Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές που έρχονται - Πότε θα χάνουν οι οδηγοί το δίπλωμα οδήγησης

Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές που έρχονται - Πότε θα χάνουν οι οδηγοί το δίπλωμα οδήγησης Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Eurokinissi
0

Τον Σεπτέμβριο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος έρχεται να αναθεωρήσει τους κανόνες για την οδική ασφάλεια μετά από 17 χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ, ο στόχος του νέου ΚΟΚ είναι η μείωση των ταχυτήτων εντός πόλης.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται η περαιτέρω μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Για πρώτη φορά, ο νέος ΚΟΚ θα κατηγοριοποιεί και θα αυστηροποιεί τις ποινές ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, όπως για παράδειγμα η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας.

Ένα σημαντικό στοιχείο του νέου Κώδικα είναι ότι οι ποινές θα επιβάλλονται στον οδηγό και όχι στο όχημα. Σε περιπτώσεις όπου η παράβαση αφορά το όχημα, όπως η στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ, και προβλέπεται αφαίρεση των πινακίδων, ο οδηγός θα πρέπει να παραδώσει την άδεια οδήγησής του για να παραλάβει τις πινακίδες.

Μεταξύ των παραβάσεων στις οποίες θα αφαιρούνται μαζί με το δίπλωμα, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η έλλειψη ΚΤΕΟ, η παράνομη χρήση της ΛΕΑ και η υπερβολική ταχύτητα.

Όπως προβλέπεται στον νέο ΚΟΚ σε περίπτωση που το όχημα είναι το μοναδικό στην κατοχή μιας οικογένειας οι πινακίδες και οι άδεια κυκλοφορίας του οχήματος θα επιστρέφονται, ωστόσο ο οδηγός που παραβίασε τον ΚΟΚ θα καλείται να παραδώσει το δίπλωμά του.

Στην 7η Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, αποφασίστηκε ότι ο νέος ΚΟΚ θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο. Παράλληλα, επισημάνθηκε η ανάγκη συνεργασίας των υπουργείων Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αστυνόμευση του νέου ΚΟΚ και τη διαχείριση των παραβάσεων μέσω ψηφιακών μέσων. Συζητήθηκε, επίσης, η εγκατάσταση καμερών σε σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων.

Η Ελλάδα κατέχει την 4η χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα κατείχε την πρώτη θέση. Το 2023, ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ατυχήματα ανήλθε στους περίπου 650.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπακογιάννης: Ο Χάρης Δούκας απαξιώνει το δημοτικό θέατρο και το παραχωρεί σε ιδιώτη

Ελλάδα / Μπακογιάννης: Ο Χάρης Δούκας απαξιώνει το δημοτικό θέατρο και το παραχωρεί σε ιδιώτη

Για απαξίωση από τη δημοτική Αρχή του Δημοτικού Θεάτρου «Ολύμπια» και για παραχώρηση σε ιδιώτη, κάνει λόγο με ανακοίνωσή της, η παράταξη του Κώστα Μπακογιάννη «Αθήνα Ψηλά». 
LIFO NEWSROOM