«Τα ψηφιακά πειστήρια θα μιλήσουν» εκτίμησε η διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας (CSI Institute), Κέλλυ Ιωάννου, αναφορικά με τα «ίχνη» που άφησε η Ρούλα Πισπιρίγκου στο διαδίκτυο με τις αναζητήσεις της.
Σε πρωινή της συνέντευξη στην ΕΡΤ, η κα Ιωάννου εξήγησε πως η εμφάνιση διαφημίσεων για κεταμίνη στις ηλεκτρονικές συσκευές της κατηγορουμένης δείχνει ότι είτε είχε μιλήσει, είτε είχε αναζητήσει κάτι για αυτή.
Αναφέρθηκε, ειδικότερα, στα voice cookies που μπορεί να «έπιασαν» κάποια συνομιλία και να οδήγησαν στις σχετικές διαφημίσεις.
Θέλοντας να εξηγήσει τι είναι τα voice cookies επεσήμανε πως όταν είναι ανοιχτό το Google Assistant και οι φωνητικές εντολές, το κινητό «ακούει» συνομιλίες και μετά από κάποιες ώρες βγάζει σχετικές διαφημίσεις στον χρήστη.
Εάν, παραδείγματος χάριν, σε ένα τραπέζι γίνεται συζήτηση για καναπέδες είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν ανάλογες διαφημίσεις στους παριστάμενους.
Καταλήγοντας εξήγησε πως οι διαφημίσεις που εμφανίζονται είναι πάντα σχετικές και εάν υπήρξε συζήτηση π.χ. για κάποιο αναλγητικό, δεν θα εμφανιζόταν διαφήμιση για κεταμίνη.
Να σημειωθεί πως ο δικηγόρος της Ρούλας Πισπιρίγκου ανέφερε νωρίτερα σήμερα πως η εντολέας του είχε αναζητήσει τον όρο κεταμίνη μετά τον θάνατο της Τζωρτζίνας και αφότου είχαν γίνει γνωστά τα ευρήματα από τις τοξικολογικές εξετάσεις της.