Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 και εξετάσεις με κάμερες: Οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 και εξετάσεις με κάμερες: Οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο Facebook Twitter
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ / PIXABAY
0

Τους άξονες του νέου νομοσχεδίου για τα διπλώματα οδήγησης παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.

Μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή για το νομοσχέδιο «οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» δήλωσε πως πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους νέους των 17 ετών να δώσουν εξετάσεις οδήγησης και να αποκτήσουν προσωρινή άδεια οδήγησης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες που θεσπίζονται για το αδιάβλητο των εξετάσεων και προάγουν το αδιάβλητο των εξετάσεων όπως είναι με τις κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.

Ειδικότερα, είπε, «βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα. Σε αυτό το χρόνο, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Σχετικά με τους εξεταστές, ο υπουργός σημείωσε ότι «πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάμε τα κυκλώματα, ενώ θα έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων».

Παράλληλα, δημιουργούμε και ένα νέο θεσμό που είναι οι επόπτες, που «θα είναι μέλη της ΕΛΑΣ που θα λάβουν ειδική εκπαίδευση και πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε επειδή υπάρχουν κάποιες υπόνοιες διαλυτότητας».

Σχετικά με τη δυνατότητα απόκτησης άδειας οδήγησης αυτοκινήτου από τους 17χρονους, ο υπουργός είπε ότι «δεν ανακαλύπτουμε εμείς εδώ την πυρίτιδα» εξηγώντας πως αυτή θα είναι προσωρινή και θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους.

Ο κ. Καραμανλής, εστίασε και στις διατάξεις που αφορούν την εκπαίδευση οδηγών ΑμεΑ, λέγοντας πως εισάγουμε ειδικές διατάξεις, οικοδομώντας ένα σύστημα καινοτόμων και αυτονόητων προβλέψεων για τα ΑμεΑ, αλλά και για όσους δεν μιλούν καλά ελληνικά.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM