ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

[ΓΝΩΜΕΣ] Γιατί όχι «σχολική στολή»; Από την Θαργάνα Μπελ.

[ΓΝΩΜΕΣ] Γιατί όχι «σχολική στολή»; Από την Θαργάνα Μπελ. Facebook Twitter
22

 

Γιατί όχι «σχολική στολή»;

 

Αν δεν το έβλεπα κάθε μέρα θα αναρωτιόμουν; Ζω στην Ισπανία όμως και βλέπω όλων των ηλικιών τα μαθητούδια να πηγαινοέρχονται στο σχολείο με τη σχολική τους στολή. Πρόλαβα κι εγώ «ποδιά» στην αρχή της δεκαετίας του ’80 στην Ελλάδα. Τη μπλέ με το άσπρο γιακαδάκι που το χειμώνα τη φορούσες πάνω από τα πιο ζεστά σου ρούχα και στις ζέστες ακόμη και κατάσαρκα. Δεν με πείραζε τότε η ποδιά. Ούτε είχαν έρθει ακόμη οι εποχές της αφθονίας όπου η οικονομική επιφάνεια του κάθε νοικοκυριού, στο δημόσιο, κατά τ’άλλα, σχολείο των βορείων προαστίων όπου φοιτούσα, αντικατοπτριζόταν στα σινιέ ρούχα των πιτσιρικιών.

Η κατάργηση της σχολικής ποδιάς ήρθε για να υπογραμμίσει μια νέα εποχή ελευθερίας, να δώσει περιθώριο στην ατομική επιλογή σε αντίθεση με την ομοιομορφία που απαιτούσε το σχολικό πρωτόκολλο του παρελθόντος. Γονείς και το συγγενολόι, είχαν φροντίσει να σου ψωνίσουν ή να σου δωρίσουν τα ρουχαλάκια που θα έβρισκες κάθε πρωί στη ντουλάπα σου. Αργότερα θα επέλεγες ο ίδιος τι θα φορέσεις και θα ζητούσες λεφτά απ’τους γονείς για ψώνια. Και μετά έμπαινες στο φαύλο κύκλο της μόδας. Της μόδας της σχολικής, της εποχής σου, που συμβάδιζε με τη μουσική που σου άρεσε, του στυλ που σε εξέφραζε περισσότερο, που θα έδειχνε ποιος είσαι ή ποιος θα ήθελες να νομίζουν οι άλλοι ότι είσαι.

Βλέπω εδώ στη Μαδρίτη τα πιτσιρίκια με τις στολές τους και σκέφτομαι τους γονείς τους. Οι φίλοι μου που έχουν παιδιά αισθάνονται μεγάλη ανακούφιση για το ότι δεν έχουν να αντιμετωπίσουν το βραχνά του να αγοράζουν συνέχεια καινούρια ρούχα για τα διαρκώς αναπτυσσόμενα βλαστάρια τους. Στην Ελλάδα, που ο κόσμος τα φέρνει ακόμη πιο δύσκολα, τα δώρα έχουν περιοριστεί και το επιπλέον έξοδο για ένδυση, όχι πια για λούσο, έχει καταντήσει για πολλές οικογένειες επαχθές. Μήπως θα ήταν μια καλή λύση να ξανασκεφτούμε την υιοθέτηση της σχολικής στολής; Ξεχάστε τη μπλε σχολική ποδιά. Εννοώ την πρακτική εκδοχή της φόρμας, παντελονιού και μπλούζας, ραμμένα  όλα από ελληνικές βιοτεχνίες με μαζικές παραγγελίες και χαμηλό κόστος για κάθε σχολείο.

Θα μειωνόταν πράγματι το άγχος τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά στην Ελλάδα της κρίσης ή θα λέγαμε ξανά ότι θα ήταν άλλη μια προσπάθεια περιορισμού;

Υ.Γ.1)  Να διευκρινίσω ότι δεν είναι υποχρεωτική η σχολική στολή στα δημόσια σχολεία της Ισπανίας. Είναι όμως πολλά τα δημόσια σχολεία, κυρίως πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν επιλέξει τη στολή, «uniforme», ως λύση στους καιρούς αυτούς. Για την πλειοψηφία των ιδιωτικών σχολείων η στολή είναι κανόνας.

2) Καθώς δεν ήθελα να στείλω φωτογραφίες με πιτσιρίκια που βλέπω στο δρόμο για ευνόητους λόγους, διάλεξα μια που βρήκα στο διαδίκτυο (με το γλυκανάλατο-μπαμπά-μοντέλο).

Αλλά και τη διαχρονική μαθήτρια με ποδιά!

[ΓΝΩΜΕΣ] Γιατί όχι «σχολική στολή»; Από την Θαργάνα Μπελ. Facebook Twitter
Ελλάδα
22

ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελία για αστυνομικό της Βουλής: Το σχολείο προσπαθούσε να βοηθήσει αλλά αστυνομικό τμήμα ζήτησε να σταματήσουν

Ελλάδα / Καταγγελία για αστυνομικό της Βουλής: Το σχολείο προσπαθούσε να βοηθήσει αλλά αστυνομικό τμήμα ζήτησε να σταματήσουν

Οι προσπάθειες γειτόνων και εκπαιδευτικών να κινήσουν τις διαδικασίες ώστε να σταματήσει ο εφιάλτης που φέρεται να ζούσαν τα πέντε παιδιά του ζευγαριού, έπεφταν στο κενό
LIFO NEWSROOM
Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: Η μητέρα είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρείο τον περασμένο Φεβρουάριο

Ελλάδα / Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: Η μητέρα είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρείο τον περασμένο Φεβρουάριο

Η μητέρα έχει καταγγείλει πως εξαναγκαζόταν σε ασελγείς πράξεις εις βάρος των παιδιών της από τον πατέρα τους - «Μιλάμε για εκτεταμένη κακοποίηση αυτών των παιδιών», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ.
LIFO NEWSROOM
Ο μύθος των «τεμπέληδων» του νότου: Οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο και απουσιάζουν λιγότερο

Ελλάδα / Ο μύθος των «τεμπέληδων» του νότου: Οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο και απουσιάζουν λιγότερο

Ο μύθος των «τεμπέληδων» του ευρωπαϊκού νότου καταρρίπτεται από τα στοιχεία ΟΟΣΑ και Eurostat - Οι Έλληνες εργάζονται 39,9 ώρες την εβδομάδα και λείπουν με ασθένεια μόνο 4 ημέρες τον χρόνο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Νομίζω ότι οι απόψεις περί στολής και κοινωνικοποίησης διαφέρουν πολύ και δεν θα επιχειρηματολογήσω, το έχουν κάνει άλλοι πριν απο μένα.Το επιχείρημα της οικονομίας όμως είναι τουλάχιστον αφελές. Και οι στολές χρειάζονται χρήματα για να αγοραστούν, όπως και όλα τα υπόλοιπα ρούχα και δεν είναι καθόλου πιο φτηνές και οικονομικές. Επίσης, σίγουρα θα χρειαστείς περισσότερες από μία, καθώς και καλοκαιρινές και χειμωνιάτικες, υποθέτω.Τέλος, με ποιά λογική ο γράφων θεωρεί ότι θα τονωθεί η τοπική οικονομία και οι στολές θα είναι ραμμένες από ελληνικές βιοτεχνίες? γιατί να μην εισάγονται από την Κίνα κοψοχρονιά, ραμμένες από πάμφθηνα μικρά παιδικά χεράκια; Ή θα προβλέψει ο νομοθέτης τον περιορισμό των εισαγωγών των σχολικών ενδυμασιών;Τέλος, οι ταξικές διαφορές, δυστυχώς, είναι πανταχού παρούσες και μπορούν να απεικονιστούν με χίλιους τρόπους, όπως ήδη σημείωσε άλλος αναγνώστης. Επίσης, να θυμήσω σε όσους ίσως πρόλαβαν τις ποδιές στα ελληνικά σχολεία, υπήρχαν ένα σωρό μάρκες, άλλες πιο φτηνές άλλες πολύ πιο ακριβές, και το ότι φόραγες ποδιά σε καμία περίπτωση δεν εξάλειφε τις οικονομικές διαφορές των οικογενειών.Κατά τη γνώμη μου, οι μόνοι που βολεύονται με τις στολές είναι οι γονείς που δεν χρειάζεται να τρώνε χρόνο να αποφασίσουν με τα (μικρά) παιδιά τους, τι θα φορέσουν αύριο.
Επειδή δυστυχέστατα έφαγα στη μάπα τη σχολική στολή σε όλο το δημοτικό είμαι 100% αντίθετη στη χρήση της. Τα παιδιά δε βγαίνουν από εργοστάσιο, διαφέρουν φοβερά το ένα από το άλλο σωματικά, ως χαρακτήρες, στα γούστα τους κλπ. Ψηλά-κοντά, αδύνατα-παχιά, υπερδραστήρια και μη, δεν έχουν όλα τις ίδιες ανάγκες και δε νιώθουν όμορφα, άνετα και ελεύθερα με τα ίδια ρούχα. Εγώ ας πούμε αρρώσταινα με τις φούστες. Μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, αφού με τη φούστα ξεπαγιάζεις χειμωνιάτικα. (Γι'αυτό είχαμε το φαινόμενο κάποιοι γονείς να φοράνε στα κοριτσάκια φόρμες κάτω από τη φούστα - σα φασουλήδες τα κάνανε!)Αυτό το "αταξικό" που υποτίθεται ότι επιβάλουν οι στολές είναι παραμύθι. Υπάρχουν 100δες τρόποι να επιδείξει ένα πλούσιο παιδί τα λεφτά των γονιών: τα παπούτσια, το ρολόι, η σάκα, ακόμη και η κασετίνα ή ένα παιχνίδι που θα κουβαλήσει. Πλέον και τα κινητά!Επίσης τι πάει να πει "για οικονομία"; Υπάρχουν ένα σωρό μαγαζιά όπου τζιν, μπλουζάκια και φούτερ πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές! Κι αν κάποιος πει "Μα τα παιδιά ζητάνε συνεχώς ρούχα / ζητάνε μάρκες κλπ" έχω να πω το εξής: Αυτό είναι μετατόπιση ευθύνης. Για να μη φανεί ο γονιός ο "κακός" που δεν πραγματοποιεί όλα τα τερτίπια του βλασταριού του, μεταθέτει στο σχολείο/στο κράτος την ευθύνη να είναι... καταπιεστικό. "Εγώ θα σου έπαιρνα, αλλά αφού δε θα μπορείς να το φοράς στο σχολείο..." Όχι φίλε. Εξήγησε στο παιδί σου ότι δεν είσαι ο Λάτσης να του αγοράζεις Βερσάτσε και ότι δεν έχει καινούργιο συνολάκι κάθε μήνα. Άσκηση χαρακτήρα είναι αυτό. Αντιθέτως, το να του επιβάλεται ακριβώς τι είδος και χρώμα ρούχα θα φοράει, αυτό είναι καταπίεση.Εξάλλου στολή μία θα πάρει; Δεν χρειάζεται 2-3 αλλαξιές; Άσε που, αν το έχεις κακομάθει, θα σου ζητά καινούργια ρούχα έτσι κι αλλιώς άφου, όπως σωστά παρατήρησε και άλλος σχολιαστής, θα θέλει να τα φορά εκτός σχολείου.
Εκτός απο χαζές λύσεις τίποτα άλλο έχει το μενού ;Ειμαι του 94 και προφανώς δεν εχει πολλά χρόνια που άφησα την κοινωνία του σχολείου πίσω μου. Το σχολείο οπως είπα ειναι μια ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Στο Δημοτικο απο τις σκληροτερες μορφες της -καθως τα παιδια χρησιμοποιουν πολυ αιχμηρα λογια και κατακρινουν πολυ ευκολα- και οσο αλλάζουν οι τάξεις αλλαζει απλα και η μορφή αυτής της κοινωνίας.Ειναι ΓΕΓΟΝΟΣ πως καποιοι εχουν πιο πολλα λεφτα και καποιοι αλλοι λιγοτερα και αυτο μπορει να φανει την οποιαδηποτε στιγμη και οχι μονο στα ρουχα -κινητα,αξεσουαρ,τσαντες κτλπ- μέσα αλλά κ έξω απο το σχολείο. Οπως επισης ειναι γεγονος πως τα φτωχα παιδια θα φανε καποιο ειδους bullying απο αυτα με τα φραγκα και το υφος των 1000 καρδιναλιων.Αυτες οι καταστάσεις ομως δεν πρόκειτε να αλλαξουν με το πιο ηλιθιο πραγμα που εχει βγει ποτε στην ανθρωπινη ιστορια ,την σχολική ποδιά , ουτε προστατεύει κανέναν.Αντιθετα τους βάζει ολους σε ενα ίσο επίπεδο αλλα με πολυ άσχημο τρόπο.Το όλο θέμα ειναι να μάθεις απο μόνος σου στο παιδί σου πως η ποιοτητα του ανθρώπου δεν ορίζεται απο το τι ρουχα φοράει.Αν περιμενουμε να το κανει αυτο η ποδιά που σαν αντιπαλο θα εχει μια μικρη αλλα σκληρη κοινωνια απο κλικες ΚΛΑΦΤΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΕ.Υπαρχουν ενα αλλο καρο σημεία να σε ''χτυπήσει'' καποιος στο σχολειο για την κοινωνικη ταξη που ανηκεις αμα θελει. Οπως και στην κοινωνία.Οσο για το αστειο κομματι του οικονομικού εχω να πω πως αν στο πλάνο σου για ενα παιδί που θα φέρεις σε αυτο το κόσμο που ζούμε δεν εχεις βάλει μπόλικη αγάπη αλλα και τα απαρραιτητα φράγκα για να του παρέχεις φαι,νερο,στεγη και 5 γαμημενες αλλαξιες ρουχα ε προμηθεύσου καλυτερα ενα durex.Μην ειμαστε ρομαντικοι. καλως ή κακως ενα παιδια απαιτει ενα ΚΕΦΑΛΑΙΟ.swag και yolo αδερφια ....
Αν μιλούσε περί στολής κανένα δεξιο κόμμα θα είχατε βάλει φωτιά στην Ελλάδα ολόκληρη, θα είχατε ξεσηκώσει το μαθητόκοσμο για καταλήψεις. Εϊναι έτσι; Τώρα όμως που η ιδέα της στολής έρχεται από αριστερά σας καλαρέσει γιατι έτσι προφυλάσσεται ο μαθητής απο την αλλοτρίωση της μόδας που μας έχει φέρει ο καπιταλισμός και τα αρρωστημένα πρότυπα του (έτσι δε γράφουν οι κύριοι της αριστεράς;;) Ειλικρινά σας θαυμάζω......
Vangelis1972οπως γραφεις εσυ ,οτι συχνα ενα συνοθυλευμα αντιδραστικων (για την αντιδραση και μονο) αποψεων , ειναι μαλλον ψευτο-κουλτουριαρικο ή καλυτερα θολο-κουλτουριαρικο ,οπως θα γνωριζεις οτι συνηθως χαρακτηριζεται απο μερος του "διαδικτυου", ετσι και καποιος αλλος θα μπορουσε να καταταξει αυτοματα και εσενα σε μια ορισμενη κατηγορια συμφωνα με τα παραδειγματα που ανεφερες: κριτικη στην αστυνομια, απαξιωση του 1821 και φυσικα ολιγον απο Ρεπουση....Οπως πολυ σωστα εγραψαν και αλλοι, σε ενα ευρωπαικο κρατος ολα ειναι συζητησιμα και ολα ειναι υπο κριση και κριτικη. Χωρις ομαδοποιηση , γιατι τοτε εμπλεκομαστε σε συρραξη με τον "αντιπαλο" και δεν αποσκοπουμε σε σοβαρη αναλυση και εν τελει αποφαση.Σε εμενα προσωπικα (γνωμη μου) φαινεσαι να υιοθετεις σταθερα , αν και με κριτικο πνευμα, ολες τις "πατριωτικες" (σε πολλα εισαγωγικα, γιατι στην ουσια ελαχιστες ειναι οντως υπερ της πατριδας )ιδεες και αποψεις που εχουν κυκλοφορησει στο παρελθον και επανερχονται και σημερα. Εγω (παλι γνωμη μου) αυτα που ανεφερες ως παραδειγματα τα εξεταζω οσο γινεται κριτικα...με αλλα συμφωνω με αλλα οχι. Πχ την κριτικη στο αστυνομικο εργο στην ελλαδα τη θεωρω απαραιτητη, την απαξιωση του 1821 αστοχη (ετσι οπως την περιγραφεις, γιατι και εκει υπαρχουν μελανα σημεια) και την "τακτικη" Ρεπουση , συζητησιμη χωρις ευκολες απαντησεις. Οσο για την ομοιομορφια στη σχολικη ενδυση, ειμαι καθετα αντιθετος, ως ισοπεδωση μιας βασικης ελευθεριας εκφρασης του ατομου , ποσο μαλλον παιδιων σε "αναπτυξη" χαρακτηρα και πνευματος.Η κατηγορια που εσυ λοιπον απευθυνεις, και η οποια επαναλαμβανω δεν ειναι αβασιμη, μπορει πολυ ευκολα να αντιστραφει και να καταταξει εσενα σε ενα αλλο "στειρο" στρατοπεδο....ή ασπρο ή μαυρο δηλαδη και μαλιστα αυστηρα ιδεολογικα!
Τα πράγματα είναι πολύ απλά, αλλά δεν θέλουμε να τα καταλάβουμε. Τα σχολεία έπρεπε να είναι αποκλειστικά ιδιωτικά και όλα τα χρήματα που κατασπαταλούν σε δημόσιες υγείες, παιδείες και άλλα κουραφέξαλα, θα μπορούσαν να διοχετευτούν εκεί όπου έχει πραγματικά ανάγκη το Έθνος:στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Έτσι και οι τραπεζίτες θα μπορούν να σώσουν τις επιχειρήσεις που δίνουν δουλειές στο λαό, αλλά και ο κοσμάκης θα έχει όσα δάνεια θέλει να στείλει τα παιδιά του σε όποιο σχολείο θέλει. Αν μάλιστα το σχολείο ανήκει στον ίδιο τραπεζίτη απ΄όπου πήρε το δάνειο, σκεφτείτε πόση εξοικονόμηση πόρων για την εθνική μας οικονομία από την ανακύκλωση του χρήματος!!! Αλλά που να τα σκεφτούν αυτά οι κομμουνιστές που μας κυβερνάν εδώ και σαράντα χρόνια.... Όσο δε για την σχολική στολή, αν δεν υπήρχε αυτή η φρικτή ιδεολογική κυριαρχία της αριστεράς, θα είχαμε ήδη διαλέξει και το χρώμα: Μαύρο φυσικά, για να μην λερώνει βρε κουτά.
@Vangelis1972 Το "χωρίς όνομα" ακόμα προσπαθώ να το καταλάβω.Το όνομά μου είναι Νικόλαος - Άγγελος Στρατής και είναι ορατό και στο προφίλ μου στη lifo, επίσης υπάρχει και φωτογραφία μου γιατί διαφωνώ με τα ανώνυμα σχόλια.
Τα ρούχα είναι τρόπος έκφρασης .Όσο για το θέμα με τα λεφτά μου ακούγεται τραγικά γελοίο. Δηλαδή το παιδί μετά το σχολείο ή τα σαββατοκύριακα τι φοράει ;
Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε άρθρα κι ακούμε συζητήσεις με βάση τη διαφωνία και την γκρίνια. Προτάσεις δεν ακούμε. Έστω απλές που ίσως εγείρουν κοινωνικό διάλογο και οδηγήσουν σε πιθανές λύσεις. Ας μην γίνει νομοθεσία για τις σχολικές στολές. Αν ένα σχολείο τουλάχιστον τολμήσει αυτό το πείραμα, ίσως να μάθουμε παραπάνω.Κι εγώ έτυχε να φοράω ποδιά στα πρώτα σχολικά μου χρόνια και εκτός από το καμάρι των πρώτων σχολικών αναμνήσεων δεν θυμάμαι να αισθάνθηκα ποτέ άβολα ή περιορισμένος.
Μην τα λέτε αυτά αγαπητή μου κυρία. Οι κουλτουριάρηδες θα σας κατηγορήσουν ότι είστε αντιδραστική, οπισθοδρομική και πάσχουσα από πατριδοκαπηλευτική διάθεση. Ομοιομορφία εμφάνισης συνεπάγεται και ομοιομορφία σκέψης και το ελληνικό σχολείο δεν μπορεί να είναι όπως τα σχολεία όλου του υπόλοιπου κόσμου. Δεν είδατε και τα σχόλια για το νέο βιβλίο ιστορίας της 6ης Δημοτικού; http://www.lifo.gr/team/readersdigest/32877
Ολοφάνερα, οικονομικοί είναι οι λόγοι που το προτείνει. Όπως και βέβαια σαχλο-κουλτουριάρικοι είναι οι λόγοι για τους οποίους κάτι τέτοιο θα ήταν ανεφάρμοστο στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει άλλη χώρα που να βάζει με τόση ευχαρίστηση αυτο-γκόλ. Αρκεί και μόνο να τεθεί ως θέμα της ποδιάς σε δημόσιο διάλογο, για να ακούσουμε τα-απίστευτα-επιχειρήματα εναντίον του. Βάζετε στοίχημα;
Vangelis1972, δεν μπορώ να καταλάβω που έγκειται το πρόβλημά σας. Πραγματικά η ειρωνεία σας με εκνευρίζει. Υποστηρίξατε τις απόψεις και τα πιστεύω σας; Σας δόθηκε το δικαίωμα; Ποιος ο λόγος να το συνεχίζετε;
Βρίσκω γλυκιά την ειρωνεία της τύχης, ως προς το το ότι κανένας "κουλτουριάρης" δεν κατηγόρησε όντως τη γράφουσα ως "αντιδραστική". Κανείς δεν προέβαλε όντως "σαχλοκουλτουριάρικα" αντεπιχειρήματα στο ζήτημα της χρήσης της σχολικής ποδιάς. Εκτός από εσάς. Μόνος εσείς κάθεστε και ασχολείστε με την (μη) "αντιδραστικότητα" του άρθρου, τη μη-εφαρμοσιμότητα (λόγω των "κουλτουριάρηδων" ντε!) του προτεινόμενου μέτρου της ποδιάς και, βασικά, στηλιτεύοντας τους "ψευτοκουλτουριάρηδες" που ΥΠΟΘΕΤΕΤΕ πως θα σκάσουν μύτη στα comments. Μήπως την επόμενη φορά να περιμένετε όντως να σκάσουν μύτη, πριν να επιδοθείτε στο εμμονικό σας κράξιμο;
Πάντως αγαπητέ Vangelis1972, παρότι όντως καταλαβαίνω το πώς ορίζετε τον "κουλτουριάρη" (και εν μέρει όντως έχετε δίκιο, όντως η δηθενιά του πνεύματος είναι ενοχλητική), επιτρέψτε μου να πω πως θεωρώ υπεραπλουστευτικό τον τρόπο σκέψης σας. Αν μη τι άλλο, πώς μπορεί να ξέρετε ότι οι ίδιοι που δεν ήθελαν την κατεδάφιση του κτιρίου τάδε είναι οι ίδιοι που δε θέλουν να γράφεται το παιδομάζωμα στα βιβλία ιστορίας, οι ίδιοι που θα είχαν τα "κουλτουριάρικα" επιχειρήματα περί της ποδιάς, οι ίδιοι που στηλιτεύουν την ίδια την ύπαρξη της αστυνομίας (και όχι πχ την κατάχρηση εξουσίας που κάνει...); Δεν το ξέρετε, είναι η αλήθεια. Η αντικειμενική αλήθεια είναι πως ένα σύνολο Α ανθρώπων δεν ήθελε την κατεδάφιση, ένα σύνολο Β δε γουστάρει τις ποδιές, ένα σύνολο Γ δε γουστάρει την αστυνομία κτλ. Εσείς απλώς ισχυρίζεστε πως τα σύνολα Α Β και Γ ταυτίζονται και πως όποιος ανήκει σε έστω και ένα από αυτά είναι "κουλτουριάρης". Όντως, κάποιος που αντιδρά απλώς για να αντιδράσει, καταντά γραφικός. Αλλά είναι εξίσου γραφικό το να νομίζετε ότι ΟΠΟΙΟΣ αντιδρά σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ πλειοψηφική άποψη, είναι υποχρεωτικά "κουλτουριάρης" και ο λόγος του είναι υποχρεωτικά "ψευτοκουλτουριάρικος". Στην προκειμένη πχ, το ότι το ντύσιμο αποτελεί (μεταξύ των άλλων) τρόπο έκφρασης και ότι υποχρεώνοντας όλους να ντύνονται ομοιόμορφα καταπιέζεται η δυνατότητα αυτοέκφρασης των μαθητών, έχει μια ισχυρή δόση αλήθειας. Δεν πρόκειται για "ψευτοκουλτούρα", πρόκειται για πραγματικότητα. Πρόκειται για την αιτία που καταργήθηκαν αρχικά οι ποδιές. Δεδομένης της οικονομικής κρίσης, όντως θα είχε λογική το να επανεξεταστεί το ζήτημα της σχολικής στολής. Θα επρόκειτο όμως ξεκάθαρα για ένα (βιώσιμο, κατ' εμέ) trade-off "προσωπικής έκφρασης" έναντι "πρακτικότητας". Δεν είναι κακό να παραδεχτεί κανείς κάτι τέτοιο, αντί να είναι της λογικής "υπάρχει η δική μου άποψη και η λάθος - ε, χμ...η σαχλοκουλτουριάρικη".
@ Χωρίς ΌνομαΕπειδή το 2ο σχόλιό σας είναι πολύ πιο προσεγμένο και ευγενές νομίζω ότι είναι πρέπον να απαντήσω. Το πρώτο σας σχόλιο μου άφησε την εντύπωση ότι μάλλον δεν παρακολουθείτε τα διάφορα blogs κοινωνικού προβληματισμού. Π.χ. επειδή δεν είδατε "κουλτουριάρικη" αντίδραση στο παρόν post, κρίνατε ότι έκανα ένα preemptive disclaimer, προκαταλαμβάνοντας ενστάσεις που δεν υπήρχουν. Κατ' αρχάς, εάν αναρτήσετε το link στη σελίδα σας στο FB θα δείτε πόσοι έχουν κάνει share και like (πιστέψτε με, δεν είναι λίγοι, ούτε και το κάνουν ανώνυμα). Επίσης, εάν πάτε στη σελίδα του Lifo στο FB θα δείτε και εκεί κάμποσους να σχολιάζουν. Και τέλος, επειδή γίνεται αναπαραγωγή-αναδημοσίευση των άρθρων, μπορείτε να δείτε τα ίδια – ή παρόμοια – άρθρα στο insider, tvxs, κτλ. Σε όλα αυτά τα sites και blogs, τον κυρίαρχο λόγο κατά τον σχολιασμό έχουν οι κουλτουριάρηδες. Και οι κουλτουριάρηδες που έχουν «προωθημένες» απόψεις για την παιδεία, είναι οι ίδιοι ακριβώς με αυτούς που έχουν προωθημένες απόψεις για την τέχνη, τον πολιτισμό, την πατρίδα, κτλ. (Γι' αυτό και εγώ μάλλον, επειδή τους βαρέθηκα, αποφάσισα να τους ξεμπροστιάζω, όποτ) Αν παρατηρήσετε, θα δείτε τους ίδιους και τους ίδιους σχολιαστές. Λένε όλοι τους τις ίδιες σαχλαμάρες, που τις πλασάρουν με ένα επιτηδευμένο τρόπο για να προκαλούν δέος στους αμαθείς. Στην πραγματικότητα, είναι κωμικοί στα μάτια όσων έχουν και την ελαχιστότερη ιδέα για το αντικέιμενο της συζήτησης. Η περίπτωσή τους θυμίζει το επεισόδιο των «Απαράδεκτων» που κρέμασαν την καρέκλα στον τοίχο, νομίζοντας ότι έτσι θα δείχνουν κουλτουριάρηδες στον καλεσμένο τους http://www.youtube.com/watch?v=oCNp3BuGY20Έχω υπ’ όψιν μου αρκετά ονόματα (θα έχετε παρατηρήσει κάμποσους από δαύτους να σχολιάζουν και στο Lifo), αλλά για λόγους στειχειώδους ευγένειας δεν χρειάζεται να ονοματίσω. Οι κουλτουριάρηδες έχουν αλληλεγγύη μεταξύ τους. Θεωρούν ότι ανήκουν σε μιά εκλεκτή μειοψηφία σκεπτόμενων ανθρώπων και γι’ αυτό αλληλοϋποστηρίζονται. Επειδή το έχουν εύκολο να κολούν την ταμπέλα του οπισθοδρομικού, σκοταδιστή, εθνικιστή, κτλ,σε όποιον διαφωνεί, έχουν καταφέρει να υποστηρίζουν τις ανοησίες τους δίχως αντίλογο. Έτσι, σε σχέση με τον αριθμό τους, καταφέρνουν να έχουν μια δυσανάλογα δυνατή παρουσία και φωνή. Στην πραγματικότητα, το κάνουν από ανασφάλεια. Φοβούνται ότι σε ένα πραγματικό διάλογο θα φανεί η ημιμάθειά τους. Δείτε για παράδειγμα τα σχόλια σ’ αυτό το post, και πόσα dislikes έχω εισπράξει. Θα μπορούσε να υποτεθεί ότι δικαίως συμβαίνει αυτό, διότι οι αναγνώστες στην πλειοψηφία τους απεχθάνονται τις απόψεις μου, αλλά υπάρχει και μία διασκεδαστική λεπτομέρεια για τους πιο υποψιασμένους: Ο σχολιαστής «Ν. Άγγελος» δεν κατάλαβε ότι η αναφορά στον/στην «Χωρίς Όνομα» ήταν για το alias σας. ΟΚ, δεν είδε το σχόλιό σας, ανθρώπινο είναι. Αυτό που είναι ακατανόητο (αλλά εξηγείται από τα προαναφερθέντα) είναι πώς στο καλό βρέθηκαν 3 αναγνώστες να κάνουν like στην άγνοιά του (!!!)
Ωστόσο η επιμονή παραμένει..."Η δική μου άποψη και η κουλτουριάρικη, άρα μη-άποψη". Σύμφωνοι ότι εκεί έξω υπάρχει δηθενιά. Αλλά υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο των ανθρώπων που απλώς βλέπουν τα πράγματα αλλιώς. Ίσως εκκεντρικά, "προωθημένα", ξερω-γω-πώς. Αρκετοί από αυτούς όμως, όντως αυτά που λένε τα πιστεύουν, δεν είναι ζήτημα "επίδειξης πνεύματος" αναγκαστικά. Και btw, το αρχικό σχόλιο, ΗΤΑΝ preemptive strike. Στο χώρο σχολίων της lifo δεν είχε προλάβει μέχρι εκείνη τη στιγμή να γραφτεί καν η "κουλτουριάρικη" άποψη, η οποία a priori στηλιτευόταν. Ήταν απλώς θέμα χρόνου να εμφανιστούν οι "κουλτουριάρηδες"/"διαφορετικοί" κτλ; Ίσως. Αλλά το λογικό είναι να αντικρούουμε μια άποψη ΑΦΟΤΟΥ αυτή εκφραστεί. Και δη στο χώρο που αυτή θα εκφραστεί (πχ δεν έχει νόημα να αντικρούσει κανείς στο χώρο των σχολίων της lifo, το σχόλιο που έγραψε κάποιος στο fb, τουλάχιστον όχι χωρίς να γίνει παράθεση του ίδιου του σχολίου.)
Το θέμα είναι πώς νιώθουν τα παιδιά απέναντι στα άλλα. Για το τι μαθαίνουν άστο στου καθηγητές και τα βιβλία. Την Ιαπωνία τη βλέπεις να πάει πίσω?