Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη δοκιμή της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112 στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά αρκετά κινητά τηλέφωνα δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση η οποία έγραφε «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», σημειώνοντας πως πρόκειται για δοκιμαστική αποστολή. Το μήνυμα συνοδευόταν με σειρήνα και σχετικό ηχητικό μήνυμα το οποίο προειδοποιούσε για ακραία φαινόμενα.
«Την Πέμπτη είχα αναλυτική ενημέρωση και συνεργασία με τη Διοίκηση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε., αναφορικά με την πορεία υλοποίησης του κομβικής σημασίας έργου του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και της υπηρεσίας αποστολής μηνυμάτων προειδοποίησης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης στο news247.gr.
«Οι συνεργάτες μου και εγώ ενημερωθήκαμε ότι το έργο αναμένεται να έχει υλοποιηθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους. Την Παρασκευή, θα είμαι παρών στη δοκιμαστική άσκηση λειτουργίας του έργου, που θα πραγματοποιηθεί στο κέντρο επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας στο Χαλάνδρι».
Προτεραιότητα της κυβέρνησης η ενεργοποίηση του 112
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην ενημέρωση για τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική, ανέφερε πως άμεση προτεραιότητα είναι η λειτουργία του αριθμού 112. «Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 λειτουργεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι στην Ελλάδα», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τονίζοντας πως σήμερα θα πραγματοποιηθεί ειδική σύσκεψη με τους εκπρόσωπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και πιλοτική δοκιμή.
Το σύστημα 112 αποτελείται από δύο σκέλη. Το εισερχόμενο, που είναι αυτό μέσω του οποίου μπορούν να επικοινωνήσουν οι πολίτες με το 112 και γίνεται ο γεωεντοπισμός τους και το εξερχόμενο, που επί της ουσίας είναι το Σύστημα Συναγερμού Πολιτών (Cell Broadcast Service) μέσω του οποίου οι πολίτες ενημερώνονται μέσω SMS για εκκένωση περιοχών λόγω κινδύνου.
Το απόγευμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί το υπουργείο Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τι είναι το 112
Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.
Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
· την Αστυνομία
· τo Πυροσβεστικό Σώμα
· το ΕΚΑΒ
· το Λιμενικό Σώμα
· την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
· την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.
Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).
Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
σχόλια