Πραγματογνώμονας για Τέμπη: Το σύστημα PTC υπήρχε, αλλά δεν είχε τοποθετηθεί- Το «μάτι» των τρένων

Δυστύχημα στα Τέμπη-Πραγματογνώμονας: Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

«Φως» στα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, επιχειρεί να ρίξει ο Κωνσταντίνος Χασιώτης, πραγματογνώμονας τεχνικός σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων.

Μιλώντας στην ΕΡΤ εξήγησε από μηχανολογικής πλευράς πώς οδηγηθήκαμε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα

«Οι δύο μεγάλοι ενδιάμεσοι σταθμοί ανάμεσα είναι αυτοί του Λιανοκλαδίου και της Λαρίσης και δεν έχουνε σωστούς πίνακες ελέγχου, εξελιγμένους όπου θα λειτουργεί αυτό το PTC, που θα είναι ηλεκτρονικά πλήρως ελεγχόμενο με βάση τους δορυφόρους».

Ο κ. Χασιώτης εξήγησε ότι σύστημα Positive Train Control (PTC) «βλέπει ακόμα και που υπάρχει η σηματοδότηση, που υπάρχουν τούνελ, που υπάρχουν καμπές, ελέγχει το μήκος και το βάρος της αμαξοστοιχίας. (…) Καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται διαφορετικός χρόνος πέδησης όταν εμφανιστεί ένα εμπόδιο, ανάλογα με την ταχύτητα και το βάρος μιας αμαξοστοιχίας».

Τέμπη: Τα συστήματα PTC υπήρχαν και δεν είχαν τοποθετηθεί

«Βούληση δεν υπήρχε προφανώς», τόνισε ο κ. Χασιώτης. «Τώρα η εταιρεία θα δώσει περισσότερα λεφτά σε αποζημιώσεις από ότι θα έδινε για να ολοκληρώσει το έργο. Είμαστε χειρότεροι και από τριτοκοσμικές χώρες». «Κροκοδείλια τα δάκρυα του υπουργού, αν και δεν θέλω να κρίνω, αφού γνώριζε ότι υπήρχαν αυτά τα συστήματα (PTC) και δεν είχαν τοποθετηθεί».

Μεταξύ άλλων, ο πραγματογνώμονας τόνισε ότι «σε μία φράση (πάμε κι όπου βγει) ειπώθηκε ο χαρακτηρισμός της Ελλάδας εν έτη 2023. Θλίβομαι». Σχετικά με τη θέση του σταθμάρχη, ο κ. Χασιώτης είπε ότι « ήταν νέος σε αυτό το πόστο, ήταν άπειρος, δεν έπρεπε να είναι σε τέτοια θέση, μόνος του (…) Θα έπρεπε να ήταν και άλλος άνθρωπος μαζί του και να μιλάει και με τον άλλον σταθμάρχη, που ήταν πιο πάνω στους Νέους Πόρους. Κι εκείνος φέρει ευθύνη (…) Δεν υπήρχε ενδοεπικοινωνία. Ούτε οι μηχανοδηγοί, ούτε οι σταθμάρχες. Οι κυνηγοί που πάνε για κυνήγι έχουν ενδοσυνεννόηση και να μην έχουν αυτοί;». «Ο σταθμάρχης δεν ήταν επαγγελματίας. Δεν γίνεται να είδε το τρένο και να μην ήξερε έστω στο περίπου, πού βρισκόταν 10 λεπτά αργότερα», υπογράμμισε ενώ συμπλήρωσε ότι η έλλειψη προσωπικού είναι βασικός παράγοντας για αυτό το δυστύχημα.

Τέμπη: «Ο Θεός έβαλε το χέρι του και η σύγκρουση έγινε μετά το τούνελ»

«Ο Θεός έβαλε το χέρι του και η σύγκρουση έγινε μετά το τούνελ. Αν γινόταν εντός του, θα είχαμε ακόμα πιο τραγικές συνέπειες, οι εγκλωβισμένοι δεν θα μπορούσαν να απεγκλωβιστούν, θα πέθαιναν από τις αναθυμιάσεις».

Κλείνοντας, ο κ. Χασιώτης υπογράμμισε: «Εάν δείτε το βίντεο της σύγκρουσης, δημιουργήθηκε η λάμψη από την ανάφλεξη κι ακόμα τα τρένα βάδιζαν», σύρθηκαν για 300 μέτρα, «έτσι εξηγείται, από τον νόμο της αδράνειας, πώς άνθρωποι βρέθηκαν έξω από το τρένο, μέτρα μακριά» αφού κυριολεκτικά εκτινάχθηκαν από την σύγκρουση.

 
 
Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM