Σε 12 μήνες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση της λεωφόρου βασιλίσσης Όλγας, σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων.
Η υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία σηματοδοτεί την «άμεση έναρξη» των έργων, ανακοίνωσε ο δήμος Αθηναίων, για τη δημιουργία ενός χώρου ανοιχτού στο κοινό, ο οποίος θα ενοποιεί το Ολυμπιείο με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο και θα ολοκληρώνει την αρχαιολογική διαδρομή, από τον Κεραμεικό ως τον λόφο του Αρδηττού και το Παναθηναϊκό Στάδιο.
Ανάπλαση βασιλίσσης Όλγας: Η αρχιτεκτονική μορφή του πεζόδρομου
Οι άξονες της σύνδεσης με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και τον λόφο του Αρδηττού αποτελούν το βασικό επιμήκη σκελετό, γύρω από τον οποίο οργανώνεται ο πεζόδρομος.
Στον πεζόδρομο της βασιλίσσης Όλγας θα τοποθετηθούν τετράγωνοι μαρμάρινοι πάγκοι και χαμηλές κυλινδρικές κατασκευές. Τα μέτωπα του πεζοδρόμου προς τις λεωφόρους Αμαλίας και βασιλέως Κωνσταντίνου θα διαμορφωθούν με φυτεύσεις, με στόχο να δημιουργηθεί η εικόνα ενός ενιαίου χώρου, από τη λεωφόρο βασιλίσσης Σοφίας έως την οδό Αθανασίου Διάκου, που δεν διακόπτεται από τη διέλευση αυτοκινήτων.
Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα διαμορφωθούν φυτευτικές επιφάνειες σε όλο το μήκος του πεζοδρόμου, με τρόπο που «να μην θιγούν τα υφιστάμενα μεγάλα δέντρα, περιλαμβανομένων των αξιόλογων κυπαρισσιών και ελιών που βρίσκονται στην κεντρική νησίδα της λεωφόρου», σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων. Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν φυτά της αττικής χλωρίδας, ώστε να είναι συμβατά με την υφιστάμενη βλάστηση.
Η διαμόρφωση της λεωφόρου βασιλίσσης Όλγας θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση για τα ΑμεΑ σε όλη την έκταση του πεζοδρόμου. Με δεδομένο ότι η μοναδική ανισοσταθμία είναι το κράσπεδο ύψους 5 εκατοστών στην αρχή και το τέλος της λεωφόρου, ο δήμος Αθηναίων σημειώνει πως δεν απαιτούνται ράμπες για την κυκλοφορία των ατόμων με κινητικά προβλήματα.
158 νέα δέντρα και 8.538 θάμνοι
Η συνολική επιφάνεια της ανάπλασης της λεωφόρου βασιλίσσης Όλγας είναι 28.360 τετραγωνικών μέτρων. Αυτή, περιλαμβάνει τη φύτευση 158 δένδρων, 8.538 θάμνων και επιφάνειες χαμηλής βλάστησης.
Στο νότιο πεζοδρόμιο της λεωφόρου βασιλίσσης Όλγας- σε απόσταση 70 μ. από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου- υπάρχουν επιφανειακά κατάλοιπα ρωμαϊκού βαλανείου. Μετά τις απαραίτητες ανασκαφικές εργασίες, θα διαμορφωθεί κατασκευή για την προστασία και την ανάδειξή τους.
Μετά τα έργα, ο χώρος θα παραδοθεί εξ ολοκλήρου στους πεζούς, με εξαίρεση:
Τις γραμμές ανόδου και καθόδου του τραμ από και προς το Σύνταγμα. Η λωρίδα καθόδου θα χρησιμοποιείται επίσης για την είσοδο και έξοδο Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων προς και από τον Όμιλο Αντισφαίρισης και για τη διέλευση οχημάτων κοινής ωφέλειας.
- Μια λωρίδα ανόδου του τρόλεϊ από το Παγκράτι προς το Σύνταγμα.
- Μια λωρίδα εισόδου των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων προς το χώρο στάθμευσης της «Αίγλης» στο Ζάππειο. Η έξοδός τους θα γίνεται από το μικρό δρομάκι που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του γυμναστηρίου του Φωκιανού.
Η στάση του τραμ στην κατεύθυνση προς το Σύνταγμα, που βρίσκεται στη λεωφόρο Αρδηττού, θα μετακινηθεί στον πεζόδρομο της λεωφόρου βασιλίσσης Όλγας, απέναντι από τη στάση της αντίθετης κατεύθυνσης, μπροστά από την είσοδο του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου. Η μία στάση του τρόλεϊ θα τοποθετηθεί στο ύψος εκείνη του τραμ και η δεύτερη απέναντι από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου του Ολυμπιείου.
Το έργο έχει συμβατικό προϋπολογισμό 4,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Σήμερα κάνουμε ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση του οράματος της Μελίνας Μερκούρη και του Αντώνη Τρίτση με την ενοποίηση του Ολυμπιείου με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο. Όπως είμαστε σήμερα υπερήφανοι για τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, θα είμαστε αύριο για τη βασιλίσσης Όλγας. Η Ακρόπολη και το Καλλιμάρμαρο έρχονται πιο κοντά με μία από τις ομορφότερες διαδρομές της Ευρώπης», δήλωσε ο Κώστας Μπακογιάννης, μετά την υπογραφή της σύμβασης.