Η Ελλάδα πρώτη σε θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα στην Ευρώπη

Η Ελλάδα πρώτη σε θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα στην Ευρώπη Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Μάστιγα για τον ελληνικό πληθυσμό χαρακτηρίζει το τσιγάρο η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρία, σύμφωνα με την οποία η χώρα μας είναι πρώτη σε αναλογία σε θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα στην Ευρώπη.

Με αφορμή την 31η Μαΐου, που έχει καθιερωθεί ως ημέρα αφιερωμένη στην αντιμετώπιση της μεγαλύτερης απειλής για την υγεία των ανθρώπων τις τελευταίες δεκαετίες, δηλ. το κάπνισμα, η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρία (ΕΑΕ) ζητά τη συστράτευση Πολιτείας και πολιτών και την ανάληψη αποφασιστικών δράσεων για την μείωση των καπνιστών στην Ελλάδα.

Η ΕΑΕ χαρακτηρίζει την 31η Μαΐου «ημέρα περισυλλογής για το κάπνισμα» και αναφέρει ότι στη χώρα μας, παρά τις προόδους που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια και έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των καπνιστών, «εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικά προβλήματα που οφείλουμε να επιλύσουμε με ταχύ ρυθμό και αποφασιστικές δράσεις».

Η ΕΑΕ υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα είναι πρώτη σε αναλογία σε θανάτους από καρκίνο του πνεύμονα στην Ευρώπη. «Κάθε χρόνο απ' αυτή την μορφή καρκίνου χάνεται πληθυσμός ίσος με τους κατοίκους ενός νησιού, όπως η Ικαρία ή η Λέρος. Αν δε συνυπολογίσουμε και τους άλλους καρκίνους και ασθένειες που προκαλεί το κάπνισμα ο αριθμός των θανάτων θα εξαφάνιζε σε λίγα χρόνια τόσους πολλούς συμπολίτες μας όσο ο πληθυσμός των νησιών των Κυκλάδων».

Σύμφωνα με την ΕΑΕ, οι προσπάθειες όλων πρέπει να επικεντρωθούν στα εξής: Να αποτρέψουν τους νέους και τις νέες να αρχίσουν το κάπνισμα και όπως τονίζει «ιδιαίτερα να προσέξουν τους κινδύνους που συνοδεύουν την προώθηση των "λιγότερων επιβλαβών" (προσοχή: όχι μη επιβλαβών) προϊόντων ατμίσματος υγρών ή καπνικών προϊόντων που οδηγούν τη νεολαία στην εξάρτηση από τη νικοτίνη».

Επίσης να αναλάβουν πρωτοβουλίες για βοήθεια στους καπνιστές να απελευθερωθούν από τη συνήθεια του καπνίσματος και να περιφρουρήσουν την υγεία των μη καπνιστών με την εφαρμογή των νόμων για απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς δημόσιους χώρους και κέντρα αναψυχής, αλλά παράλληλα να απαιτήσουν την απαγόρευση σε ευαίσθητους δημόσιους ανοικτούς χώρους, όπως είναι οι παιδικές χαρές, οι παραλίες, τις αθλητικές εγκαταστάσεις, τα πάρκα κλπ.

Μάλιστα η ΕΑΕ με ανοικτή επιστολή προς τους νεοκλεγέντες στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές τους καλεί να στηρίξουν ενεργά την εκστρατεία της για:

α) Παιδικές χαρές ελεύθερες καπνού.

Η ΕΑΕ προτείνει την τοποθέτηση ταμπελών που προτρέπουν τους πολίτες να μην καπνίζουν μέσα σ' αυτές. «Είναι ανθυγιεινό και κακό παράδειγμα για τα παιδιά μας».

β) Παραλίες και κοινόχρηστους χώρους χωρίς αποτσίγαρα.

«Τα αποτσίγαρα διεθνώς αποτελούν την μεγαλύτερη ποσότητα σκουπιδιών που καλούνται να συλλέξουν οι δημοτικές αρχές. Δυστυχώς εκτός των εξόδων για την περισυλλογή τους (που οδήγησαν δήμους σε άλλες χώρες να ζητούν αποζημιώσεις από τις καπνοβιομηχανίες) τα αποτσίγαρα δεν είναι μόνο σκουπίδια, αλλά τοξικά απόβλητα. Η μόλυνση του περιβάλλοντος από τις τοξικές ουσίες που περιέχουν και από το μη βιοδιασπώμενο πλαστικό υλικό των φίλτρων είναι εξαιρετικά μεγάλη, ιδιαίτερα η μόλυνση των θαλασσών μας».

Η ΕΑΕ προτείνει την ανάρτηση ειδικών πινακίδων προτροπής στους πολίτες τουλάχιστον να μη μετατρέπουν τις παραλίες σε τασάκια.

Ελλάδα
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Αναρωτιέται ποτέ κανείς περπατώντας στις μεγάλες πόλεις μας τι αναπνέει? Διαβάζω στο κείμενο για παιδικές χαρές ελεύθερες καπνού, εντάξει δε λέω είναι και κακό παράδειγμα αλλά αυτά είναι σταγόνα στον ωκεανό. Εδώ μαμάδες με τα καροτσάκια στο δρόμο, περνάει ένα ερέιπιο ταξί και τέρμα, τέλος. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. Ο συγκεκριμένος δρόμος έγινε θάλαμος καρκινογόνων αερίων για μισή ώρα και τα μωρά σε καρότσια είναι ακόμα πιο επιβαρυμένα λόγω εγγύτητας με τις εξατμίσεις και τον δρόμο. Σε πέντε λεπτά βέβαια θα ξαναπεράσει κι άλλο ταξί γιατί είναι και στον διπλάσιο αριθμό(!) από ότι θα 'πρεπε. Συν ότι το όριο ζωής τους το ανέβασε η ΝΔ στα 18 χρόνια και τώρα ο Σύριζα στα 22 χρόνια!!! Σαπάκια και με το νόμο. Θα πεθάνουμε όλοι και τα ταξί ακόμα θα κυκλοφορούν. Συν ότι είναι επαγγλματικά αυτοκίνητα δηλαδή μέρα νύχτα είναι εν κινήσει. Η uber δεν τους άρεσε που έχει όριο ζωής στα αυτοκίνητα τα 6 χρόνια...Και βάλε και κάθε είδους φορτηγό και σχολικό, που όλα ανεξαιρέτως αφήνουν πίσω τους ακόμα και ορατό νέφος. Δεν περνάνε ποτέ Κτεο ή περνάνε με τον "Ελληνικό τρόπο"Βάλε και την συμπαθή τάξη των ανακυκλωτών, με ρυπογόνα τρίκυκλα της συμφοράς, που οργώνουν πραγματικά τις γειτονιές, κάθε μισή ώρα περνάει και καινούριο. Μαζεύουν ότι μεταλλικό και πλαστικό υπάρχει, τα μεταφέρουν πίσω από τον Ταύρο στην Πειραιώς και τα καίνε σε αυτοσχέδια καμίνια!!! Σκορπίζοντας διοξίνες στην ατμόσφαιρα.Βάλε και τα δίχρονα μηχανάκια που είναι φτηνά και αυξάνονται σε αριθμό ραγδαία και μελέτες δείχνουν ότι είναι τρισχειρότερα από τα άλλα. Έχουμε ακόμα και χιπστεράδες με βέσπες, επιμελώς ντυμένοι πάνω σε βαμένες στην πένα - τις προτιμάνε για την αισθητική τους, αφού. Βλέπεις η αισθητική τελειώνει στην εικόνα και δεν φτάνει μέχρι το νέφος που αφήνεις περνώντας....Βάλε και τα αρχαία πετρελαιοκίνητα που τα διώχνουν απ'ολη την Ευρώπη και τα αγοράζουμε εμείς οι πρόθυμοι, λόγω έλλειψης νόμων. Δεν μπορέσανε να νομοθετήσουνε τίποτα θετικό οι πολιτικοί μας. Δεν πειράζει κάπως πρέπει να ζούνε και οι γιατροί βλέπεις. Σε αυτό το χάος ζούμε. Και υπόψιν, από πλευράς επιβάρυνσης της υγείας, το τι αναπνέεις παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από το τι τρως... φαίνεται σε κάποιον περίεργο που χάνεται, κάθε χρόνο πληθυσμός ίσος με αυτόν της Ρόδου?