Τέμπη: «Μόνο αν τηλεφωνούσε ο ένας μηχανοδηγός στον άλλον θα μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα»

Τέμπη-Γ.Γ. Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών: Η έρευνα να μην σταματήσει μόνο στις ευθύνες του σταθμάρχη Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Την άποψη πως το το σύστημα είναι «τυφλό» και πως μόνο εάν τηλεφωνούσε ο ένας μηχανοδηγός στον άλλον θα μπορούσε να αποφευχθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εξέφρασε ο γενικός γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Αλέκος Τζαμπαζλής.

Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση ο Αλέκος Τζαμπαζλής, ζήτησε η έρευνα να μην σταματήσει μόνο στις ευθύνες του σταθμάρχη και να φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο, και ανέφερε, πως «μόνο ένας τρόπος υπήρχε να αποφευχθεί. Αν για κάποιο λόγο έβαζε ο Θεός το χέρι του κι έπαιρνε τηλέφωνο ο ένας μηχανοδηγός τον άλλον. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος, το σύστημα ήταν τυφλό».

Συνέχισε τονίζοντας πως «το ότι δεν υπήρχαν συστήματα τηλεδιοίκησης και τα έργα ασφάλειας δεν ήταν ολοκληρωμένα, το γνώριζε ο ΟΣΕ, η Hellenic Train, η ΕΡΓΟΣΕ, η πολιτική ηγεσία, οι ανεξάρτητες αρχές». 

«Κάναμε απεργία οι σιδηροδρομικοί για την ασφάλεια, πηγαίναμε στα δικαστήρια και η απεργία έπεφτε σαν παράνομη και καταχρηστική. Αν συνεχίζαμε να μιλάμε μας λέγανε πως είμαστε συντεχνία» είπε και τόνισε πως δεν έχουν κάνει απεργία για οικονομικά αιτήματα. αλλά πως βασικό μέλημα όλων στον κλάδο ήταν να εκσυγχρονιστεί ο σιδηρόδρομος, ενώ διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει ούτε ένας σιδηροδρομικός που να μην το επιθυμεί.

Μόνο στους μικρούς σταθμούς, όπως αυτός των Νέων Πόρων υπήρχε ένας μόνο σταθμάρχης το 2.000, με βάση όσα σημείωσε. «Όταν μιλάμε για το 2000 μιλάμε για 14000 εργαζόμενους, που σημαίνει ότι ο κάθε σταθμός ανά 5-7 χλμ. υπήρχε σταθμάρχης. Δηλαδή στα χρόνια εκείνα όπου πήγαινε το τρένο δημιουργούσε ανάπτυξη. Όλα αυτά ήταν επανδρωμένα» είπε χαρακτηριστικά.

«Ήταν συμβατική υποχρέωση της χώρας να βάλει τηλεδιοίκηση στα τρένα, να εκσυγχρονίσει το δίκτυό της ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004» ανέφερε, ωστόσο επισήμανε ότι «Τα τότε συστήματα είναι ξεπερασμένα» και υπογράμμισε.

«Θέλουμε να φύγουμε από το ανθρώπινο λάθος και να βάλουμε την τεχνολογία στο πεδίο. Μέχρι το 2010 υπήρχε τηλεδιοίκηση. Μετά το 2010 από τότε που μπήκαμε στο μνημόνιο ο ΟΣΕ εγκαταλείφθηκε. Άρχισε να ξηλώνεται. Άρχισαν να πέφτουν όλα. Είχαμε αποχωρήσεις συναδέλφων. Αποχώρησαν 5.000, μείναμε λιγότεροι»

«Φτάσαμε σε ένα σημείο που η ΕΕ άρχισε να μας πιέζει ότι ξέρετε εμείς σας δίνουμε χρήματα κι εσείς δεν κάνετε τίποτα. Δόθηκε το κομμάτι τηλεδιοίκησης μεταξύ Δομοκού-Τειθωρέας. Το κομμάτι Λάρισα-Πλατύ είναι τυφλό» πρόσθεσε.

Και επανέλαβε πως μόνο με έναν τρόπο μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα αν ο ένας σταθμάρχης τηλεφωνούσε στον άλλο. Επέκρινε δε και τα πρωτόκολλα εκπαίδευσης.

Τέμπη: Μόλις 15 ημέρες στον σταθμό της Λάρισας ο σταθμάρχης

Ειδικά για αυτό το τελευταίο κομμάτι αξίζει αναφοράς η πληροφορία που μετέδωσε η ΕΡΤ σύμφωνα με την οποία ο σταθμάρχης βρισκόταν στο συγκεκριμένο πόστο μόνο ένα δεκαπενθήμερο. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, άνθρωποι που ξέρουν τις απαιτήσεις λειτουργίας του σιδηροδρόμου τονίζουν ότι χρειάζεται εμπειρία για το σταθμαρχείο της Λάρισας που είναι σημείο αιχμής και διαχειρίζεται την κυκλοφορία πολλών τρένων και ο συγκεκριμένος σταθμάρχης βρισκόταν εκεί μόνο 15 ημέρες,  Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να τοποθετηθεί ως εφεδρικός σταθμάρχης. Η εκπαίδευσή του είχε διάρκεια εννέα μήνες. Για ένα εξάμηνο έκανε εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη και για τρεις μήνες πρακτική. Θα μπορούσε μετά το πέρας της εκπαίδευσής του να τοποθετηθεί σε κάποιον άλλο σταθμό λιγότερο κομβικό στον οποίο να έχει να διαχειριστεί λιγότερα τρένα, υποστηρίζεται. 

Το ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης συνεχίζει αναφέροντας πως η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ