LIVE!

Παραιτείται το σύνολο των καθηγητών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου αν δεν τροποποιηθεί το ΠΔ

Παραιτείται το σύνολο των καθηγητών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τη συνέντευξη τύπου του Συλλόγου Διδασκόντων της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.
0

Για αίτημα που αφορά τον πνευματικό και καλλιτεχνικό κόσμο της χώρας μίλησε η διευθύντρια της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου στη συνέντευξη τύπου του Συλλόγου Διδασκόντων της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, αναφερόμενη στις κινητοποιήσεις τόσο της σχολής του Εθνικού θεάτρου που βρίσκεται εδώ και εβδομάδες σε καθεστώς κατάληψης, όσο και σύσσωμου του καλλιτεχνικού κόσμου της χώρας.

Στο πάνελ, στο αμφιθέατρο της δραματικής σχολής που φιλοξενήθηκε η συνέντευξη τύπου, μαζί της ήταν οι διδάσκοντες της Δραματικής σχολής Ιώ Βουλγαράκη, Πέτρος Σεβαστίκογλου και Νίκος Χατζόπουλος, ενώ οι υπόλοιποι καθηγητές και μαθητές της σχολής παρακολουθούσαν από τις θέσεις των θεατών όσα ειπώθηκαν και τονίστηκαν για ακόμα μια φορά από τους καθηγητές τους, προς άρσιν των ηθελημένων και αθέλητων παρεξηγήσεων.

Τόσο το Εθνικό Θέατρο όσο και η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου έχουν τοποθετηθεί σχετικά με το Π.Δ. 85 που υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές. Μάλιστα το Εθνικό Θέατρο συνδράμει σε επίπεδο νομικής βοήθειας μέσω του αντίστοιχου τμήματός του τη Σχολή και τους διδάσκοντες.

Η σημαντική είδηση αφορά τη δήλωση των καθηγητών: «εάν μέχρι τις 8/2 –οριακή ημερομηνία για την απώλεια του σπουδαστικού έτους– δεν έχουμε έμπρακτες ενδείξεις ότι οδεύουμε προς τροποποίηση του Π.Δ., σύσσωμοι εμείς, οι καθηγητές της Σχολής, θα υποβάλουμε την παραίτησή μας».

Η ημερομηνία επελέγη ως οριακή μετά την οποία θα χαθεί οριστικά το έτος σπουδών.

Ας σημειώσουμε ότι αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η σχολή του Εθνικού Θεάτρου από το ξεκίνημα της λειτουργίας της κινδυνεύει να  κλείσει τις πόρτες της με άγνωστες στη συνέχεια συνέπειες.

Ο Σύλλογος των καθηγητών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου γνωρίζει ότι για να επιλυθεί η εκκρεμότητα της διαβάθμισης των δραματικών σπουδών οι διαδικασίες μπορεί να είναι χρονοβόρες. Χρειάζεται όμως η πολιτική βούληση γι’ αυτή την επίλυση, καθώς και σαφή δείγματα ότι θα ξεκινήσουν επιτέλους οι διεργασίες.

Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη την κατάληψη της σχολής, ο Σύλλογος αποφάσισε μια σειρά από ενέργειες όπως: την άμεση τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 85/22 και την ένταξη των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών στην κατηγορία Τ.Ε. (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης).

Απευθύνει αίτημα ακρόασης προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους για το θέμα υπουργούς (ενημερωθήκαμε στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ότι θα υπάρξει και νέα συνάντηση με τον υφυπουργό κ. Γιατρομανωλάκη, που δεν φαίνεται μέχρι σήμερα να αναγνωρίζει το πρόβλημα, ενώ άκαρπη απέβη και η χθεσινή συνάντηση με τον Υφυπουργό παιδείας κ. Συρίγο).

Ο Σύλλογος Καθηγητών ακόμα στέκεται αλληλέγγυος στην κίνηση των ιδιωτικών δραματικών σχολών να προσφύγουν δικαστικά στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε συνεννόηση με τις νομικές υπηρεσίες του Εθνικού Θεάτρου, επεξεργάζεται προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καλεί σε διάλογο τους καθηγητές της Σχολής του ΚΘΒΕ και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, με σκοπό τον συντονισμό των ενεργειών όλων και την έναρξη διαλόγου με όλα τα τμήματα θεατρικών σπουδών για τη δίκαιη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν.

Οι καθηγητές τόνισαν ότι το Προεδρικό Διάταγμα 85 με πρωτοβουλία των υπουργών Παιδείας και Εργασίας υπογράφηκε χωρίς καν να ζητηθεί η γνωμοδότηση του υπουργείου Πολιτισμού που είναι και αρμόδιο για τις καλλιτεχνικές σπουδές.

Σε αυτό το Διάταγμα επιχειρείται να στριμωχτούν οι 8 βαθμίδες που αναγνωρίζει η Εκπαίδευση στις 4 κατηγορίες που αναγνωρίζει το Προσοντολόγιο του Δημοσίου. Και επινοείται για πρώτη φορά κατηγορία « Δ.Ε. αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών», υποβιβάζοντας έτσι τις 3ετείς καλλιτεχνικές σπουδές στο επίπεδο της κατηγορίας του απολυτηρίου Λυκείου.

Ιστορίες «παρεξηγήσεων» και αναχρονισμών

Η κινητοποίηση όλου του καλλιτεχνικού κόσμου για να αρχίσει ο διάλογος με τους αρμόδιους της Πολιτείας έχει αποβεί άκαρπη. «Σκόπιμα αναφέρονται μόνο στη σχέση που έχουν π.χ. οι ηθοποιοί με τα Κρατικά Θέατρα, λέγοντας ότι "δεν αλλάζει τίποτα, εφόσον προσλαμβάνεστε με οντισιόν", και αποσιωπώντας έτσι το πλήθος άλλων μορφών που μπορεί να πάρει η σχέση των καλλιτεχνών με τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Σκόπιμα διαδίδουν ότι "οι καλλιτέχνες, με 3ετείς σπουδές, θέλουν να πάρουν και πτυχίο ΑΕΙ". Πρόσφατα μάλιστα φτάσαμε σε σημείο αρθρογράφοι να αποκαλούν "κοινωνικό συντηρητισμό και αναχρονισμό" τη σημασία που δίνουν οι καλλιτέχνες στους τίτλους σπουδών τους. Και δεν διστάζουν να τους κατηγορήσουν ως υποκινούμενους από κόμματα της αντιπολίτευσης» τονίζουν οι καθηγητές και σημειώνουν ότι τα ζητήματα που θα ανακύψουν αφορούν το δικαίωμά των καλλιτεχνών στη μετέπειτα καλλιτεχνική και εκπαιδευτική τους εξέλιξη, ότι θα υπάρξουν προβλήματα στην αναγνώριση των σπουδών τους από ιδρύματα του εξωτερικού, ότι θα υπάρξει μείωση των αποδοχών των καλλιτεχνών, αφού θα αμείβονται ως απόφοιτοι Λυκείου και θα αποδυναμωθεί η επαγγελματική τους θέση όσο θα βυθίζονται σε εργασιακή ανασφάλεια.

«Μέσα σε αυτές τις συνθήκες ξεκίνησε και η κατάληψη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (όπως και εκείνη του ΚΘΒΕ και του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας). Μια σχολή σε κατάληψη δεν είναι κάτι ευχάριστο. Δεν είναι κανονικότητα. Οι συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι επώδυνες. Ωστόσο, στην καρδιά των σπουδαστών μας είναι τόσο μεγάλη η αίσθηση αδικίας, απαξίωσης και περιφρόνησης από μέρους της Πολιτείας, που δεν μπορούμε παρά να τους συμπαρασταθούμε, εφόσον αυτή την αδικία τη διαπιστώνουμε κι εμείς οι ίδιοι» είπε εκ μέρους των διδασκόντων ο κ. Χατζόπουλος.

Η μικρή αναδρομή των καλλιτεχνικών σπουδών στη χώρα μας

Η συνέντευξη τύπου ξεκίνησε με μια μικρή ιστορική αναδρομή μέχρι σήμερα που αφορά το καθεστώς των καλλιτεχνικών σχολών.

Το 1981 οι καλλιτεχνικές σχολές περνούν από την αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας σε αυτήν του υπουργείου Πολιτισμού. Με βάση το Νόμο 1158 –που συνεχίζει να ισχύει μέχρι σήμερα– οι δραματικές σχολές, δημόσιες και ιδιωτικές, ανήκουν στην ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης. Εποπτεύονται από το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο είναι και ο κρατικός φορέας που απονέμει τους τίτλους σπουδών μετά από εισαγωγικές, κατατακτήριες και απολυτήριες εξετάσεις των σπουδαστών ενώπιον ειδικών επιτροπών του υπουργείου.

Από το 1981 μέχρι το 2003, το υπουργείο Παιδείας μέσω ειδικών οργανισμών ισοτιμούσε τα διπλώματα των καλλιτεχνικών σχολών με πτυχία ΤΕΙ.

Μετά το 2003, με την κατάργηση της ανώτερης εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας σταματά την ισοτίμηση των διπλωμάτων. Οι δραματικές σχολές μένουν έτσι στον αέρα, καθώς οι 3ετείς (τουλάχιστον) σπουδές που παρέχουν ουσιαστικά δεν αντιστοιχούν σε τίποτα! Συνεχίζουν όμως να ονομάζονται επισήμως «Ανώτερες»!

Πολλές φορές οι αρμόδιοι επαγγελματικοί φορείς των καλλιτεχνών προσπάθησαν να ευαισθητοποιήσουν την Πολιτεία απέναντι σ’ αυτό το παράλογο, αλλά συναντούσαν είτε την απροθυμία συνεργασίας των υπουργείων, είτε την ασυνέχεια της δημόσιας διοίκησης με τις αλλεπάλληλες αλλαγές υπουργών, είτε τη σθεναρή αντίσταση μερίδας ακαδημαϊκών.

Η κατάληψη των σπουδαστών της Δραματικής Σχολής συνεχίζεται με «μότο» την παράφραση του τίτλου του τελευταίου της θεατρικού έργου της Λούλας Αναγνωστάκη «Σ' εσάς που με ακούτε» και απευθύνεται σε «εσάς που μας ακούτε, μας βλέπετε και μας στηρίζετε».

Πολιτισμός
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Πολιτισμός / Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Νέες ταινίες, πάρτι, κλασική μουσική, σημαντικές εικαστικές εκθέσεις και στολισμένα spots στην πόλη για τις εβδομάδες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Τούρκοι αρχαιολόγοι: Εντοπίσαμε το σημείο που έγινε η μάχη του Γρανικού του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Πολιτισμός / Τούρκοι αρχαιολόγοι: Εντοπίσαμε το σημείο που έγινε η μάχη του Γρανικού του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Για να προσδιορίσει τη διαδρομή που ακολούθησε ο Μέγας Αλέξανδρος για να φτάσει στο πεδίο της μάχης, η ομάδα των επιστημόνων μελέτησε προσεκτικά αρχαίες πηγές
LIFO NEWSROOM