 και ιδιαίτερα με το Walking and Cycling Network, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις και βρίσκεται αρωγός στο πλάνο για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Αθήνα. Στη διάρκεια της προετοιμασίας της πρότασης, συμπληρώνεται, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές με το αντίστοιχο τμήμα του δήμου της Βιέννης.

Την ίδια στιγμή, ο δήμος Αθηναίων γνωστοποιεί ότι ξεκινά η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα «Γκάζι-Κηφισιά», ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση. Τα δύο δίκτυα θα συνδέονται με τον κύριο άξονα «Κηφισιά - Γκάζι» και, κατ' επέκταση, συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Σε ό,τι αφορά την επιλογή του συγκεκριμένου δικτύου, ο δήμος Αθηναίων αναφέρει πως η επιλογή έγινε με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει. Περαιτέρω σημειώνει ότι στηρίχτηκε τόσο στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Βασικό μέλημα της ομάδας εργασίας, σύμφωνα με τον δήμο της Αθήνας, ήταν το σχέδιο να είναι απολύτως λειτουργικό για τους χρήστες, με στόχο όχι μόνο να αναπτυχθεί η χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα αλλά και ταυτόχρονα να μπορούν να συγκεντρωθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αφορούν στο βαθμό αποδοχής του έργου από τους πολίτες, καθώς έτσι, θα μπορούν να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα βασισμένα σε αντικειμενικά κριτήρια και να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δρόμους και περιοχές.

Ελλάδα
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Καλά έκαναν και δημοσιοποίησαν τις περιοχές για να μετρήσουμε πόσα δέντρα θα κοπούν και πόσο λιγότερο θα είναι το πράσινο σε μία πόλη με τα λιγότερα τμ πρασίνου, ανά κάτοικο.
Μπράβο και πάλι Μπράβο στον κ. Καμίνη για την πραγματικά αναγκαία ύπαρξη ποδηλατοδρόμων σε μια ας πούμε ..Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Αλλά μήπως άργησε ... λιγάκι? Σε λίγους μήνες έχουμε δημοτικές εκλογές πότε ,,, θα προλάβει? Αναρωτιέμαι ... Πάλι πυροτεχνήματα ? Τι κρίμα !
σαν τις πεζοδρομήσεις στο ιστορικό τρίγωνο, που αφού εγκαινιάστηκαν τώρα είναι όλοι σκαμμένοι για έργα υποδομής. ΄Μια ζωή στο δήμο της Αθήνας όλα ανάποδα, για το θεαθήναι..
στη ζωοδόχου πηγής θα πρέπει να έχουν ενσωματωμένο καγιάκ γιατί με την παραμικρή βροχούλα γίνεται ορμητικό ποτάμι...ωραία όλα αυτά, και είμαι υπέρ των ποδηλατοδρόμων, αλλά πλημυρίζουν απίστευτα πολλοί δρόμοι στο κέντρο, ειδικά κολωνάκι και Εξάρχεια. Επίσης τα πεζοδρόμια είναι στενά και σπασμένα. Μήπως θα ήταν σοφότερο να γίνει κάτι πιο συνολικά οργανωμένο, όπως πρώτα αγωγούς ομβρίων και μετά ποδηλατο/πεζο- δρόμους ταυτόχρονα;