Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια με την σύμβαση κατασκευής να αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Ιούλιο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία INTRAKAT - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ αναμένεται να υπογραφεί πριν το τέλος του Ιουλίου.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 122 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η προσφορά του αναδόχου, μετά την έκπτωση, διαμορφώθηκε στα 66,58 εκατομμύρια ευρώ.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 52 μήνες ενώ εξαιτίας των εργασιών, το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθεί για δύο περίπου χρόνια.
Στην περιοχή θα γίνουν οικιστικές παρεμβάσεις, με τις σημερινές γραμμές και τις επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις να μετατρέπονται σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, ενώ με την υπογειοποίηση θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.
Το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) - Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» περιλαμβάνει μερική υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου.
Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων θα έχει μήκος 1.910 μέτρα.
Το υπόλοιπο τμήμα θα κατασκευαστεί σε όρυγμα, γιατί η γραμμή συναντά τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και κυρίως τη γραμμή του μετρό, που δεν επιτρέπουν την πλήρη υπογειοποίηση.
Συγκεκριμένα θα κατασκευαστεί τετραπλή γραμμή, η οποία, σε συνδυασμό με το έτοιμο τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες έως τις Αχαρνές, θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού, που θα εξυπηρετεί μεγάλες περιοχές του δυτικού λεκανοπεδίου.
Το αντικείμενο του έργου
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
Ο νέος Σιδηροδρομικός Διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών. Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά - πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.
Συνοπτικά στο αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου συμπεριλαμβάνονται:
• Το τεχνικό υπογειοποίησης - τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός - Ανατολικός Διάδρομος).
• Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.
• Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης-αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).
• Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση -αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
• Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
• Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
• Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
• Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
• Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια