Σοβαρές αλλαγές και αυστηρότερες κυρώσεις έρχονται το επόμενο διάστημα σχετικά με την οδική ασφάλεια και τις παραβάσεις των οδηγών.
Σύμφωνα με όσα προανήγγειλε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, οι κυρώσεις και οι ποινές για θέματα που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια θα είναι πλέον αυστηρότερες και οι έλεγχοι εξονυχιστικοί.
Προβλέπεται μάλιστα αφαίρεση διπλώματος για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιπτώσεις:
-παραβίασης κόκκινου σηματοδότη
-παραβίασης STOP
-επιθετικής οδήγησης
-οδήγησης μετά από χρήση αλκοόλ
-οδήγησης με παράλληλη χρήση κινητών τηλεφώνων
Επίσης με βάση όσα προανήγγειλε ο Γιάννης Οικονόμου θα κατάσχονται αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες που εμπλέκονται σε κόντρες, ενώ θα καταστεί αδύνατον το σβήσιμο βεβαιωμένων κλήσεων της Τροχαίας αφού αυτές θα ελέγχονται ηλεκτρονικά. Επιπλέον αναμένεται μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα να ξεκινήσει μεγάλη επιχείρηση με αφαίρεση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας σε διπλοπαρκαρισμένα οχήματα σε κεντρικές λεωφόρους της Αθήνας.
Οδική ασφάλεια: Τι αλλάζει
Αναλυτικότερα, άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας μέσω τεχνολογίας και ορθολογικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού προανήγγειλε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου μιλώντας στο ΣΚΑΪ Radio.
Αναφορικά με τις τροχονομικές παραβάσεις στην παραλιακή λεωφόρο ο Γιάννης Οικονόμου ανέφερε: «Είχαμε δύο πολύ επιτυχημένες επιχειρήσεις στην παραλιακή χθες και προχθές σε αυτό το ακατανόητο, το αυτοκτονικό γεγονός, το να πηγαίνουν άνθρωποι και νέα παιδιά και να κάνουν κόντρες και να βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο και τη ζωή των περαστικών, να δημιουργούν την ηχορύπανση που δημιουργούσαν. Η Ελληνική Αστυνομία έκανε εκτεταμένους ελέγχους, έκανε αρκετές συλλήψεις, βεβαίωσε παραβάσεις και θέλω να πω ότι αυτού του είδους οι κινήσεις, με το σχεδιασμό τον σωστό που απαιτούν, θα είναι κινήσεις που θα επαναλαμβάνονται μέχρι να εμπεδώσουν όλοι ότι πλέον δεν είναι πράγματα αυτά με τα οποία μπορούμε να παίζουμε. Ό,τι απαγορεύεται, απαγορεύεται. Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε ορισμένους να θεωρούν ότι ένας δημόσιος δρόμος ευρείας κυκλοφορίας, που έχει δικαίωμα ο καθένας οποιαδήποτε ώρα της ημέρας να κινείται, να μετατρέπεται σε πίστα αγωνιστικών δραστηριοτήτων και βεβαίως με τη συνεπακόλουθη ηχορύπανση που και αυτή είναι τραγική», ανέφερε ο υπουργός.
Τραγική χαρακτήρισε την ηχορύπανση και σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας -και σε άλλους δήμους και στην επαρχία- καθώς «θεωρούν ότι τη μουσική δεν πρέπει να την απολαμβάνουν οι ίδιοι, αλλά πρέπει να την απολαμβάνει το σύνολο της γειτονιάς και των ανθρώπων που παίρνουν από εκεί». Σύμφωνα με τον Γιάννη Οικονόμου υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα με μία σειρά από τροχαίες παραβάσεις, που πρέπει να αντιμετωπιστούν δραστικά και ουσιαστικά όχι μόνο για την ασφάλεια και την προστασία αλλά και για την ποιότητα ζωής των πολιτών.
«Θα παρεμβαίνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όπου αισθανόμαστε ότι κάποιοι το «χάνουν» και νομίζουν ότι, “εντάξει έγινε ένας έλεγχος τελείωσε τις πέρασε της Αστυνομίας”. Η αστυνομία, η Τροχαία, θα παρεμβαίνει, θα εφαρμόζονται οι ποινές που επιβάλλονται και δεν σας κρύβω ότι θα εξετάσουμε ενδεχομένως και για αυτό και για ένα άλλο πλέγμα τροχαίων παραβάσεων, ενδεχομένως και αυστηρότερες ποινές. Δηλαδή ότι θα πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να κατάσχονται και να κατάσχονται τελεία παύλα τα αυτοκίνητα, οι μηχανές, που χρησιμοποιεί κάποιος, κυρίως αν είναι υπότροπος», διεμήνυσε.
Οδική ασφάλεια: Νέα δεδομένα με τη χρήση της τεχνολογίας
Επίσης ένα μεγάλο στοίχημα για τον ίδιο είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας και των ψηφιακών δυνατοτήτων, όχι μόνο στην καταγραφή των παραβάσεων και στο αρχείο, αλλά γενικότερα η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη συνδρομή του έργου της αστυνομίας σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια και τις τροχαίες παραβάσεις.
Για τις ποινές στις τροχονομικές παραβάσεις ο Γιάννης Οικονόμου ήταν σαφής:
«Πρέπει να εμπεδώσουμε όλοι και βάζω το πολιτικό σύστημα πρώτο, βάζω τον εαυτό μου μπροστά, γιατί είπαμε ότι πρέπει να λέμε αλήθειες. Είμαστε στην αρχή μιας καινούργιας τετραετίας και οφείλουμε να διορθώνουμε πράγματα, τα οποία θα έχουν αντανάκλαση γενικότερα στους Έλληνες. Ένα ζήτημα είναι τι ποινές έχουμε και πού χρειάζονται αυτές οι ποινές, αυστηροποίηση εάν χρειάζονται, είτε είναι διοικητικά πρόστιμα είτε είναι άλλου τύπου ποινές. Ένα δεύτερο ζήτημα είναι να εφαρμόζονται οι ποινές, μικρές ή μεγάλες. Να δούμε τι γίνεται με την αναστολή εκτέλεσης των ποινών, που δημιουργεί μια σειρά από τεράστια ζητήματα σε ό,τι αφορά το κράτος Δικαίου, την εφαρμογή του νόμου, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι διωκτικές αρχές το έγκλημα, μικρό, μεσαίο ή μεγάλο. Έγιναν πολύ σημαντικά βήματα, πολύ σημαντικές συζητήσεις στο υπουργικό συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα. Φαντάζομαι θα έχετε την δυνατότητα με τον κ. Φλωρίδη, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος και ετοιμάζει μια σπουδαία παρέμβαση στο κομμάτι αυτό, να σας το εξηγήσει».
«Έχουμε και διοικητικά πρόστιμα, δεν είναι μικρά τα διοικητικά πρόστιμα. Εδώ φαίνεται όμως ότι υπάρχει ένας κόσμος που, παρά το γεγονός ότι του βάζεις διοικητικό πρόστιμο, φαίνεται να το αντέχει, φαίνεται να κάνει χρήση του νόμου που λέει ότι εν πάση περιπτώσει θα το πληρώσω με κάποιον τρόπο. Πρέπει να πας, κατά την γνώμη μου, σε πιο δραστικά ζητήματα. Και τι είναι το πιο δραστικό ζήτημα; Το πιο δραστικό ζήτημα είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης. Αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, καθολική αφαίρεση σε μια τρίτη φάση, εάν κανείς δει ότι πρόκειται για υπότροπο στις ίδιες ή άλλες παραβάσεις» είπε και τόνισε πως το κόκκινο, η παραβίαση του στοπ, η επιθετική οδήγηση γενικά, η χρήση κινητού, τα οποία αυτά έτσι και αλλιώς η χρήση αλκοόλ επισύρουν βαριές ποινές.
«Εγκυμονούνται σοβαροί κίνδυνοι για ανθρώπινες απώλειες και το έχουμε δει πολλές φορές. Εκεί λοιπόν δεν είναι το θέμα του διοικητικού προστίμου μόνο, εκεί πρέπει να σκεφτείς σοβαρά πλέον την αφαίρεση διπλώματος, όπως σας τα είπα. Στην αρχή πολύμηνη, στην συνέχεια πολυετής και μετά καθολική», κατέληξε.