Πτώσεις Canadair: Δύο τραγωδίες στην Εύβοια, με 16 χρόνια διαφορά

Canadair: Οι μοιραίες πτώσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν 50 χρόνια στη μάχη με τις φλόγες Facebook Twitter
Φωτ.: Sooc
0

Η πτώση του Canadair στην Κάρυστο, που κόστισε τη ζωή των δύο πιλότων, ξύπνησε μνήμες από την τραγωδία που συνέβη τέτοιες ημέρες, πριν από 16 χρόνια, κατά τη διάρκεια κατάσβεσης φωτιάς. 

Ήταν στις 23 Ιουλίου 2007 στα Στύρα Ευβοίας, σημειώθηκε πτώση Canadair με αποτέλεσμα δύο πιλότοι να χάσουν τη ζωή τους. Η πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει στην περιοχή Τσακαίοι, λόγω των ισχυρών ανέμων κινούνταν προς τον προς τον οικισμό Διλησός. Ο 34χρονος σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης και ο 28χρονος υποσμηναγός Γιάννης Χατζούδης, χειριστές του καινούργιου Canadair CL-415 επιχείρησαν χαμηλή πτήση και ρίψη νερού προκειμένου να αποτρέψουν την είσοδο της φωτιάς στα σπίτια του οικισμού. Όμως, μετά τη ρίψη, το αεροσκάφος είχε απώλεια στήριξης και καρφώθηκε στο έδαφος. Οι δύο χειριστές βρέθηκαν νεκροί.

Canadair: Οι μοιραίες πτώσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν 50 χρόνια δράσης Facebook Twitter
Ο 34χρονος σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης και ο 28χρονος υποσμηναγός Γιάννης Χατζούδης

Ο σμηναγός είχε στο ενεργητικό του 996 ώρες πτήσης, ενώ ο υποσμηναγός είχε 146 ώρες πτήσης. Μάλιστα, στον λόφο των Νέων Στύρων, στο σημείο της πτώσης έχουν ανεγερθεί οι επιβλητικές οι προτομές τους. Μάλιστα, προ ημερών τελέστηκε στο σημείο η ετήσια επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των δύο ηρωικών ιπτάμενων.

2023 – Πτώση Canadair στην Κάρυστο

Σήμερα, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας έκανε γνωστό πως ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους έχασαν τη ζωή τους κατά την πτώση του Canadair στην Κάρυστο. Πρόκειται για τον 34χρονο Σμηναγό Χρήστο Μουλά, που ήταν ο κυβερνήτης του Canadair το οποίο συνετρίβη και τον 27χρονο ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη, που ήταν ο συγκυβερνήτης.

Canadair: Οι μοιραίες πτώσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν 50 χρόνια δράσης Facebook Twitter
Ο Σμηναγός Χρήστος Μουλάς - Φωτ.: Eurokinissi
Canadair: Οι μοιραίες πτώσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν 50 χρόνια δράσης Facebook Twitter
Ο Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης - Φωτ.: Eurokinissi

Ήταν Δεκέμβριος του 1975 όταν η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε το πρώτο Canadair CL-215. Από τότε έχουν περάσει περίπου 50 χρόνια δράσης και στη χώρα μας τα Canadair συνεχίζουν να επιχειρούν στην προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιών. Ωστόσο δεν είναι λίγα τα δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί κατά τις προσπάθειες πυρόσβεσης, με αποτέλεσμα οι χειριστές των αεροσκαφών να χάνουν τη ζωή τους.

1977 – Η πρώτη πτώση Canadair

Η πρώτη πτώση Canadair στην Ελλάδα έγινε στις 26 Μαΐου 1977 στα Ίσθμια Κορινθία. Το τριμελές πλήρωμα σκοτώθηκε. Ήταν ο Επισμηναγός (Ι) Μιχαήλ Ζιώτας, ο Ανθυποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Γεωργίου και ο Ανθυποσμηναγός (Ι) Χαράλαμπος Λιάσκος της 355ης Μοίρας Τακτικών Μεταφορών.

1984 – Πτώση Canadair στην Ελευσίνα

Στις 10 Μαρτίου του 1984 ένα ακόμα Canadair έπεσε με αποτέλεσμα να πεθάνουν τα μέλη του πληρώματος του. Θύματα ήταν ο Σμήναρχος (Ι) Χαράλαμπος Σκαμαγκούλης από την Ελάτεια Φθιώτιδας και ο Σμηναγός (Ι) Ιωάννης Επιτροπάκης από τον Ταυρωνίτη Κισσάμου Χανίων Κρήτης. Το αεροσκάφος τους CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης κατέπεσε στο αεροδρόμιο Ελευσίνας.

1993 - Πτώση Canadair στην Άνω Ροδίνη Αιγίου

Στις 22 Αυγούστου 1993, κατά την εκτέλεση πτήσης πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215, έπεσε στην περιοχή Άνω Ροδίνη Αιγίου. Νεκροί ήταν ο Σμηναγός (Ι) Στυλιανός Κελετσέκης και ο Ανθυποσμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Παλαμιώτης που έχασαν τη ζωή τους όταν έπεσε το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215, της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης.

2000 - Πτώση Canadair στην Αργαλαστή του Πηλίου

Ήταν 15 Ιουλίου του 2000 όταν Canadair τύπου CL-215 συνετρίβη στην Αργαλαστή του Πηλίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο πιλότοι, ο Επισμηναγός Ιωάννης Μυλωνάς και ο Ανθυποσμηναγός Ιωάννης Καρασσάβας. Το δυστύχημα έγινε στις 06:50 το πρωί. Το αεροπλάνο επιχειρούσε κατάσβεση στη θέση Λαύκος, αλλά όταν προσπάθησε να σηκωθεί προσέκρουσε σε λόφο. Στην περιοχή επικρατούσε κακή ορατότητα, λόγω των καπνών. Οι σοροί των πιλότων μεταφέρθηκαν στην αεροπορική βάση Αγχιάλου.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM