Το «πράσινο φως» προκειμένου να προχωρήσει η πώληση του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά τη σημερινή της συνεδρίαση, κρίνοντας ότι η παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού είναι συμβατή με το Δίκαιο περί ανταγωνισμού.
Έτσι η Επιτροπή ενέκρινε τη συμφωνία πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην COSCO, ολοκληρώνοντας τα τυπικά προαπαιτούμενα για να προχωρήσει η συναλλαγή, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε εγκρίνει τη σχετική συμφωνία τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε επίσης την αίτηση ανάκλησης που είχαν υποβάλει η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών ΟΛΠ κατά της απόφασής του να εγκρίνει τη συναλλαγή πώλησης του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρεία. Πλέον, από ό,τι όλα δείχνουν, ανοίγει ο δρόμος για την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, προκειμένου να κυρωθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική κατάθεση αναμένεται να γίνει την Παρασκευή το πρωί, ενώ ο ΟΛΠ θα λειτουργεί ως παραχωρησιούχος των λιμενικών υποδομών του Πειραιά μέχρι το 2052. Όταν η σύμβαση παραχώρησης ψηφισθεί από την ελληνική Βουλή, αμέσως μετά θα κληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ η κινεζική COSCO να καταβάλει το τίμημα για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ αλλά και τη διαχείριση του μεγαλύτερου λιμανιού της Μεσογείου.
Υπενθυμίζεται ότι η πώληση του 67% του ΟΛΠ στην COSCO θα γίνει έναντι 368,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.
Η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η COSCO Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ με την ολοκλήρωση όλων των τυπικών διαδικασιών, που αναμένεται να γίνει μετά την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή. Εντός διαστήματος πέντε ετών, εφόσον έχει εκπληρώσει ορισμένους όρους που περιγράφονται στη Συμφωνία Αγοράς Μετοχών (SPA), συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ, η COSCO Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στην ΟΛΠ από 51% σε 67%.
Οι συμφωνημένες υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 300 εκατ. ευρώ αφορούν μεταξύ άλλων, κατά προτεραιότητα την κρουαζιέρα και την ναυπηγοεπισκευή. Επιπλέον επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιηθούν τη δεύτερη πενταετία.
Συγκέντρωση αύριο των υπαλλήλων των λιμανιών στο κέντρο του Πειραιά
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά στις 12.00 το μεσημέρι και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να πραγματοποιήσουν αύριο οι υπάλληλοι του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Αντιπροσωπεία των συνδικάτων, αναμένεται να ζητήσει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό.
Χθες η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) ανακοίνωσε ότι θα αποστείλει επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, ζητώντας να γίνει απαλοιφή της φράσης «κατάργηση του Γενικού Προσωπικού Κανονισμού από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ» που βρίσκεται σε διάταξη της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, ενώ θα ζητούνται γραπτές δεσμεύσεις αναφορικά με τη δυνατότητα μετάταξης εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Τα προβλήματα στο χώρο των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζονται, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν αυτή τη στιγμή 500 άδεια εμπορευματοκιβώτια, που αναμένεται να επιστραφούν σε εταιρείες, και 100 γεμάτα.
Επίσης στο car terminal του ΟΛΠ βρίσκονται εγκλωβισμένα 2.500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.000 έχουν προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής και τα 500 την Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι οι χειριστές και οι τεχνικοί των δύο λιμανιών ανήκουν στην Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας. Το κόστος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα δύο λιμάνια δεν μπορεί ακόμα να εκτιμηθεί από στελέχη των δύο οργανισμών.
Προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και στην εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς οι λιμενεργάτες στον ΟΛΘ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους έως αύριο στις 12.00 το μεσημέρι.
σχόλια