Με μαθήματα προσανατολισμού συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.
Ειδικότερα, εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Ειδικότερα, στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όπως σχολίασε η καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, Παναγιώτα Ντούλα. «Οι καλά διαβασμένοι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν 20», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Τα κείμενα και οι γραμματικές ασκήσεις που ζητήθηκαν ήταν τέτοια που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να ανταπεξέλθει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ σε ό,τι αφορά στο συντακτικό, ζητήθηκαν κοινότυπες παρατηρήσεις, σε εύκολα παραδείγματα».
Δείτε εδώ τα θέματα στα Λατινικά
Όσον αφορά στο μάθημα της Χημείας (ΟΠ Θετικών Σπουδών), αν και τα θέματα ήταν επίσης βατά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, ωστόσο, ήταν απαιτητικά σε σχέση με τη διαχείριση του χρόνου, καθώς, σε όγκο, ήταν πολλά. «Οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν επίγνωση όλης της ύλης και να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο, ώστε να λύσουν όλα τα θέματα», σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βαλένα Αξιώτη, επίσης καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων. «Τα θέματα Γ και Δ ήταν κάπως πιο δύσκολα και αναφέρονταν στα κεφάλαια 4 και 5, αλλά ένας πολύ καλά διαβασμένος μαθητής θα δυσκολευόταν ίσως μόνο στο Δ. Το σημαντικό ήταν να μπορέσουν να διαχειριστούν τον χρόνο, καθώς ήταν πολλά τα θέματα και ίσως κάποιος να μην πρόλαβε να τα λύσει όλα», συμπλήρωσε.
Δείτε εδώ τα θέματα στη Χημεία
Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. «Γενικά, τα θέματα είχαν κυρίως αλγεβρική προσέγγιση και λιγότερο θεωρητική. Θεωρούνται πιο απαιτητικά από τα περσινά, όσον αφορά στο κομμάτι των ασκήσεων, ενώ μια άρτια απάντηση από τη μεριά των υποψηφίων απαιτεί λεπτομερή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή», σημείωσαν οι οικονομολόγοι Στάθης Μουζάκης και Μαλαγκονιάρη Μαρία. Μάλιστα, όπως τόνισαν, ορισμένα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερη πρωτοτυπία (Α3 και Γ4), ενώ το Δ θέμα ήταν συνδυαστική άσκηση, από το 3ο, 4ο και 5ο κεφάλαιο της ύλης. «Το Δ2 απαιτούσε προσοχή. Το Δ3 ήταν κατά βάση θεωρητικό. Η κατασκευή του πίνακα προσφοράς στο ερώτημα α του Δ4 χαρακτηρίζεται εύκολη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτο στο β ερώτημα του Δ4», επισήμαναν.
Δείτε εδώ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Να σημειωθεί πως πρόκειται για την προτελευταία ημέρα εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, αφού μένει μόνο η εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) την ερχόμενη Τρίτη, 18 Ιουνίου.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.
Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, οι πανελλαδικές συνεχίζονται το Σάββατο 15 Ιουνίου, με την εξέταση στα μαθήματα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών, Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.
σχόλια