Mε χιλιάδες επισκέπτες και απολαυστικές γευσιγνωσίες ολοκληρώθηκε η έκθεση κρασιού «Οινόραμα», που φέτος έκλεισε τα 25 της χρόνια.
Εκατοντάδες οινοποιεία από όλη τη χώρα δειγμάτισαν τα κρασιά τους σε οινόφιλους, επαγγελματίες και μη.
Ανάμεσα στους οινόφιλους, υπήρξαν και εκατοντάδες ξένοι αγοραστές από από χώρες όλου του κόσμου, κάτι που αποδεικνύει πως το ελληνικό κρασί γίνεται όλο πιο δημοφιλές οπουδήποτε στον κόσμο καταναλώνεται κρασί.
«Δεν υπάρχει λόγος να οργανώνετε παρουσιάσεις ελληνικών κρασιών στο Βέλγιο- αρκεί να έρχονται οι Βέλγοι αγοραστές στο Οινόραμα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος οίνου Baudouin Havaux που είναι επίσης πρόεδρος του Concours Mondial de Bruxelles, ένας από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς κρασιού στον κόσμο.
Οι περίπου 10.000 επισκέπτες του φετινού Οινοράματος, επαγγελματίες και καταναλωτές, είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερες από 2.000 διαφορετικές ετικέτες από εκατοντάδες οινοποιεία και αποσταγματοποιεία από όλη τη χώρα και το εξωτερικό.
Ανάμεσα στις ετικέτες αυτές περισσότερες από 400 ήταν νέες κυκλοφορίες. Πρόκειται για ένα εύρος προϊόντων που ξεπέρασε κάθε προσδοκία και που μπορεί να καλύψει κάθε επαγγελματική ή καταναλωτική ανάγκη. Αυτός είναι εξάλλου ο πρωταρχικός στόχος του Οινοράματος: να βοηθήσει τους παραγωγούς να προβάλλουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους και τους καταναλωτές να εκπαιδευτούν και να επιλέξουν τα κρασιά που τους αρέσουν.
Πολλοί εκθέτες επεσήμαναν το υψηλό επίπεδο των επισκεπτών, ότι δηλαδή είχαν οινικές γνώσεις και είχαν έρθει στην έκθεση για να «δοκιμάσουν» και όχι για να «πιουν».
Σημαντικός είναι επίσης ο αριθμός των πρωτοεμφανιζόμενων στην έκθεση οινοποιείων -πάνω από 20- μερικά από τα οποία έκαναν και την παρθενική τους εμφάνιση στην αγορά της Αθήνας.
Τόσο αυτοί, όσο και οι καθιερωμένοι εκθέτες του Οινοράματος, κάποιοι εκ των οποίων ήταν παρόντες και στο 1ο Οινόραμα, το 1994, απέδειξαν πως ο αμπελοοινικός κλάδος της χώρας, παρά τις αντιξοότητες, είπε με τον τρόπο του «όχι» στην κρίση την οποία αντιμετώπισε μάλλον ως ευκαιρία.
Το Οινόραμα συνεργάζεται στενά με τους επίσημους φορείς του ελληνικού κρασιού ώστε να εκφράζει αποτελεσματικά όλον τον κλάδο και είναι χορηγός του Διεθνή Διαγωνισμού Οίνου και Αποσταγμάτων της Θεσσαλονίκης, τα βραβευμένα κρασιά και αποστάγματα του οποίου φιλοξένησε σε ειδικό σταντ προς δοκιμή.
Τέλος, για άλλη μία φορά οι ίδιοι οι οινοποιοί επέλεξαν 250 από τα κρασιά τους για την Πλατεία Γευσιγνωσίας (Discover Greek Wines), που αφορά μόνο επαγγελματίες γευσιγνώστες, ενώ στο wine bar των «Οινικών Αποκαλύψεων», σε άλλη αίθουσα, ομάδα οινολόγων με ειδίκευση σε κρασιά από αφανείς ποικιλίες αμπέλου και κρασιά ειδικής οινοποίησης, εξυπηρετούσε όσους αναζητούσαν κρασιά με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά εκτός της πεπατημένης.
Η έκθεση κρασιού «Οινόραμα» διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1994 στο Ολυμπιακό Στάδιο και ύστερα από 25 έχει καθιερωθεί πλέον ως θεσμός στον χώρο του κρασιού. Φέτος διεξήχθη στο Ζάππειο Μέγαρο από τις 2 έως 4 Μαρτίου.
σχόλια