Με τα 16 «φλερτάρει» ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους και ο σημαντικότερος λόγος για αυτό είναι ο μεγάλος όγκος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Πριν από μία δεκαετία, ο μέρος όρος στην Ελλάδα ήταν κοντά στα 11,5 έτη, ενώ πλέον αγγίζει τα 16 έτη. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους μέσους όρους ηλικίας αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Στο Λουξεμβούργο, ο αντίστοιχος μέσος όρος είναι τα 6,2 έτη, στο Βέλγιο τα 7,7 έτη και στην Αγγλία τα 8,5 έτη.
Την τελευταία επταετία ήταν ραγδαία η αύξηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων. Το 2013 είχαν γίνει 6.280 εισαγωγές ενώ πέρυσι αυτές εκτοξεύτηκαν σε 71.095, ενώ η φετινή τάση προμήνυε νέο ρεκόρ, αν δεν ανέκοπτε τις εισαγωγές η πανδημία του κορωνοϊού.
Τα αυτοκίνητα που εισάγονται
Ο μέσος όρος ηλικίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται κινείται πλέον στα 10,6 έτη, ενώ μόλις το 5,6% έχει σύγχρονη τεχνολογία Euro 6, που θεωρείται αποδεκτή για τα περιβαλλοντολογικά δεδομένα.
Τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν εισαγωγές χωρίς περιβαλλοντολογικά κριτήρια, με στόχο μόνο τη χαμηλή τιμή και την εύκολη πώληση, πολιτική που ενισχύθηκε και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Τα εισαγόμενα οχήματα, που σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν στη χώρα προέλευσής τους καθώς είχαν κριθεί ως εξαιρετικά ρυπογόνα, έρχονταν με πλαστά πιστοποιητικά και γυρισμένα χιλιόμετρα, σημειώνει το ΑΠΕ.
Σήμερα έχουν περιοριστεί οι εισαγωγές αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας. Εξάλλου, προκειμένου να ενισχυθεί ο στόχος να εισάγονται μεταχειρισμένα οχήματα νέα σε ηλικία, είναι ιδιαίτερα αυξημένα τα ποσοστά επιβάρυνσης στο τέλος ταξινόμησης για τα παλιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Στην ίδια στρατηγική, για τη μείωση του μέσου όρου ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, εντάσσονται και τα κίνητρα απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ