Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές που έρχονται - Πότε θα χάνουν οι οδηγοί το δίπλωμα οδήγησης

Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές που έρχονται - Πότε θα χάνουν οι οδηγοί το δίπλωμα οδήγησης Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Eurokinissi
0

Τον Σεπτέμβριο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος έρχεται να αναθεωρήσει τους κανόνες για την οδική ασφάλεια μετά από 17 χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ, ο στόχος του νέου ΚΟΚ είναι η μείωση των ταχυτήτων εντός πόλης.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται η περαιτέρω μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Για πρώτη φορά, ο νέος ΚΟΚ θα κατηγοριοποιεί και θα αυστηροποιεί τις ποινές ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, όπως για παράδειγμα η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας.

Ένα σημαντικό στοιχείο του νέου Κώδικα είναι ότι οι ποινές θα επιβάλλονται στον οδηγό και όχι στο όχημα. Σε περιπτώσεις όπου η παράβαση αφορά το όχημα, όπως η στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ, και προβλέπεται αφαίρεση των πινακίδων, ο οδηγός θα πρέπει να παραδώσει την άδεια οδήγησής του για να παραλάβει τις πινακίδες.

Μεταξύ των παραβάσεων στις οποίες θα αφαιρούνται μαζί με το δίπλωμα, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η έλλειψη ΚΤΕΟ, η παράνομη χρήση της ΛΕΑ και η υπερβολική ταχύτητα.

Όπως προβλέπεται στον νέο ΚΟΚ σε περίπτωση που το όχημα είναι το μοναδικό στην κατοχή μιας οικογένειας οι πινακίδες και οι άδεια κυκλοφορίας του οχήματος θα επιστρέφονται, ωστόσο ο οδηγός που παραβίασε τον ΚΟΚ θα καλείται να παραδώσει το δίπλωμά του.

Στην 7η Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, αποφασίστηκε ότι ο νέος ΚΟΚ θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο. Παράλληλα, επισημάνθηκε η ανάγκη συνεργασίας των υπουργείων Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αστυνόμευση του νέου ΚΟΚ και τη διαχείριση των παραβάσεων μέσω ψηφιακών μέσων. Συζητήθηκε, επίσης, η εγκατάσταση καμερών σε σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων.

Η Ελλάδα κατέχει την 4η χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα κατείχε την πρώτη θέση. Το 2023, ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ατυχήματα ανήλθε στους περίπου 650.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM