Τέλος ΑΦΜ και ΑΜΚΑ: Πότε αρχίζει η ισχύς του νέου ενιαίου αριθμού

Τέλος ΑΦΜ και ΑΜΚΑ: Πότε αρχίζει η ισχύς του νέου ενιαίου αριθμού Facebook Twitter
5

Στις νέες ταυτότητες αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής του ενιαίου αριθμού, για την ταυτοποίηση των πολιτών στο κράτος.

Σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Real News», εξήγησε ότι θα προβλέπεται η ενσωμάτωση της ψηφιακής υπογραφής για όλους τους πολίτες, η έγχρωμη φωτογραφία και η αναγραφή ενός ενιαίου αριθμού, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ και θα αποτελέσει τον αριθμό που οι πολίτες θα χρησιμοποιούν εφεξής ως αριθμό ταυτοποίησης απέναντι στο κράτος.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η «απουσία ενός κοινού αριθμού δημιουργεί το εξής πρόβλημα: όταν οι πολίτες χρησιμοποιούν πολλούς αριθμούς, είναι σαν να έχουν πολλά "πρόσωπα" απέναντι στο κράτος, κάτι που δυσχεραίνει ιδιαίτερα την άμεση και ασφαλή ταυτοποίησή τους αλλά και την παροχή υπηρεσιών».

Ο κ. Πιερρακάκης, αφού ανέφερε ότι ο σχετικός διαγωνισμός για το έργο έχει ξεκινήσει από τις 20 Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, προσέθεσε πως «το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της μετάβασης στον ενιαίο αριθμό ταυτίζεται με εκείνο της έκδοσης των νέων ταυτοτήτων και οριοθετείται περίπου σε μία διετία από σήμερα».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε πως «είναι αδιαπραγμάτευτο ότι τα ΚΕΠ θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους» και μάλιστα προσέθεσε πως «σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την αποστολή και το ρόλο τους».

Ο υπουργός κατέληξε αναφέροντας τα εξής: «Οι στόχοι μας είναι πολλαπλοί και συχνά εξόχως τεχνικοί. Διασυνδέσεις συστημάτων, απλοποιήσεις γραφειοκρατικών διαδικασιών, δημοπρασίες φάσματος –έννοιες όπως αυτές είναι δυσπρόσιτες για τους μη ειδικούς. Όμως το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας είναι ήδη ορατό. Για παράδειγμα, από τον περασμένο μήνα δεν χρειάζεται να επισκεφθεί ένας πολίτης την εφορία για να δηλώσει ένα γάμο ή ένα διαζύγιο, καθώς τα συστήματα ενημερώνονται αυτόματα. Κάθε μήνα θα προστίθενται τέτοιου τύπου "απλοποιήσεις"».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Τι στοίχημα βάζετε πως η γραφειοκρατία με τη χαρτούρα, τα χαρτόσημα και τις σφραγίδες θα συνεχίζει να υπάρχει και τις γνωστές καταστάσεις, «ανεβείτε στον τρίτο, μετά κατεβείτε και πηγαίνετε στο απέναντι βιβλιοπωλείο να βγάλετε φωτοτυπίες, μετά ανεβείτε στον πέμπτο για να πάρετε αριθμό πρωτοκόλλου και να περάσετε ξανά μεθαύριο που δεν θα λείπει ο/η υπάλληλος του πρώτου ορόφου»!...
Τουλάχιστον αναγνώρισαν το πρόβλημα και προσπαθούν να το λύσουν. Και καθώς το κάνουν μετά από 7μηνές (θεωρητικά) σκέψης και σχεδιασμών έχουμε ελπίδα να λύσουν τα προηγούμενα προβλήματα.
Εν τω μεταξύ τεχνικά δεν απαιτείται τίποτα περισσότερο από μια εγγραφή σε μια βάση δεδομένων για τη συσχέτιση των δύο αριθμών και ακόμη περισσότερων χωρίς να δυσχεραίνεται καμία παροχή υπήρεσιών.Αυτό που πραγματικά χρειάζεται και δεν έχει γίνει ακόμη είναι η διασύνδεση ή και η ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων του δημοσίου.
Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο τα 18 δις που είχε δαπανήσει η ΝΔ πριν καμιά 10ετία για αγορά προγραμμάτων και υπολογιστών που θα χρησίμευαν στην ενοποίηση που αναφέρεις, και η οποία δεν έγινε ποτέ, τα οποία πλέον θεωρούνται παρωχημένης τεχνολογίας. Για όποιον αναρωτιέται ακόμα πως φτάσαμε μέχρι εδώ.
όταν οι πολίτες χρησιμοποιούν πολλούς αριθμούς, είναι σαν να έχουν πολλά "πρόσωπα" απέναντι στο κράτος, κάτι που δυσχεραίνει ιδιαίτερα την άμεση και ασφαλή ταυτοποίησή τους αλλά και την παροχή υπηρεσιών Πηγή: www.lifo.grΝαι εντάξει, συμφωνώ. Αλλά μάλλον ξέχασαν πως εκείνοι μαζί με το ΠΑΣΟΚ το δημιούργησαν αυτό το τέρας. Μιλάνε πλέον λες και τα έκαναν κάποιοι άλλοι αυτά για να τους ταλαιπωρούν.