Στους όρους επαναλειτουργίας των σχολείων αναφέρθηκε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, κατά την καθιερωμένη ενημέρωση, δίνοντας σαφείς οδηγίες ακόμα και για τα διαλείμματα.
Κάθε μέρα θα περιορίζεται η πιθανότητα συνωστισμού κατά την προσέλευση ή την αποχώρηση από την σχολική μονάδα, καθώς θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών.
Πριν την έναρξη του προγράμματος δεν θα πραγματοποιούνται συγκεντρώσεις στον προαύλιο χώρο και «η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται στις αίθουσες», όπως είπε ο υφυπουργός.
Αποστάσεις στις τάξεις, διαίρεση τμημάτων
Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο. Ο μέγιστος αριθμός των μαθητών στα τμήματα ορίζεται στα 15 (ένας μαθητής ανά θρανίο)
Τάξεις με τμήματα περισσότερων μαθητών θα χωρίζονται σε υποτμήματα ίσης δυναμικής και θα εφαρμόζεται εκ περιτροπής διδασκαλία. Αν σε κάποια σχολική μονάδα πλεονάζουν κατάλληλες για την τήρηση αποστάσεων σχολικές αίθουσες, η διδασκαλία σε υποτμήματα μπορεί να είναι και καθημερινή.
Η απόσταση των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρο. Αν κάποια σχολική αίθουσα δεν μπορεί να εξασφαλίσει αυτή την απόσταση μεταξύ των μαθητών, το τμήμα χωρίζεται σε υποτμήματα ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών.
Αυστηροί κανόνες και στα διαλείμματα
Προκειμένου να περιοριστεί ο συγχρωτισμός, είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές διαχωρισμού μαθητών και κατά τα διαλείμματα. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσέξουν ώστε στα διαλείμματα:
-Να γίνεται σταδιακή έξοδος και με σειρά στο προαύλιο
-Να υπάρχουν διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος στο προαύλιο
-Να γίνεται φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα
Τέλος απαγορεύονται τα ομαδικά παιχνίδια με μπάλα όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο και βόλεϊ.
Τέλος εκτός από την διαρρύθμιση των σχολικών αιθουσών σημαντική είναι και η αποσυμφόρηση του γραφείου των καθηγητών.
Την ερχόμενη Δευτέρα οι αίθουσες θα ανοίξουν αποκλειστικά για τους μαθητές της Γ΄λυκείου ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.
σχόλια