Πραγματογνώμονες: Εφικτή αλλά με υψηλό ρίσκο η ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond»

Πραγματογνώμονες: Εφικτή αλλά με υψηλό ρίσκο η ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» Facebook Twitter
Εφικτή η ανέλκυση του Sea Diamond, αλλά με υψηλό ρίσκο λένε οι πραγματογνώμονες (Πηγή φωτό EUROKINISSI)
0

Εφικτή, αλλά με υψηλό ρίσκο θεωρούν οι δικαστικοί πραγματογνώμονες την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND».

Οι πραγματογνώμονες θεωρούν ότι η ανέλκυση έχει υψηλό ρίσκο για το περιβάλλον, αλλά και τους ανθρώπους που θα μετάσχουν στην επιχείρηση. Για αυτό, στην έκθεσή τους, προτείνουν την παρακολούθηση και τον έλεγχο του ναυαγίου από αναγνωρισμένους φορείς.

«H ανέλκυση του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου "SEA DIAMOND" είναι δυνατή, αλλά πρόκειται για μία επιχείρηση που απαιτεί ενδελεχή μελέτη, πολύπλοκη εργασία με περιβαλλοντικό και ανθρώπινο ρίσκο αλλά και υψηλό κόστος», αναφέρουν στην έκθεσή τους, που κατατέθηκε στο Εφετείο Πειραιά την προηγούμενη εβδομάδα, οι δύο πραγματογνώμονες που είχε ορίσει το δικαστήριο, προκειμένου να διευκρινιστεί αν είναι εφικτή η ανέλκυση του συγκεκριμένου πλοίου.

Το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» είχε προσκρούσει σε ξέρα, στον όρμο των Φηρών της Σαντορίνης, στις 5 Απριλίου 2007. Μετέφερε 1.163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος. Ακολούθησε η εκκένωση του κρουαζιερόπλοιου και τελικά το πλοίο βυθίστηκε. Δύο Γάλλοι, πατέρας και κόρη, δεν κατάφεραν να βγουν.

Τι προτείνουν

Το ναυάγιο χαρακτηρίζεται μεσαίας επικινδυνότητας στην πραγματογνωμοσύνη. Εναλλακτικά προς την ανέλκυσή του προτείνεται η εφαρμογή, παρακολούθηση και ο έλεγχος του ναυαγίου και του περιβάλλοντος της περιοχής από αναγνωρισμένους φορείς.

«Από ένα χρονικό σημείο και έπειτα, ενώ δεν έχει υπάρξει εμφάνιση αξιοσημείωτης ρύπανσης κι ενώ οι μετρήσεις φαίνονται να σταθεροποιούνται, η πιθανότητα αιφνίδιας διαρροής και περιβαλλοντικής ρύπανσης είναι ελάχιστη», σημειώνουν οι πραγματογνώμονες.

«Η φύση του υπεδάφους της Καλντέρας και η παρουσία όγκου διασκορπισμένου εντός του ναυαγίου, απαιτούν τη συνέχιση παρακολούθησης του ναυαγίου, κάτι που όπως διαπιστώθηκε κατά τον επιτόπιο έλεγχο, 22/01/2020, από τους πραγματογνώμονες, διενεργείται με άρτιο τρόπο τόσο από την ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης όσο και από το ΕΛΚΕΘΕ», επισημαίνουν ακόμη.

Σε οποιαδήποτε τυχόν διαρροή, η περιοχή διαθέτει έμπειρους και εξοπλισμένους οργανισμούς φορείς ώστε να μπορούν να διαχειριστούν την κατάσταση, αναφέρουν οι πραγματογνώμονες.

Ενδιαφέρον από κινεζικές εταιρείες

Την ίδια ώρα, η Δημόσια Αρχή Λιμένων σε ανακοίνωσή της αναφέρει εκ νέου ότι δύο κινεζικές εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το ναυάγιο, προσθέτοντας ότι μπορεί να ανελκυστεί με κόστος που δεν υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Η ΔΑΛ καλεί τους κατά το νόμο υπόχρεους για την ανέλκυσή του, ενώ την Παρασκευή, 07/02/2020 και ώρα 13:10, καλεί ανοιχτή δημόσια συνέλευση διαβούλευσης με τηλεδιάσκεψη, με θέμα την ανέλκυση του ναυαγίου του SEA DIAMOND προκειμένου, όπως αναφέρει, να «υπάρξει ένας αποδεκτός οδικός χάρτης που θα επιτρέψει την άμεση έναρξη των εργασιών της ναυαγιαίρεσης».

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εργαζόμενοι του Allou Fun Park καταγγέλλουν απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα

Ελλάδα / Allou Fun Park: Απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα καταγγέλλουν σωματεία

«Το Σωματείο προειδοποίησε για ζητήματα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια» τονίζουν οι εργαζόμενοι - Η ανακοίνωσή του και το κείμενο του Σωματείου Εμποροϋπαλληλων & Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πειραιά
LIFO NEWSROOM
Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ελλάδα / Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ποιοι και πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες - «Η σύσταση μας είναι ισχυρή, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών» τονίζει ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
LIFO NEWSROOM