Στις 12:00, όπως ήταν προγραμματισμένο, ξεκίνησε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας των καλλιτεχνών στην Πλατεία Συντάγματος, η οποία και ολοκληρώνει τη διήμερη απεργιακή κινητοποίηση που είχε προκηρύξει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ).
Οι ηθοποιοί αντιδρούν στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης που αφορά στις ειδικότητες των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στην τέχνη και τον πολιτισμό και ζητούν την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος.
Αναλυτικότερα, τα αιτήματα των ηθοποιών είναι:
- Απόσυρση του ΠΔ 85/2022 και υπαγωγή όλων των καλλιτεχνών στη μισθολογική βαθμίδα ΤΕ
- Ίδρυση Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών
- Μέχρι την ίδρυσή του, οριστική λύση στο ζήτημα των διπλωμάτων μας από το 2003 έως τότε
- Συλλογικές συμβάσεις στο ελεύθερο θέατρο, τον οπτικοακουστικό τομέα και τα ΔΗΠΕΘΕ
- Γενναία αύξηση των επιχορηγήσεων του θεάτρου.
Η ανακοίνωση των ηθοποιών για τη σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας
«Ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσουμε το υπέρτατο όπλο μας, αυτό της απεργίας, και να σταματήσουμε τα πάντα για δύο ολόκληρες ημέρες, προσπαθώντας αυτή τη φορά να μας ακούσουν.
Ας σπάσουμε τον φόβο και την οικονομική επισφάλεια που είμαστε δύο χρόνια τώρα και ας στηρίξουμε με τη στάση μας τους φοιτητές των δραματικών σχολών που είναι 40 ημέρες μπροστά στον αγώνα αυτό», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
«Έχουν περάσει 40 ημέρες από την έκδοση του ΠΔ 85/2022, 40 μέρες που σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος είναι στους δρόμους και με πλήθος δημόσιων δράσεων και τοποθετήσεων δηλώνει με κάθε δυνατό τρόπο την αντίθεσή του σε αυτό το κατάπτυστο νομοθέτημα.
40 μέρες που η Κυβέρνηση δεν κάνει βήμα πίσω και επιδίδεται σε σειρά ψεμάτων και ισχυρισμών που αντιβαίνουν ακόμα και στην κοινή λογική, την ίδια ώρα που οι Υπουργοί και Υφυπουργοί της ”αναγνωρίζουν το πρόβλημα” σε δημόσιες δηλώσεις τους», αναφέρει ο ΣΕΗ στην ανακοίνωση.
«Πώς είναι δυνατόν να λένε πως το ΠΔ δεν αλλάζει τίποτα, όταν προτίθενται να κατεβάσουν νομοθετική ρύθμιση για τα μισθολογικά των καλλιτεχνών στο Δημόσιο;
Πώς είναι δυνατόν να λένε πως το ΠΔ απλώς ”φωτογραφίζει μια υπάρχουσα κατάσταση” (δηλώσεις κ. Συρίγου), όταν το ΠΔ αγνοεί ακόμα και το ΤΕ που είχαν οι απόφοιτοι έως το 2003, ενώ μόλις λίγες μέρες μετά την έκδοσή του εκδόθηκε εγκύκλιος που αναφέρει πως οι μουσικοί υπάγονται στο καθεστώς του ν. 4325/15 (που τους έδινε το ΤΕ) και όχι στο πεδίο εφαρμογής του ΠΔ;
Πώς είναι δυνατόν το ΠΔ να αφορά ”λίγους εργαζόμενους” (δηλώσεις κ. Γιατρομανωλάκη) και παράλληλα να μην εξηγούν την ανάγκη να παραμείνει ως έχει αυτό το νομοθέτημα και να μην αποσύρεται (αφού αφορά τόσο λίγους);
Πώς είναι δυνατόν σκόπιμα να μπλέκουν τις 8 ακαδημαϊκές βαθμίδες με τα 4 μισθολογικά κλιμάκια του Δημοσίου που εκ των πραγμάτων δεν συμπίπτουν;
Είναι τόσο άσχετοι και ανεύθυνοι; Σε καμία περίπτωση», συνεχίζει η ανακοίνωση του ΣΕΗ.
Το Εθνικό Θέατρο ακυρώνει τις παραστάσεις του λόγω της απεργίας του ΣΕΗ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου, ακυρώθηκαν οι παραστάσεις της Τετάρτης 1 Φεβρουαρίου, ενώ το ίδιο θα συμβεί και σήμερα, Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου, λόγω της απεργίας που προκήρυξε το ΣΕΗ.
Πιο συγκεκριμένα ακυρώνονται:
- «Η σπασμένη στάμνα» του Χάινριχ φον Κλάιστ, στην Κεντρική Σκηνή
- «Βρικόλακες» του Χένρικ Ίψεν, στην Κεντρική Σκηνή
- «Ο Άλλος» της Πένυς Φυλακτάκη, Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
- «Τα φώτα της πόλης» του Τσάρλι Τσάπλιν, Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»
- «Δε φάιναλ θολούθιον», βασισμένο σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, Σκηνή «Κατίνα Παξινού»
- «Η Χάιντι και τα βουνά» του Ανδρέα Φλουράκη, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
- «Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ σε διασκευή της Άνια Ράις, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
Τι θα συμβεί με όσες και όσους έχουν προμηθευτεί εισιτήρια
Οι θεατές που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια έχουν τη δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας ή ακύρωσης και επιστροφής του αντιτίμου.
Όσοι εκ των θεατών έχουν αγοράσει τα εισιτήριά τους ηλεκτρονικά, θα ειδοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη διαδικασία ακύρωσης ή αλλαγής των εισιτηρίων τους.
Εισιτήρια που αγοράστηκαν από φυσικό σημείο προπώλησης, μπορούν να αλλαχθούν ή να ακυρωθούν στο σημείο όπου αγοράστηκαν.