Πτώση Antonov: Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης - Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής

Πτώση Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής- Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΕΕΘΑ
0

Συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας η επιχείρηση του στρατού, για τα πυρομαχικά που μετέφερε το Antonov 12, το οποίο συνετρίβη στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου. 

Αργά το βράδυ της Κυριακής ολοκληρώθηκε η ανάσυρση των σορών των οχτώ ανθρώπων που επέβαιναν στο αεροσκάφος, που στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής. Επίσης, ο διοικητής του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς, που βρίσκεται στην περιοχή, εκτίμησε ότι πιθανόν να έχει βρεθεί το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους. 

Η διαδικασία του εντοπισμού και της ανάσυρσης των σορών ξεκίνησε αφού πρώτα διαπιστώθηκε, έπειτα από μετρήσεις που έγιναν στο σημείο του δυστυχήματος, από τις οποίες δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες. 

Το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς και η ΕΜΑΚ, με ειδικό όχημα του στρατού δημιούργησαν οδούς ασφαλούς διέλευσης και μεταφοράς των σορών σε χώρο απολύμανσης. Αφού ο ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής- Βιολογικής- Χημικής Αμυνας διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν ραδιο-βιοχημικές και πυρηνικές ουσίες, στην περιοχή της συντριβής μπήκε το ΤΕΝΞ. 

Πτώση Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής- Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΕΕΘΑ
Πτώση Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής- Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΕΕΘΑ

Έτσι, άρχισε η έρευνα για τα βλήματα και στη συνέχεια θα αποφασιστεί εάν αυτά θα συγκεντρωθούν και θα απομακρυνθούν, ή θα εξουδετερωθούν επί τόπου, σύμφωνα με τη χθεσινή ενημέρωση από το ΓΕΕΘΑ. 

Πτώση Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής- Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΕΕΘΑ
Πτώση Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής- Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΕΕΘΑ
Πτώση Antonov: Ολονύχτια επιχείρηση στο σημείο συντριβής- Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI/ΓΕΕΘΑ

Τα τελευταία 38 λεπτά της πτήσης 

Στο μεταξύ, στο μικροσκόπιο μπαίνουν τα 38 λεπτά της μοιραίας πτήσης, από τη στιγμή που εισήλθε στον ελληνικό εναέριο χώρο, μέχρι την εξαφάνισή του από τα ραντάρ. 

Χθες, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία περιγράφει το χρονικό της πτήσης του Antonov 12. 

Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Νις, στη Σερβία, με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους «επικίνδυνο φορτίο». Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις σερβικές αρχές, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς την Ντάκα του Μπαγκλαντές, με ενδιάμεσους σταθμούς το Αμάν στην Ιορδανία, το Ριάντ στη Σαουδική Αραβία και το Αχμενταμπάντ στην Ινδία. 

Το Antonov μπήκε στις 22:09 στον ελληνικό εναέριο χώρο. Στις 22:37 το αεροπλάνο ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών- Μακεδονίας ότι λόγω προβλήματος δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. 

Στις 22:42, πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής, το Antonov ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα τέσσερα αναφέροντας:  mayday φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. 

Αμέσως, η ΥΠΑ κήρυξε κατάσταση κινδύνου και ενεργοποιήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους  χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Ο διάλογος του πιλότου με τον πύργο ελέγχου

«Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω», φέρεται να είπε ο πιλότος του Antonov στον πύργο ελέγχου, σύμφωνα με πληροφορίες του Star. «Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;», απάντησε ο πύργος ελέγχου. 

Ο πιλότος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είπε ότι δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος και πως θα προσπαθήσει να προσγειώσει το αεροσκάφος στην Καβάλα. Το Antonov είχε ήδη αρχίσει να χάνει ύψος. 

Στη συνέχεια, ο πιλότος ενημέρωσε ότι χάνει το ένα όργανο του αεροσκάφους μετά το άλλο και στη συνέχεια το Antonov εξαφανίζεται από τα ραντάρ. 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ