Τα lockdown λόγω πανδημίας άλλαξαν τις συνήθειες των καταναλωτών στην Ελλάδα, που καταφεύγουν πλέον στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ (και μίνι μάρκετ) ακόμη και για παραγγελίες αξίας 5 ευρώ, ενώ οι παραδόσεις γίνονται μέχρι και τα μεσάνυχτα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, η αξία του μέσου «καλαθιού» στις αγορές από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε το α' τρίμηνο του 2021 σε 78,7 ευρώ έναντι 100 ευρώ το α' τρίμηνο του 2020. Σε επίπεδο δωδεκαμήνου, η μέση αξία διαμορφώνεται σε 79,7 ευρώ (σε όλες τις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ).
Όπως παρατηρεί η Καθημερινή, το γεγονός ότι η αξία του μέσου «καλαθιού» έχει υποχωρήσει κατά 20 ευρώ δεν σημαίνει ότι ψωνίζουμε λιγότερο από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αλλά το ακριβώς αντίθετο: ότι ψωνίζουμε πολύ συχνότερα και για αυτό το «καλάθι» σε κάθε επίσκεψη είναι ελαφρύτερο.
Συνολικά το α' τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 282% σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2020, αύξηση πάντως που σε σημαντικό βαθμό οφείλεται και στο γεγονός ότι κατά το πρώτο δίμηνο του 2020, δηλαδή προ της εμφάνισης της πανδημίας στην Ελλάδα, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κινούνταν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Επίσης, ήταν λιγότερα τόσο τα ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και οι πλατφόρμες που είχαν δραστηριοποιηθεί σε αυτό τον τομέα.
Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις ποτών και αναψυκτικών (402%), προϊόντων (366%), φρέσκων τροφίμων (344%) και κατεψυγμένων τροφίμων (313%).