Δυσκολεύουν για άλλη μια φορά τα πράγματα στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Χθες το βράδυ η κατασκευάστρια κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda) έστειλε με δικαστικό επιμελητή στην Αττικό Μετρό «Ειδική δήλωση διακοπής έργων», με την οποία γνωστοποίησε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τις εργασίες, υπό τις υφιστάμενες συνθήκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στην επιστολή της η κοινοπραξία επικαλείται τα γνωστά προβλήματα του έργου, δηλαδή την εμπλοκή του σταθμού «Βενιζέλου» στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, όπως στην περίπτωση του σταθμού «Βούλγαρη», την έλλειψη κατασκευαστικών μετώπων και την καθυστέρηση στην επίλυση του ζητήματος της μεταφοράς του Μετροπόντικα.
Από την πλευρά τους, πηγές της Αττικό Μετρό σημειώνουν ότι οι αιτιάσεις της κοινοπραξίας αποτελούν μύθο, καθώς το έργο μπορεί να συνεχιστεί και να παρουσιάσει απορροφήσεις πόρων ύψους 10 εκατ. ευρώ κάθε μήνα, ακόμη και με την υφιστάμενη διάταξη των κατασκευαστικών μετώπων.
Όπως προσθέτουν, η κοινοπραξία μπορεί να δουλέψει σε τουλάχιστον 10 σημεία, απασχολώντας περί τους 2.000 εργάτες, τονίζουν ότι η κίνηση της κοινοπραξίας δεν θα γίνει αποδεκτή και η Αττικό Μετρό θα ζητήσει από τον ανάδοχο να συνεχίσει το έργο, όπως προβλέπεται από την σύμβαση. Σύμφωνα με τον νόμο, η εταιρία πρέπει να απαντήσει σε 10 ημέρες.
Αν δεν βρεθεί λύση, στο ακραίο σενάριο διάλυσης της σύμβασης, η επαναδημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών θα είναι αισθητά πιο ακριβή σε σχέση με την χαμηλή προσφορά που είχε κάνει η κοινοπραξία, όταν είχε διαγωνιστεί για το έργο, αφού με τα νέα τιμολόγια και τις καινούριες τιμές, το κόστος ενδέχεται να διπλασιαστεί.
σχόλια