Δυστύχημα στα Τέμπη: Στο «φως» το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων

Τέμπη: Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση- Στο «φως» το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Eurokinissi
0

Στον εφέτη ανακριτή Λάρισας παραδόθηκε σήμερα το 252 σελίδων πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με την σύγκρουση των δύο τρένων, στις 28 Φεβρουαρίου.

Ένας συνδυασμός απουσίας συστημάτων ασφαλείας και ανθρώπινων λαθών προκάλεσαν το δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με το πολυσέλιδο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων.

Οι 252 σελίδες του πορίσματος, οι οποίες παραδόθηκαν στον εφέτη ανακριτή Λάρισας περιλαμβάνουν φωτογραφικό υλικό και γνωματεύσεις, τόσο από το Γενικό Χημείο του Κράτους, όσο και από άλλες υπηρεσίες που ερεύνησαν το δυστύχημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες το καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από το καλοκαίρι του 2018.

Οι ευθύνες του σταθμάρχη

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, το πόρισμα διαπιστώνει ευθύνες στον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Παράλληλα διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, (από την γραμμή ανόδου στην γραμμή καθόδου).

Στο πόρισμα επισημαίνεται επίσης, ότι κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί. Δεν λειτουργούσε δηλαδή η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και η φωτοσήμανση που θα απέτρεπαν το συμβάν.

Τα αίτια της φωτιάς

Η φωτιά, φέρεται να προκλήθηκε στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών των αμαξοστοιχιών, ενώ η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες στα υλικά κατασκευής των βαγονιών.

Επίσης, φαίνεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας. Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, η σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο της σύγκρουσης φαίνεται να είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης χωρίς όμως να έχει παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα και να έχει πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.

Επίσης, δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα συστήματα GSM R χρησιμοποιούνται μόνο από τα σταθμαρχεία και όχι από τις αμαξοστοιχίες.

Νέα προθεσμία για απολογία έλαβε το ένα εκ των πέντε διευθυντικών στελεχών του ΟΣΕ

Εν τω μεταξύ, νέα προθεσμία για τις 10 Ιουλίου έλαβε ο διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Συντήρησης Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης, προκειμένου να απολογηθεί μετά τη δίωξη που έχει ασκηθεί εναντίον του.

Η δίωξη έχει ασκηθεί και εναντίον άλλων τεσσάρων διευθυντικών στελεχών και διευθυντών του ΟΣΕ, με την κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων, αλλά διά παραλείψεως.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM