Περίπτωση ανθρωπίνου λάθους φαίνεται ότι εξετάζεται πίσω από τη συντριβή του αεροσκάφους τύπου Antonov το βράδυ του Σαββάτου πλησίον της Καβάλας.
Οι αρμόδιες Αρχές φέρεται να εξετάζουν τυχόν ευθύνες του πιλότου της μοιραίας πτήσης, που οδήγησε στον θάνατο τόσο τον κυβερνήτη όσο και τα άλλα επτά μέλη του πληρώματος.
Κύκλοι του υπουργείου Άμυνας, που επικαλείται το protothema.gr, αναφέρουν πως ο πιλότος έχασε πολύτιμο χρόνο γιατί αντί να κατευθυνθεί προς το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, το οποίο είχε λάβει σχετική ενημέρωση και το ανέμενε, κινήθηκε αρχικά προς τη θάλασσα φθάνοντας σχεδόν μέχρι την άκρη του όρους Άθως στη Χαλκιδική και εν συνεχεία έκανε στροφή 180 μοιρών προς την Καβάλα, όπου δεν έφτασε ποτέ.
«Με βάση τον κατασκευαστή, το συγκεκριμένο αεροσκάφος από τη στιγμή που θα παρουσιάσει βλάβη στον κινητήρα του, ο πιλότος έχει στη διάθεσή του περίπου 12 λεπτά για να κατευθυνθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο και να το προσγειώσει. Στη προκειμένη περίπτωση, όμως, ο κυβερνήτης του Antonov, παρά το γεγονός ότι όταν του παρουσιάστηκε η βλάβη ήταν εντός των χρονικών ορίων για να κατεβάσει το αεροσκάφος στη Χρυσούπολη, επέλεξε να κάνει ένα σχετικά μεγάλο κύκλο, με αποτέλεσμα να μην φτάσει ποτέ στο αεροδρόμιο και να συντριβεί. Εκτιμάται ότι ο κύκλος αυτός του κόστισε σε χρόνο, αφού από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η βλάβη στον κινητήρα, του πήρε σχεδόν 20 λεπτά μέχρι να κάνει αναστροφή στην πορεία του για μπορέσει να προσεγγίσει την περιοχή του αεροδρομίου, κάτι το οποίο τελικά δεν κατάφερε να κάνει» επεσήμαναν, χαρακτηριστικά οι ίδιοι κύκλοι.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας αναφέρουν πως το πλήρωμα του Antonov δύσκολα θα έκανε μία τόσο λανθασμένη κίνηση, γνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης – δεδομένου του επικίνδυνου φορτίου που μεταφερόταν – και ίσως ήταν άλλοι οι λόγοι που οδήγησαν τον πιλότο να κινηθεί προς τη θάλασσα και όχι το αεροδρόμιο.
Εκτιμούν, σύμφωνα πάντα με το ίδιο μέσο, πως εάν μετέφερε κάτι το οποίο επειδή ίσως δεν είχε δηλωθεί, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να το πετάξει κάπου που δεν θα βρισκόταν ποτέ, δεδομένου ότι μετά την προσγείωσή του οι αρμόδιες αρχές θα έλεγχαν το φορτίου του».
Διπλωματικές εξελίξεις
Η Αθήνα, να σημειωθεί, προχώρησε σε διάβημα στον Ουκρανό πρέσβη όσον αφορά στο δυστύχημα. Ανάλογη κίνηση είχε γίνει και στη Σερβία, χώρα από την οποία απογειώθηκε το αεροσκάφος.
Η Αθήνα επεσήμανε και στις δύο πλευρές την ανάγκη πρότερης ενημέρωσής της για τη φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους.
Σύμφωνα με την ενημέρωση το στρατιωτικό φορτίο του Antonov περιλάμβανε:
- εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 60mm M62,
- εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 82mm M62 και
- φωτιστικά βλήματα όλμων 82mm M67.
Υπενθυμίζεται ότι εχθές εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν και οι 8 σοροί του πληρώματος του αεροσκάφους.
Σε ενημέρωση, εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, ο επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός, υπογράμμισε ότι δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στον χώρο όπου κατέπεσε.