ΕΕΔΑ: «Βαθιά υποτίμηση των μαθητών με αναπηρία οι θέσεις των ιδιωτικών σχολείων"

ΕΕΔΑ: «Βαθιά υποτίμηση των μαθητών με αναπηρία οι θέσεις των ιδιωτικών σχολείων" Facebook Twitter
0

«Έκπληξη και ανησυχία» για τις θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων σχετικά με τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία στα ιδιωτικά σχολεία εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

 

Οι θέσεις του Συνδέσμου, όπως εκφράζονται στο υπόμνημά του για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», είναι αντίθετες «με κάθε έννοια ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης και υποδηλώνουν βαθιά υποτίμηση των μαθητών με αναπηρία. Ως τέτοιες επιτείνουν τις διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, αναπαράγουν τον κοινωνικό ρατσισμό και στιγματίζουν ευάλωτες ομάδες του μαθητικού πληθυσμού ως ανεπιθύμητες ή προβληματικές», σημειώνει η Ένωση σε σχετική ανακοίνωσή της. Και καταλήγει υπενθυμίζοντας ότι «η καταπολέμηση των διακρίσεων δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή αλλά θεμελιώδη υποχρέωση όλων και πρωτίστως των εκπαιδευτικών φορέων. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας να διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση».

 

Αφορμή για την αντίδραση και την ανακοίνωση στάθηκε διάταξη στο Σχέδιο Νόμου για την Ανώτατη εκπαίδευση με την οποία ρυθμίζονται για πρώτη φορά οι εγγραφές ΑμΕΑ στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή,  "απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξαιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους". Η ρύθμιση  διευκρινίζει ότι "στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[...]". 
Η διάταξη προκάλεσε την αντίδραση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων που κατηγόρησε το αρμόδιο υπουργείο για σοβιετικού τύπου νομοθέτηση, ενώ σε ειδικό υπόμνημα που κατέθεσε ο ΣΙΣ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, έκανε λόγο για αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού που "δεν επιλύει πραγματικά προβλήματα", ζητώντας την ίδια στιγμή, ουσιαστικές αλλαγές στα σχολεία και τις τάξεις για τη σωστή ένταξη όλων των παιδιών στη σχολική ζωή και την ανάδειξη της δημιουργικότητάς τους.

 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ