Αυστηρότερες ποινές περιλαμβάνονται στα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Παιδείας ως ανάχωμα στην αύξηση του bullying.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», αναμένεται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας εντός του Μαρτίου μέτρα για την αντιμετώπιση του bullying και θα έχουν άμεση εφαρμογή, μεταξύ των οποίων, θα περιλαμβάνεται η επαναφορά της πενθήμερης αποβολής για τους δράστες, ενώ ευκολότερη θα είναι η οριστική αποβολή από το σχολείο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, συντάσσονται πρωτόκολλα αντιμετώπισης των περιστατικών ενδοσχολικής βίας, την ίδια στιγμή που οι εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι στις πιέσεις των γονέων θυτών.
Σημειώνεται ότι τα «σπασμένα» των παιδιών- σε περιπτώσεις καταστροφών στο σχολείο- θα τα πληρώνουν οι γονείς. Επιπλέον, τα παιδιά θα μπορούν να απευθύνονται εντός σχολείου σε κοινωνικούς λειτουργούς, χωρίς να έχουν σχετική συναίνεση γονέων, όπως ισχύει σήμερα.
Παράλληλα, εντός του μήνα αναμένεται να «τρέξει» και καμπάνια εθνικής εμβέλειας με τη συμμετοχή του υπουργείου Παιδείας και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων και δημοσίων φορέων.
Το ολοκληρωμένο σχέδιο καταπολέμησης τους βίας ανηλίκων και του σχολικού εκφοβισμού, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε εφαρμογή τον Μάρτιο, τη στιγμή που η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.
Οι βασικοί άξονες για το bullying
Το σχέδιο, σύμφωνα με την Καθημερινή, διαρθρώνεται ως εξής:
Μέσω υπουργικών αποφάσεων θα θεσπιστεί: α) η αυστηροποίηση των ποινών με την επαναφορά της 5θήμερης αποβολής, β) θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε ο σύλλογος διδασκόντων να μπορεί ευκολότερα να αποβάλλει έναν μαθητή και γ) θα επανέλθει διαχωρισμός των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.
- Κρίνεται απαραίτητο να συνταχθούν πρωτόκολλα αντιμετώπισης των περιστατικών ενδοσχολικής βίας, την ίδια στιγμή που οι εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι στις πιέσεις των γονιών θυτών.
- Οι γονείς θα καλούνται να αναλάβουν την ευθύνη για τις πράξεις των παιδιών τους στο σχολείο.
- Τα παιδιά θα μπορούν να απευθύνονται για τα προβλήματα που τα απασχολούν εντός του σχολείου στους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, χωρίς να έχουν σχετική συναίνεση γονέων.