Εμπειρογνώμονας περιγράφει σήμερα στα Νέα, τον τρόπο που βυθίστηκε το Αγία Ζώνη αναφέροντας πως «όλα δείχνουν ότι - άγνωστο πώς - άνοιξαν οι βάνες εισρόφησης (το πλοίο διαθέτει περισσότερες από δύο) προκειμένου να μπει νερό και να καλυφθεί με αυτόν τον τρόπο το κενό που υπήρχε στην ποσότητα του φορτίου, το οποίο κανείς δεν ξέρει πού ακριβώς διοχετεύθηκε».
Σύμφωνα με τον ίδιο, μία ή περισσότερες από τις βάνες της μιας πλευράς μπλοκάρισε, με συνέπεια το δεξαμενόπλοιο να φορτώνει μονόμπαντα και έτσι να πάρει κλίση και να βυθιστεί μέσα σε λίγο χρόνο. Τα λιγοστά μέλη του πληρώματος δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν εγκαίρως το πρόβλημα της εν λόγω βλάβης και κάπως έτσι δεν αποφεύχθηκε το μοιραίο.
Η εφημερίδα επικαλείται πληροφορίες από τα ΕΛΠΕ, σύμφωνα με τις οποίες το πλοίο φόρτωσε το Σάββατο 1.818 μετρικούς τόνους καύσιμα, ενώ μετά το ναυάγιο ανακοινώθηκε πως ήταν φορτωμένο με 2.200 τόνους καύσιμο πετρέλαιο (fuel oil) και 370 μετρικούς τόνους ναυτιλιακό (marine gas oil).
Εν τω μεταξύ, σήμερα αναμένεται να φτάσει στο ναυάγιο, νέο δεξαμενόπλοιο ώστε να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων. Το προηγούμενο πλοίο που έκανε απάντληση αποχώρησε καθώς έληξαν τα πιστοποιητικά του.
σχόλια