Δίκη για το Μάτι: Αρνήθηκε κάθε ευθύνη ο τότε υπαρχηγός της πυροσβεστικής

Δίκη για το Μάτι: «Δεν έχω ευθύνη», είπε ο Βασίλης Ματθαιόπουλος Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Eurokinissi
0

Αρνήθηκε κάθε ευθύνη για όσα έγιναν ή δεν έγιναν από την Πυροσβεστική υπηρεσία, κατά την απολογία του σήμερα στη δίκη για το Μάτι, ο τότε υπαρχηγός Βασίλης Ματθαιόπουλος.

Ο Βασίλης Ματθαιόπουλος κατά τη διάρκεια της απολογίας του στη δίκη για το Μάτι «έριξε» ευθύνες στον συγκατηγορούμενό του, τότε αρχηγού Σωτήρη Τερζούδη, αλλά και άλλων επιτελικών. Για την εκτροπή του ελικοπτέρου που πήγαινε προς το Μάτι, και το οποίο έλαβε εντολή αρχηγού να γυρίσει προς τα διυλιστήρια Κορίνθου, ο απόστρατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής ανέφερε πως «Δεν έπρεπε να γίνει εκτροπή. Είναι προς τιμήν του κ. Φωστιέρη (επικεφαλής ΕΣΚΕ) που είπε την αλήθεια, ότι δηλαδή δέχθηκε τηλεφώνημα από στελέχη της εταιρείας. Ίσως να το έκανε για καλό ο κ. αρχηγός».

Ο κατηγορούμενος χαρακτήρισε την 23η Ιουλίου ως «την πιο τραγική μέρα της ζωής μου», ενώ εξέφρασε τη θλίψη του προς «τους πληγέντες», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσει τη λέξη «νεκροί».

Δίκη για το Μάτι: Οι απαντήσεις του Βασίλη Ματθαιόπουλου για το ποιος έχει την ευθύνη

Στη συνέχεια της απολογίας του στη δίκη για το Μάτι, ο Βασίλης Ματθαιόπουλος εξιστόρησε τη λειτουργία του Σώματος, μέχρι την κρίσιμη ημέρα κατά την οποία προηγήθηκε η μεγάλη φωτιά στην Κινέτα. Σύμφωνα με τον ίδιο, βρισκόταν από την προηγούμενη ημέρα στο Συντονιστικό καθώς «είχαμε σε εξέλιξη συμβάντα με βασικό στη Σκόπελο» και ενώ είχε εκδοθεί χάρτης πρόβλεψης που είχε την Αττική και άλλες περιοχές με δείκτη επικινδυνότητας 4.

Σχετικά με την έλλειψη εναέριας επιτήρησης την επίμαχη ημέρα, ο κατηγορούμενος σημείωσε πως «έλαβα διαβεβαίωση πως θα υπάρχει εναέρια επιτήρηση, καθώς όμως δεν ανήκε στην αρμοδιότητά μου δεν ασχολήθηκα καθόλου». Σχετικά με τη διαχείριση των εναέριων μέσων, απάντησε πως «Η διαχείριση από το Συντονιστικό Δασοπυρόσβεσης την έχει η διοίκηση του ΕΣΚΕ και ασκείται με την έγκριση του αρχηγού».

Την ίδια απάντηση έδωσε και στην πράξη που αφορά στη μη διάθεση των πλωτών της Πυροσβεστικής για το Μάτι. «Είναι αρμοδιότητα του αρχηγού» είπε και πρόσθεσε πως «δεν γνώριζα, καν, κατά πόσο ήταν επανδρωμένα».

Αναφορικά με την απομάκρυνση οχημάτων από την περιοχή της Πεντέλης, που συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία, ο Βασίλης Ματθαιόπουλος υποστήριξε πως η απομάκρυνση έγινε ορθώς. «Όμως, ο αρμόδιος διοικητής οφείλει αμέσως να τα αντικαταστήσει. Δεν ξέρω αν σε πραγματικό χρόνο έγινε αντικατάσταση», σημείωσε αναφερόμενος όχι σε συγκατηγορούμενό του αλλά στον μάρτυρα της υπόθεσης, τότε διοικητή του 12ου ΠΣ Αθηνών.

Σχετικά με την έλλειψη ενημέρωσης των αρμόδιων υπηρεσιών που καταλογίζεται, ο κατηγορούμενος είπε πως γινόταν μέσω Πολιτικής Προστασίας και συμπλήρωσε ότι «ήταν σε όλους γνωστή η πυρκαγιά».

Όταν ρωτήθηκε από τον εισαγγελέα για την ώρα που έμαθαν πως υπήρχαν νεκροί, ο Βασίλης Ματθαιόπουλους απάντησε πως το έμαθε μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης Τύπου. Να σημειωθεί πως ο ανώτερός του, Σωτήρης Τερζούδης είπε χθες πως γνώριζαν για νεκρούς πριν τη συνέντευξη, παρουσία τού τότε πρωθυπουργού στο ΕΣΚΕ.

Εισαγγελέας: Πότε λάβατε γνώση για νεκρούς;

Κατηγορούμενος: Ειπώθηκε από το ΕΚΑΒ για τραυματίες και ίσως δύο νεκρούς. Δεν ήταν διασταυρωμένο. Στις 23:00 (συνέντευξη) δεν ήξερα συγκεκριμένα και διασταυρωμένα για ύπαρξη νεκρών. Κλείνοντας η συνέντευξη, μετά τις 12 και 15 άκουσα, όχι από την Πυροσβεστική, αλλά από αξιωματικούς της αστυνομίας ότι υπήρχαν καμένοι.

Έχοντας μαζί του ένα ντοσιέ με έγγραφα και ένα μεγάλο τετράδιο με σημειώσεις, ο κ. Ματθαιόπουλος στην αρχή της απολογίας αναφέρθηκε στο βιογραφικό του, στα «33 χρόνια μάχιμης υπηρεσίας».

Ματθαιόπουλος: «Καμία πυρκαγιά σε τέτοια κλίμακα όπως το Μάτι»

Μεγάλο κομμάτι της απολογίας του κ. Ματθαιόπουλου ήταν η απάντησή του σε ό,τι αφορά στη μη κινητοποίηση για απομάκρυνση πολιτών από το Μάτι. Ο κατηγορούμενος εξήγησε πως η απομάκρυνση που έγινε νωρίτερα εκείνη την ημέρα στην Κινέτα ήταν εφικτή λόγω του μικρότερου πληθυσμού, καθώς ήταν Δευτέρα και όχι Σαββατοκύριακο, του πλεονεκτήματος που παρείχε η «ασφαλής ζώνη της παλαιάς και νέας Εθνικής Οδού» αλλά και της μορφής της πυρκαγιάς που δεν είχε πολλά μέτωπα, έκαιγε πυκνή βλάστηση και είχε πιο αργή κίνηση. «Ο κόσμος μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα και πιο εύκολα», ανέφερε. Αντίθετα, η φωτιά που ξεκίνησε από το Νταού Πεντέλης ήταν εξόχως δύσκολη καθώς, όπως είπε ο κ. Ματθαιόπουλος, διασπάστηκε σχεδόν αμέσως σε πολλά μέτωπα «αν όχι από τα πρώτα δευτερόλεπτα, από τα πρώτα λεπτά. Χιλιάδες καύτρες έδωσαν νέες πυρκαγιές, που οι δυνάμεις δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν. Η λεωφόρος Μαραθώνος ήταν 20 μέτρα».

Πρόσθεσε πως «μετά τις 17:30, που δεν ξέρω πώς προέκυψε αυτή η ώρα ότι έπρεπε να δοθεί απομάκρυνση (αναφέρεται στη θέση του δικαστικού πραγματογνώμονα ότι αυτήν την ώρα ήταν εφικτή η απομάκρυνση), όταν η φωτιά ξεκίνησε στις 16:40 πού θα πηγαίνει αυτός ο κόσμος; Υπήρχε σχέδιο; Παίρνω τον κόσμο και τον πάω πού; Σε πλατεία; Σε εκκλησία; Μιλάμε για πυρκαγιά με φλόγες 20 μέτρα και πυκνό καπνό. Μήπως θα είχαμε περισσότερους νεκρούς; Δεν έχουμε πάντα στα μέτρα μας την πυρκαγιά, μακάρι να μπορούσαμε. Το ΠΣ από το 1933 έχει κάνει πολλές απομακρύνεις. Καμία όμως σε τέτοια κλίμακα όπως το Μάτι».

Σε κάθε περίπτωση, ο κατηγορούμενος τόνισε ότι ο ίδιος δεν είχε αρμοδιότητα να εισηγηθεί κάτι τέτοιο και πως αρμόδιος για οργανωμένη απομάκρυνση είναι ο εκάστοτε επικεφαλής της πυρκαγιάς είτε μέσω δήμου ή περιφέρειας είτε σε συνεννόηση με την αστυνομία.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM