Ο ισχυρός σεισμός στην Αθήνα, σήμερα το μεσημέρι, προκάλεσε την κατάρρευση του Ταινιοδρόμου Κράκαρη, ενός ιστορικού κτίσματος στο λιμάνι του Πειραιά, στην πύλη Ε1.
Το κτίριο έχει υποστεί επί της ουσίας ολική καταστροφή. Πρόκειται για έναν παλιό Ταινιόδρομο, ο οποίος αποτελούσε σημαντικό βιομηχανικό μνημείο και τοπόσημο και δυστυχώς υπέστη σοβαρές ζημιές από τον σεισμό. Το κτίσμα ήταν εγκαταλελειμμένο, ωστόσο ερασιτέχνες ψαράδες είχαν πρόσβαση στο σημείο.
Συγκεκριμένα, κλιμάκιο της ΕΜΑΚ βρέθηκε στο σημείο για να ερευνήσει τον χώρο και να διαπιστώσει αν υπήρχε κάποιο άτομο κοντά, την ώρα της κατάρρευσης του κτίσματος. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες πάντως, δεν υπάρχουν αναφορές για εγκλωβισμένους στα ερείπια.
Ο Ταινιόδρομος, με μήκος 100 μέτρα, βρίσκεται στην περιοχή των παλαιών Λιπασμάτων και μετρά μια ιστορία πολλών χρόνων έχοντας «γλιτώσει» πολλές φορές στο παρελθόν την κατεδάφιση, αλλά τελικά σήμερα το κτίριο δεν άντεξε.
Η ιστορία του «Ταινιόδρομου Κράκαρη»: Ένα σημαντικό μνημείο που καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς
Ο Ταινιόδρομος ήταν επάνω στον λιμενοβραχίονα Κράκαρη, που ανήκε στη σειρά των μεγάλων έργων που άλλαξαν την εικόνα του λιμανιού του Πειραιά στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα. Μαζί με τον λιμενοβραχίονα Θεμιστοκλέους ολοκληρώθηκε το 1907.
Το 2016, σύμφωνα με πληροφορίες, και, ενώ προχωρούσε η πώληση του ΟΛΠ, τέθηκε θέμα κατεδάφισης του Ταινιόδρομου, ωστόσο αυτό δεν συνέβη χάρη στις αντιδράσεις τοπικών φορέων και της Περιφέρειας.
Ο Ταινιόδρομος και ο λιμενοβραχίονας χαρακτηρίστηκαν εν τέλει μνημείο το Νοέμβριο του 2017.
Η κήρυξή του όμως σε μνημείο δεν είχε ως αποτέλεσμα και τις ανάλογες κινήσεις για τη συντήρηση και την αξιοποίησή του. Τελικά ο σεισμός ισοπέδωσε αυτό το μοναδικό μνημείο.
Στο βίντεο που ακολουθεί φαίνεται ο Ταινιόδρομος όπως ήταν πριν καταρρεύσει:
Μπελαβίλας: Την ευθύνη για την καταστροφή του ταινιοδρόμου φέρει ο ιδιωτικός ΟΛΠ
Ο καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας, με ανάρτησή του στο Facebook, εκφράζει τη λύπη του για την κατάρρευση του Ταινιόδρομου Κράκαρη, «ενός σημαντικού βιομηχανικού μνημείου και τοπόσημου της εισόδου του λιμανιού του Πειραιά».
Μάλιστα τονίζει, ότι την απόλυτη ευθύνη για αυτή την καταστροφή την φέρει ο σημερινός ιδιωτικός Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
«Είναι ιδιοκτήτης και υπεύθυνος για αυτό από την εποχή της κατασκευής κατά τον Μεσοπόλεμο. Από το 1998 έχει τεκμηριωθεί η αξία του. Επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη στον κρατικό ΟΛΠ, πριν σχεδόν δέκα χρόνια έγιναν οι πρώτες μελέτες αξιοποίησης του ταινιόδρομου, ως εστιατορίου και καφέ με πανοραμική θέα στον Πειραιά και στα στενά της Σαλαμίνας. Ο ΟΛΠ της Cosco είχε αντίθετη άποψη. Επιχείρησε την κατεδάφιση.
Με πρωτοβουλίες φορέων του Πειραιά και της Δραπετσώνας αυτό απετράπη το 2015 και στη συνέχεια κηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο από του υπουργείο Πολιτισμού. Ο ΟΛΠ τελικά άφησε τη φύση «να κάνει τη δουλειά» ρισκάροντας ζωές ανθρώπων και την ασφάλεια του λιμανιού» εξηγεί ο Ν. Μπελαβίλας.
σχόλια