Τη δημιουργία ενός νέου ιστοτόπου για τις συναλλαγές με το κράτος με το όνομα gov.gr αλλά και την πρόθεσή του να αναζωογονηθούν τα «παραμελημένα ΚΕΠ» προανήγγειλε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης κατά τη διαδικασία των προγραμματικών δηλώσεων.
Όσον αφορά τις βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις «βασική αρχή του σχεδιασμού αποτελεί επίσης η παροχή κάθε ψηφιακής υπηρεσίας από ένα κεντρικό σημείο. Για τον σκοπό αυτό δημιουργείται μία κεντρική Διαδικτυακή Πύλη, το gov.gr, ένα κεντρικό σημείο εισόδου και ψηφιακής εξυπηρέτησης, όπου θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι ψηφιακές λύσεις και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες και λοιποί συναλλασσόμενοι με το Δημόσιο», είπε ο υπουργός.
Oι μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις θα αφορούν, όπως επισήμανε, μια σειρά από μεγάλα έργα που θα υποστηρίζουν τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα σε σημαντικούς τομείς πολιτικής -και τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και αρκετά χρόνια. Συστήματα όπως αυτό της διαχείρισης του ανθρωπίνου δυναμικού- HRMS, του ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού του δημοσίου τομέα- ERP, και της διαχείρισης των σχέσεων του δημοσίου με τους πολίτες- CRM, θα σχεδιασθούν και θα προκηρυχτούν άμεσα. «Ο στόχος μας είναι να προβούμε στις σχετικές αναγγελίες σύντομα, ώστε να είμαστε σε θέση να έχουμε προκηρύξει τα πρώτα σχετικά έργα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», είπε ο κ. Πιερρακάκης.
«Στοίχημα» αποτελεί για την κυβέρνηση η απλούστευση και οι φιλικές υπηρεσίες του Δημοσίου προς τον πολίτη, τις επιχειρήσεις και τα στελέχη του Δημοσίου. Όπως ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, «απλούστευση των διαδικασιών δεν είναι μόνο η ψηφιοποίησή τους. Είναι μια παλέτα ενεργειών που σκοπό έχουν να μετασχηματίσουν πλήρως την εμπειρία του πολίτη όταν συναλλάσσεται με το Δημόσιο». Με αυτό λοιπόν τον στόχο, το υπουργείο θα αναλάβει την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη Εθνικού Πλαισίου Απλούστευσης Διαδικασιών και Μείωσης της Γραφειοκρατίας. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει τη δημιουργία μητρώου διοικητικών διαδικασιών του Δημοσίου, προσβάσιμο από τους πολίτες, ώστε να ξέρουν ποιες διαδικασίες ισχύουν και για ποια υπόθεσή τους και την έναρξη οριζόντιου προγράμματος μέτρησης και μείωσης διοικητικών βαρών της νομοθεσίας προς επιχειρήσεις και πολίτες, παρόμοιο με εκείνο που είχε «τρέξει» το 2014 ο τότε υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και σημερινός πρωθυπουργός, με τον ΟΟΣΑ.
Φιλικές υπηρεσίες στον πολίτη και τις επιχειρήσεις
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ξαναφέρνει στο προσκήνιο τα ΚΕΠ, θα τα ενδυναμώσει και θα τα εκσυγχρονίσει. «Τα ΚΕΠ είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του ελληνικού κράτους και γι' αυτό απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έχουν παραμεληθεί. Ξαναφέρνουμε στο προσκήνιο αυτό τον εξαιρετικό θεσμό. Τον ενδυναμώνουμε και τον αξιοποιούμε. Στο πλαίσιο αυτό θα κάνουμε μια εκ νέου αξιολόγηση των υπηρεσιών που παρέχουν, θα ξαναδούμε το πλαίσιο λειτουργίας τους ώστε να το εκσυγχρονίσουμε. Θα αναβαθμίσουμε τις υποδομές τους στα πρότυπα των καλύτερων δομών εξυπηρέτησης του ιδιωτικού τομέα», ανακοίνωσε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέφερε επίσης ότι μια από τις πρώτες ενέργειες της κυβέρνησης θα είναι αποτύπωση όλων των γραφειοκρατικών βημάτων για πολίτες και επιχειρήσεις. «Από τη γέννηση μέχρι την απώλεια της ζωής, κάθε γεγονός συνεπάγεται μια σειρά από ενέργειες ή "ουρές". Η διαλειτουργικότητα θα κατοχυρώσει την ελαχιστοποίηση αυτών των ενεργειών. Στόχος μας είναι να χρειάζεται, για παράδειγμα, μόνο μια ενέργεια από τους γονείς ενός παιδιού όταν αυτό γεννιέται και όχι πολλαπλές. Και ειδικά αυτό τον στόχο θεωρούμε ότι θα τον έχουμε πετύχει μέσα σε λίγους μήνες», είπε ο υπουργός και ενημέρωσε ότι «η κυβέρνηση προβαίνει στον μετασχηματισμό της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων σε Κέντρο Δεδομένων, συνολικά της Δημόσιας Διοίκησης, για την αδιάλειπτη παροχή ψηφιακών υπηρεσιών. Για τον σκοπό αυτό, θα πραγματοποιηθεί επέκταση της G-Cloud υποδομής της ΓΓΠΣ ώστε να μεταφερθεί εκεί μεσοπρόθεσμα το σύνολο των δεδομένων και μητρώων του δημοσίου».
Το σύστημα 112
Ο υπουργός ανέφερε ότι το σύστημα 112 θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του έτους. «Θυμηθήκαμε, ήδη από τις πρώτες ημέρες του βίου της νέας κυβέρνησης -μέσα από τη θεομηνία της Χαλκιδικής και τον προχθεσινό σεισμό της Αθήνας- το ότι η πρόσβαση στις τηλεπικοινωνίες αποτελεί βασική ανθρώπινη ανάγκη. Έχουμε ήδη δεσμευτεί πως το σύστημα 112 θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του τρέχοντος έτους. Η βασική υποδομή του συστήματος είναι ήδη λειτουργική και αυτό που τώρα προσπαθούμε να κατοχυρώσουμε είναι ότι σε συνεργασία με τους κατασκευαστές τηλεφώνων η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους πολίτες και για όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές. Έχουμε επίσης ήδη δεσμευτεί πως μέσα σε λίγες εβδομάδες, σε συνεργασία με τους παρόχους, η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας θα έχει στη διάθεσή της μια "ενδιάμεση λύση". Αυτή θα αφορά τη δυνατότητα αποστολής SMS σε επιλεγμένες περιοχές, σε περίπτωση που υπάρξει η σχετική αναγκαιότητα», είπε ο υπουργός.