Την ένταξη κι άλλων κλάδων τροφίμων στο καλάθι του νοικοκυριού επιθυμεί το 56%, ενώ οι μισοί από τους ερωτηθέντες σε έρευνα δεν αξιολογούν ως θετική αυτή την πρωτοβουλία.
Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα στις 8-11 Νοεμβρίου, που καταγράφει τις απόψεις των καταναλωτών μετά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού.
Το 56% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι πρέπει να ενταχθούν στο καλάθι του νοικοκυριού κι άλλοι κλάδοι του εμπορίου τροφίμων, για παράδειγμα αρτοποιεία και κρεοπωλεία. Το 22% θεωρεί ότι πρόκειται για θετική πρωτοβουλία, αλλά το 50% εκφράζει διαφορετική άποψη. Επίσης, το 51% εκφράζει την άποψη ότι το καλάθι του νοικοκυριού απαιτεί πολύ χρόνο για τις αγορές τους.
Στην ίδια έρευνα, το 61% δηλώνει ότι δεν έχει κάνει καμία αγορά προϊόντος από το καλάθι του νοικοκυριού και το 39% έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία.
Η μέση εβδομαδιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ είναι 81,65 ευρώ με αγορές κάποιου προϊόντος από το καλάθι έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου. Αυτό, σημειώνει ο ΙΕΛΚΑ, πιθανόν αποδίδεται στην τάση ότι το καλάθι επιλέγουν κυρίως καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι κάνουν χαμηλότερες δαπάνες στο σούπερ μάρκετ, αλλά και από την εξοικονόμηση λόγω των γενικών φθηνών προϊόντων του καλαθιού.
Τέλος, το 82% δεν επισκέφθηκε διαφορετικό σούπερ μάρκετ από αυτό που συνηθίζει, προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού και το 18% το έπραξε αυτό.