Στην «σιωπή και την περισυλλογή» ανακοίνωσε σήμερα ότι αποσύρεται ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος που εγκαταλείπει το blog του.
Το καλοκαίρι, ο Άρειος Πάγος είχε επικυρώσει την καταδίκη του Αμβρόσιου για το ομοφοβικό του παραλήρημα στο επίμαχο ιστολόγιο που διατηρεί και, όπως φαίνεται, θα αφήσει στάσιμο, αφού γράφει πως αποχωρεί από την «δημοσιογραφία»: «Αρνούμαι να συγκαταριθμηθώ ως Προδότης και της αμωμήτου Πίστεώς μας και της ενδόξου Πατρίδος μας, γι αυτό και από αύριον, 1ην του Νέου Έτους 2021, καταθέτω τα όπλα της δημοσιογραφίας, αποσύρομαι από το πεδίον της μάχης και καταφεύγω εις την έρημον της σιωπής, της περισυλλογής και της μετά δακρύων προσευχής. ΚΑΤΑΘΕΤΩ ΤΑ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΡΟΜΑΙ!»
Τον Αύγουστο του 2019, ο Αμβρόσιος είχε παραιτηθεί από μητροπολίτης και φέτος, με μία ιστορική απόφαση ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης του πρώην Μητροπολίτη, ως προς το σκέλος της καταδίκης του με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο.
Το ομοφοβικό παραλήρημα
Όλα είχαν ξεκινήσει από ένα κείμενο στο προσωπικό του ιστολόγιο, στο οποίο χαρακτήριζε τους ομοφυλόφιλους «αποβράσματα», «μη ανθρώπους» και παρακινούσε τους οπαδούς του να τους απομονώσουν και να τους φτύσουν. «Φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Μαυρίστε τους! Μην τους πλησιάζετε! Μην τους ακούτε! Μην τους εμπιστεύεστε! Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! Δεν μπορούν κάποιοι ξεφτιλισμένοι να υπερασπίζονται δημοσίως τα πάθη της ψυχής τους! (...) Είναι άτομα με διανοητική διαταραχή... τρισχειρότεροι και πολύ πιο επικίνδυνοι από κάποιους που ζουν στα τρελοκομεία!».
Πρωτοβάθμια, ο μητροπολίτης είχε αθωωθεί αλλά κατόπιν έφεσης του αρμόδιου εισαγγελικού λειτουργού, είχε οδηγηθεί και πάλι στο εδώλιο του κατηγορουμένου τον Ιανουάριο του 2019. Τότε, το Τριμελές Εφετείο Αιγίου τον έκρινε ένοχο παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση, καταδικάζοντάς τον σε ποινή φυλάκισης 7 μηνών με τριετή αναστολή.
Στο σημερινό του, «αποχαιρετιστήριο» μήνυμα, ο καταδικασμένος ιερέας υπενθυμίζει στο αναγνωστικό του κοινό πως είχε ξεκινήσει το blog τον Ιανουάριο του 2008 και έγραφε κάθε εβδομάδα, αλλά όπως λέει τώρα θεωρεί πως δεν κατάφερε κάτι καλό για τη «μητέρα εκκλησία» ή την πατρίδα.
«Η Ελλάδα μας ΑΠΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΤΑΙ!», σημειώνει μεταξύ άλλων, εκφράζοντας την αντίθεσή του για την κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία και την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Μάλιστα παρά την πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου, σημειώνει και πάλι την αντίδρασή του στο γεγονός ότι «νομιμοποιήθηκε η σεξουαλική επαφή των Gays!» όπως γράφει χαρακτηριστικά στο σημερινό, τελευταίο του άρθρο.
«Σας εύχομαι ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ και ΚΑΛΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΝ!» καταλήγει ο πρώην μητροπολίτης που τον περασμένο Μάιο είχε «αφορίσει» τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά.
Όπως είχαν μεταδόσει τοπικά μέσα, ο Αμβρόσιος διάβασε τον «μεγάλο» αφορισμό μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας στον Μητροπολιτικό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Αιγίου έχοντας απειλήσει λίγες ημέρες νωρίτερα την υπουργό για την προειδοποίηση πως ο κορωνοϊός μεταδίδεται και με το σάλιο.
Ο μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας είχε χαρακτηρίσει τότε «βλάσφημα λόγια» την κοινώς αποδεκτή προειδοποίηση των επιστημόνων για τους κινδύνους μετάδοσης του νέου, δυνητικά θανατηφόρου κορωνοϊού. Στα μέσα Νοεμβρίου είχε νοσήσει και ο ίδιος από κορωνοϊό.
Η αρχική αθώωσή του και η τελική καταδίκη του είχε απασχολήσει έντονα οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ακτιβιστές. Ενδιαφέρον έχει πάντως πως απαντώντας στις ερωτήσεις της έδρας του Εφετείου, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος είχε τελικώς παραδεχτεί ότι με το επίδικο κείμενο αναφερόταν σε ομοφυλόφιλους πολιτικούς και σε όσους πολιτικούς υποστηρίζουν την ομοφυλοφιλία, όπως και γενικά στους ομοφυλόφιλους, καταρρίπτοντας από μόνος του την πρωτόδικη απόφαση που βασιζόταν στο σκεπτικό ότι οι επίμαχες φράσεις αφορούν μόνο τους πολιτικούς.
Παρά την κατακραυγή, επέμενε μέχρι τέλους ότι διαπνέεται «από αγάπη προς τον άνθρωπο» και δη τον πάσχοντα άνθρωπο. «Μισώ την αμαρτία, αγαπώ τον άνθρωπο», έλεγε χαρακτηριστικά, παρότι στο πρώτο δικαστήριο χαρακτήριζε ειρωνικά «αγαπούληδες» όλους όσοι μιλούν για θεό αγάπης και όχι τιμωρίας.
Τον Αύγουστο, και εν μέσω πανδημίας, χαρακτήριζε «εργαλείο του διαβόλου» τη μάσκα προστασίας από τον κορωνοϊό και καλούσε τους πιστούς να πηγαίνουν κάθε απόγευμα στις εκκλησίες χωρίς μάσκες. Από τις αρχές του έτους δε, επέμενε πως ο «μεγάλος αγιασμός» είναι φάρμακο για τον κορωνοϊό.