Ο Γουστάβο Σανταολάγια και η επιστροφή των Bajofondo στη δισκογραφία

Ο Γουστάβο Σανταολάγια και η επιστροφή των Bajofondo στη δισκογραφία Facebook Twitter
0
Ο Γουστάβο Σανταολάγια και η επιστροφή των Bajofondo στη δισκογραφία Facebook Twitter
Τα μέλη των Bajofondo σε απαρτία

2 Όσκαρ καλύτερου soundtrack (2005 για το Brokeback Mountain και 2006 για τη Βαβέλ), μία Χρυσή Σφαίρα, 2 Γκράμι μουσικής παραγωγής, 12 Λάτιν Γκράμι. Η συγκομιδή βραβείων του Αργεντινού μουσικοσυνθέτη και παραγωγού είναι εντυπωσιακή. Από τις πιο εξέχουσες μορφές στη σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής την τελευταία δεκαετία, από τους πιο σεβαστούς παραγωγούς στη Λατινική Αμερική, είναι ο ιδρυτής της electrotango μπάντας Bajofondo, που έχει εντυπωσιάσει με τις παλιότερες εμφανίσεις της και στη χώρα μας. Electrotango μέχρι πρότινος, όπως μας εξήγησε ο ίδιος, γιατί το νέο άλμπουμ των Bajofondo με τίτλο Presente, που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες, είναι κάτι τελείως διαφορετικό:

Έχεις γυρίσει όλο τον κόσμο και ως σόλο μουσικός και μαζί με τους Bajofondo. Πού έχεις συναντήσει το πιο ενθουσιώδες κοινό, αν εξαιρέσουμε τη Λατινική Αμερική;

Αυτή τη στιγμή όντως είμαι σε ένα λεωφορείο και πλησιάζω στη Βοστόνη. Αύριο παίζουμε στη Νέα Υόρκη, είμαστε στο μέσο της περιοδείας μας στις ΗΠΑ. Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τόσο μεγάλη ανταπόκριση όπου και να πάμε. Υπάρχουν όμως μέρη, όπως για παράδειγμα η Ελλάδα, όπου το κοινό ήταν πολύ ευγενικό μαζί μας. Πάντα θυμόμαστε αυτές τις εμφανίσεις και ανυπομονούμε να φέρουμε τις νέες μουσικές μας εκεί, το συντομότερο. Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες όπου το κοινό είναι πραγματικά ένθερμο.

Πέντε χρόνια μεσολάβησαν από το προηγούμενο άλμπουμ των Bajofondo, Mar Dulce. Γιατί χρειάστηκε τόσος χρόνος για να γίνει το επόμενο βήμα;

Δουλεύουμε αυτό το δίσκο δυόμισι χρόνια, αλλά στην πραγματικότητα νομίζω ότι μας πήρε δέκα χρόνια για να τον κάνουμε και θα εξηγήσω τι εννοώ. Το πρότζεκτ των Bajofondo ξεκίνησε 10 χρόνια πριν, στην αρχή περισσότερο ως ένα στούντιο πρότζεκτ. Ήμουν μαζί με τον Χουάν Καμποδόνικο, εκείνος είναι Ουρουγουανός, εγώ Αργεντινός... Μέναμε εντός του στούντιο, ψάχναμε νέα προγράμματα, νέα samples, φίλοι και συνάδελφοι βοηθούσαν. [Ο πρώτος μας δίσκος, Tango Club] είχε τεράστια επιτυχία στην Αργεντινή, την Ουρουγουάη και κάποια άλλα μέρη, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, οπότε θελήσαμε να φτιάξουμε μια ομάδα, να βγούμε στο κοινό και να παίξουμε τις μουσικές μας. Όταν ξεκίνησε αυτό, ο ήχος μας άρχισε να μεταλλάσσεται. Αρχικά δεν είχαμε ντράμερ, όταν [ο Αντριάν Σόσα] ήρθε στην ομάδα, η μουσική μας έγινε πιο «οργανική». Στο επόμενο άλμπουμ μας, Mar Dulce, συμμετείχαν αρκετοί εξωγενείς παράγοντες στη σύνθεση, είχαμε φωνητικά από ονόματα όπως ο Έλβις Κοστέλο και η Νέλι Φουρτάδο. Μπορείς να πεις ότι ακόμα σχηματιζόμασταν σαν μπάντα. Στο μεταξύ, εγώ, προσωπικά, έκανα και άλλα πράγματα, έκανα ταινίες, ήμουν παραγωγός σε άλλους δίσκους... Όταν φτάσαμε στο σημείο να ξεκινήσουμε αυτό το άλμπουμ, γνωρίζαμε τη σημασία του, αφού θα συνέπιπτε με τη δεκαετή επέτειο μας ως μπάντα. Θέλαμε λοιπόν να είναι μια καλλιτεχνική πρόταση, να επισφραγίσει την ταυτότητα του συγκροτήματος.

Γουστάβο ΣανταολάγιαΚαι το καταφέρατε, με δημιουργικό μπλέξιμο πολλών διαφορετικών ειδών, ρυθμών...

Βασικά, όταν αρχίσαμε τις ηχογραφήσεις, θέσαμε όρο να μην συνεργαστούμε με guests γι' αυτό το άλμπουμ. Όλα θα γίνονταν από εμάς, από τα μέλη των Bajofondo. Επίσης θέλαμε να κάνουμε έναν δίσκο-κόνσεπτ, οι προηγούμενές μας δουλειές ήταν περισσότερο συλλογές κομματιών, ορχηστρικών και τραγουδιών. Αυτός ο δίσκος έχει σχέδιο. Δεν πρόκειται για τη γραμμική αφήγηση μιας ιστορίας, είναι σαν ένα ταξίδι, σε μεταφέρει σε διαφορετικά τοπία και σκηνικά. Οπτικοακουστικές εικόνες που ευτυχώς αντιπροσωπεύουν αυτό που είμαστε. Ένα τρίτο στοιχείο που θέλαμε να πετύχουμε ήταν η τελειοποίηση της οπτικοποίησης των live μας, να κάνουμε τη μουσική μας πιο κινηματογραφική. Και εν τέλει, θέλαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας, πρωτότυπη ταυτότητα ως προς το είδος που εκπροσωπούμε, να αποβάλλουμε την ταμπέλα του «tango electronic» ή «electrotango». Νιώθουμε ότι η μουσική μας δεν είναι ούτε τάνγκο ούτε ηλεκτρονική, αλλά ένας πολύ ευρύτερος συνδυασμός επιρροών. Είναι η μουσική που πηγάζει από το Ρίο ντε λα Πλάτα [φυσικό σύνορο Αργεντινής και Ουρουγουάης].

Όταν συνθέτεις, πώς αποφασίζεις αν ένα κομμάτι θα προκύψει ορχηστρικό ή θα «ντυθεί» με στίχους;

Κατά κάποιο τρόπο, το κάθε τραγούδι παίρνει μορφή από μόνο του. Ποτέ δε συνθέσαμε κάποιο τραγούδι που ήταν αρχικά ορχηστρικό, για να του βάλουμε στίχους μετά. Ούτε έχουμε αφαιρέσει ποτέ τα λόγια από κάποιο τραγούδι.

Θα έγραφες ποτέ αγγλόφωνα τραγούδια;

Ναι φυσικά. Είμαστε ανοιχτοί, θέλουμε να μοιραζόμαστε τη μουσική μας με όλους. Θα ήθελα και τραγούδι των Bajofondo με ελληνικό στίχο.

Ποια η σχέση σου με την ηλεκτρονική μουσική;

Πάντα με έλκυαν όλα τα είδη μουσικής, οπότε στην αρχή, ειδικά με το Tango Club, πειραματιζόμασταν πολύ. Το πρώτο βήμα κύλησε έτσι, με υλικό και επιρροές από την κλασική μουσική έως τα γερμανικά ηλεκτρονικά γκρουπ, όπως οι Kraftwerk. Παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις στην ηλεκτρονική μουσική. Αγαπώ όλα τα μουσικά είδη.

Πόσες φορές έχεις επισκεφθεί την Ελλάδα;

Με τη μπάντα έχουμε έρθει τρεις φορές. Μου άρεσε πολύ. Έχω έρθει άλλες δύο φορές με την οικογένειά μου, πήγαμε Σαντορίνη... Υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην ελληνική και την αργεντινική κουλτούρα. Ένιωσα τους Έλληνες πολύ οικείους, όμοιους με εμάς.

Η Ελλάδα περνάει δύσκολα τελευταία. Η Αργεντινή είχε οικονομικές δυσκολίες πρόσφατα. Τι μήνυμα θα έστελνες στους Έλληνες για την οικονομική κρίση;

Περάσαμε τα ίδια στην Αργεντινή. Χρεοκοπήσαμε, αλλάξαμε κυβέρνηση. Πληρώσαμε το χρέος μας στους δανειστές, δεν τους χρωστάμε τίποτα πια. Ακόμα έχουμε χρέη σε τράπεζες και ιδιώτες. Πρέπει οι χώρες να είναι πολύ προσεκτικές με τα διεθνή οικονομικά ιδρύματα, τους μεγάλους τραπεζικούς κολοσσούς. Κατά κάποιο τρόπο, ευθύνονται για την κατάσταση. Δυστυχώς, κάποιοι από τους υπεύθυνους είναι ακόμα ελεύθεροι, θα έπρεπε να είναι φυλακή.

Για το μέλλον, τι μας επιφυλάσσεις;

Μόλις τελείωσα την πρώτη μου μουσική σύνθεση για video game του Playstation. Πραγματικά συναρπαστική εμπειρία, θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο. Ετοιμάζουμε, επίσης, μια ταινία κινουμένων σχεδίων σε παραγωγή Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, που θα βγει του χρόνου. Και φυσικά, ανυπομονούμε να έρθουμε σύντομα για live ξανά στην Ελλάδα.

Το βίντεο κλιπ του Pide Piso, πρώτου single από το νέο άλμπουμ των Bajofondo, Presente:

 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βέφα Αλεξιάδου: Το «αντίο» των τηλεοπτικών σεφ - «Όταν κάλεσε τον μαγειρικό κόσμο της Αθήνας, δεν πήγε κανείς» λέει ο Μαμαλάκης

Ελλάδα / Οι σεφ αποχαιρετούν την Βέφα Αλεξιάδου και ο Μαμαλάκης σχολιάζει: «Πριν μήνες δεν πήγε κανένας στο βιβλίο της»

Δηκτικός ο Ηλίας Μαμαλάκης αποδομεί τους μάγειρες και τηλεοπτικούς σεφ που αποχαιρέτησαν την Βέφα Αλεξιάδου σαν «εθνική μαγείρισσα», «καλύτερη από τον Τσελεμεντέ» αλλά πριν από λίγο καιρό της γύρισαν την πλάτη και δεν πήγαν στην παρουσίαση του βιβλίου της
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 στη δημοσιότητα - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια, μετά την καταγγελία του 55χρονου αστυνομικού που χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα ενώ είχε καρκίνο - Ο πατέρας του 27χρονου φαντάρου, Νίκου Γκάτση, ξεσπά για ιατρικό λάθος
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Ελλάδα / Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια η αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Η εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων καταγγέλλει την αφαίρεση εγκεκριμένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμπεριληπτικού υλικού, από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία
LIFO NEWSROOM