Στην Πνευμονολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, για προληπτικούς λόγους νοσηλεύεται ο 21χρονος Λευκορώσος, που διασώθηκε σήμερα, από το φλεγόμενο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia».
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται νέα επιχείρηση της ΕΜΑΚ με τη συμβολή ιδιωτών διασωστών, σύμφωνα με το ΣΚΑΪ, για τον εντοπισμό των 11 επιβατών που παραμένουν αγνοούμενοι.
Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις».
»Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης.
Ο 21χρονος σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να ανέφερε στους διασώστες ότι «υπάρχουν ακόμη τέσσερα με πέντε άτομα που είναι ζωντανά». Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί από τις αρχές.
Παράλληλα, εντός της ημέρας αναμένεται να αποσωληνωθεί ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, καθώς βελτιώνεται η υγεία του.
Εξιτήρια από το Νοσοκομείο θα λάβουν σήμερα και ο Αφγανός, αλλά και ο Ρουμάνος, διασωθείς επιβάτης, ενώ στο νοσοκομείο θα παραμείνουν για νοσηλεία δύο άτομα που βρίσκονται στη Πνευμονολογική Κλινική.
Να σημειωθεί ότι μετά το τραγικό συμβάν και κατά την αποβίβασή τους στην Κέρκυρα χρειάσθηκε αρχικά να διακομίσθηκαν με το ΕΚΑΒ στο ΤΕΠ του Γ.Ν. Κέρκυρας 10 ασθενείς ,εννέα άνδρες και μία γυναίκα, στους οποίους παρασχέθηκαν άμεσα οι πρώτες βοήθειες.
Την ίδια ώρα, μετά και τη διάσωση το 21χρονου Λευκορώσου αναπτερώνονται οι ελπίδες των συγγενών των αγνοουμένων να εντοπιστούν και οι δικοί τους άνθρωποι ζωντανοι.
«Είναι ζωντανός σας το λέω. Είναι ζωντανός. Κάντε ό,τι μπορείτε. Σας παρακαλώ. Δεν θα μπορέσουν να ζήσουν περισσότερο…» είναι η κραυγή αγωνίας της συζύγου του αγνοούμενου Έλληνα οδηγού νταλίκας, Βάνας Μπεκιάρη.
«Το πλοίο μπορεί να έχει ακόμη κομμάτια ασφαλή για ανθρώπους. Όπως είδαμε ένας από αυτούς βγήκε και η ελπίδα συνεχίζεται. Η αναζήτηση συνεχίζεται όσο αυτό το επιτρέπει το πλοίο καθώς σε κάποια σημεία είναι αδύνατη η πρόσβαση εκεί. Όμως τα καταστρώματα του πλοίου είναι πολλά.
»Ελπίζουμε ότι θα υπάρχει και άλλη έκβαση. Ο διασωθείς βγήκε στο κατάστρωμα του πλοίου και κατέβηκε από μία σκάλα στα συνεργεία διάσωσης. Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή κάθε ώρα που περνά αλλάζει τα δεδομένα πάνω στο πλοίο, εξαρτάται από την εξέλιξη της φωτιάς.
»Από ό,τι ακούσαμε ο διασωθείς είπε ότι άκουσε φωνές και από άλλους ανθρώπους. Ας ελπίσουμε, δήλωσε ο υπεύθυνος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης του παραρτήματος της Κέρκυρας, Ανδρέας Κορίκης.
Την ίδια ώρα η επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς στο «Euroferry Olympia» συνεχίζεται ενώ καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να εντοπιστούν επιπλέον αγνοούμενοι.
Το πλοίο, λόγω μεταβολής του καιρού, ρυμουκλήθηκε με ασφάλεια, αργά το βράδυ στο λιμάνι της Κασσιόπης, βορειοανατολικά του νησιού της Κέρκυρας.
Παράλληλα, οι καταθέσεις του καπετάνιου και δύο μηχανικών για τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο απεστάλησαν στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, που με τη σειρά του έδωσε με προφορική εντολή να αφεθούν και οι τρεις ελεύθεροι.
Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που ενεργοποιήθηκαν για τους διασωθέντες του πλοίου.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi, από την πλευρά της προχώρησε σε ανακοίνωση απαντώντας στους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia.
Αναφέρει χαρακτηριστικά πως «Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική.
»Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
»Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi.
»Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
»Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
»Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση.
»Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
»Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο).
»Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
»Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ.»