Σωρεία επικρίσεων έχει προκαλέσει η μεταχείριση ενός έργου του Γιάννη Μόραλη από τους ιδιοκτήτες του εστιατορίου «Διόνυσος», κάτω από την Ακρόπολη.
Σε μία φωτογραφία που ανάρτησε η ανιψιά του διακεκριμένου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, στο Facebook, ένα από τα εμβληματικά έργα που είχε φιλοτεχνήσει ο γνωστός εικαστικός κρύβεται, σε μεγάλο βαθμό, από μία ψηλή μπάρα με αλκοολούχα ποτά, υπολογιστή, POS και καταλόγους, καθώς και από τα μοντέρνα φωτιστικά που κρέμονται από το ταβάνι.
Στην ανάρτησή της, η κα Μόραλη εγκαλεί τους ιδιοκτήτες για τον τρόπο που αποφάσισαν να «κρύψουν» το έργο. «Στo εστιατόριο Διόνυσος κάτω από την Ακρόπολη, έτσι τιμούν τον ζωγράφο Γιάννη Μόραλη», γράφει στον προσωπικό της λογαριασμό.
Όπως λέει η ίδια, πρόκειται για «έργο του που κάποτε ήταν μέρος της αρχιτεκτονικής του κτιρίου, σήμερα που πιθανόν να μην γνωρίζουν καν το όνομά του, έβαλαν μπροστά του την μπάρα που κρύβει το μισό έργο και σαν να μην έφτανε αυτό το έκρυψαν ακόμη πιο πολύ με τον φωτισμό που κατεβαίνει από την οροφή», συνεχίζει
«Και φυσικά αν δεν γνώριζες ότι εκεί υπήρχε από παλιά, ούτε που θα το έβλεπες! Εύγε στο επώνυμο πανάκριβο εστιατόριο. Έκαναν μεγάλη προσπάθεια για να εξαφανίσουν το έργο. Απ'ότι φαίνεται δεν το θέλουν οπότε σε λίγο θα ρίξουν και λίγο χρωματάκι για να το 'σουλουπώσουν'!», καταλήγει η κα Μόραλη στην ανάρτησή της, που έγινε viral στο Facebook.
Ολόκληρη η ανάρτησή της:
Η απάντηση της επιχείρησης:
Η Διεύθυνση της επιχείρησης εστίασης Dionysos Zonar's, αρνούμενη διαρρήδην όσα αναληθή σχόλια και επικρίσεις επί εσφαλμένων πληροφοριών δημοσιεύθηκαν, αναφορικά με το έργο του Γιάννη Μόραλη που κοσμεί τον εσωτερικό χώρο μίας εκ των εισόδων του εστιατορίου (σε κεραμική εκτέλεση της Ελένης Βερναρδάκη), εκθέτει τα ακόλουθα:
Το συγκεκριμένο έργο, όπως και ο πάγκος έμπροσθεν αυτού, με κυρίαρχα υλικά το μάρμαρο και το ξύλο με ευδιάκριτα γεωμετρικά σχέδια, προορισμένος να εξυπηρετεί ανάγκες προετοιμασίας καφέ ή ποτών, είχαν φιλοτεχνηθεί από τον διακεκριμένο εικαστικό καλλιτέχνη Γιάννη Μόραλη, έκτοτε δε κοσμούν το εστιατόριο χωρίς να έχει επέλθει κατά τη διάρκεια της πεντηκονταετούς λειτουργίας του, η παραμικρή επέμβαση, αλλοίωση, μετατροπή, πολλώ μάλλον υποβάθμιση αμφότερων των έργων.
Η Διεύθυνση του εμβληματικού και φημισμένου εστιατορίου Dionysos Zonar's, επιβεβαιώνει τον κατά τα ανωτέρω σεβασμό της, τόσο στο οικοδόμημα, μετά των εικαστικών έργων που το κοσμούν, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του ιερού βράχου της Ακρόπολης, που επιβάλλει την ανώτερη αισθητική και επικαλείται ως μέγιστη απόδειξη το αρχειακό υλικό της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης, που έχει αποτυπώσει το εσωτερικό των χώρων του, μετά των έργων που τους κοσμούν.
Οι περί του αντιθέτου απόψεις, οι οποίες αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εγείρουν υπόνοιες περί προσπάθειας διαστρέβλωσης της πραγματικότητας και για το λόγο αυτό, με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματός μας, ζητούμε να προβείτε σε κάθε πρόσφορη ενέργεια για την αποκατάσταση της αλήθειας.
σχόλια