«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Εκτός των συνθηκών ελεύθερου κάμπινγκ, ουδείς εκ των διασημοτήτων που είχαν «κλειστεί» (και σε κάποιες περιπτώσεις προπληρωθεί αδρά) δεν εμφανίστηκε ποτέ στο νησί "πρώην ιδιοκτησίας του Πάμπλο Εσκομπάρ".
0

Τον Απρίλιο του 2017, εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν να σκάει δημόσια στα social media μια από τις πιο κραυγαλέες απάτες της σύγχρονης τεχνολογικής επιχειρηματικότητας. Εκατοντάδες άτομα που είχαν πληρώσει πάνω από 12.000 δολάρια έκαστος/η για να εξασφαλίσουν τα πανάκριβα εισιτήρια για το Fyre Festival στις Μπαχάμες, το οποίο διαφημιζόταν ως το "exclusive event" της δεκαετίας, βρέθηκαν για ένα σαββατοκύριακο απομονωμένοι στο πουθενά σ΄ ένα νησάκι χωρίς υποδομές, με σκηνές και βρεγμένα στρώματα αντί για πολυτελείς μεζονέτες και με φαστ φουντ της συμφοράς αντί για μυθικά τροπικά συμπόσια.

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Η "ρεσεψιόν" που υποδέχτηκε τους επισκέπες του "VIP" φεστιβάλ

Εκατοντάδες άτομα που είχαν πληρώσει πάνω από 12.000 δολάρια έκαστος/η για να εξασφαλίσουν τα πανάκριβα εισιτήρια για το Fyre Festival στις Μπαχάμες, το οποίο διαφημιζόταν ως το "exclusive event" της δεκαετίας, βρέθηκαν για ένα σαββατοκύριακο απομονωμένοι στο πουθενά σ΄ ένα νησάκι χωρίς υποδομές, με σκηνές και βρεγμένα στρώματα αντί για πολυτελείς μεζονέτες και με φαστ φουντ της συμφοράς αντί για μυθικά τροπικά συμπόσια.

Οι έξαλλοι σκηνίτες πολυτελείας τουλάχιστον ψυχαγώγησαν ως αυτοσχέδιο «ριάλιτι» τον υπόλοιπο πλανήτη μέχρι τη διάσωσή τους (που κι αυτή υπήρξε οδυνηρά επεισοδιακή) ποστάροντας διαρκώς σκηνές κωμικοτραγικού ναυαγίου από το κολοσσιαίο φιάσκο στους λογαριασμούς τους στα social media, καθώς μάλιστα διαπίστωναν ότι εκτός των συνθηκών ελεύθερου κάμπινγκ για τις οποίες είχαν πληρώσει μια περιουσία, ουδείς επίσης εκ των διασημοτήτων που είχαν «κλειστεί» (και σε κάποιες περιπτώσεις προπληρωθεί αδρά) δεν εμφανίστηκε ποτέ στο νησί που ήταν υποτίθεται πρώην ιδιοκτησίας του Πάμπλο Εσκομπάρ.

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Ο ράπερ Ja Rule με τον διευθυντή της Fyre Media, Billy McFarland κατά την καμπάνια προώθησης του event.

Το Fyre Festival υποτίθεται ότι θα λειτουργούσε ως πανηγυρική τελετή για την κυκλοφορία της εφαρμογής Fyre, ενός θαυματουργού «Tinder για τις Δημόσιες Σχέσεις» όπως είχε πλασαριστεί. Αντ΄ αυτού έγινε η αιτία για μια χαοτική αλυσίδα αγωγών και αποζημιώσεων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων ενώ ο επικεφαλής της εταιρείας Fyre Media, Billy McFarland, καταδικάστηκε σε ποινή εξαετούς φυλάκισης για απάτη.

Και σήμερα 18 Ιανουαρίου του 2019, δυόμιση και πλέον χρόνια μετά, κάνει πρεμιέρα στο Netflix ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τα γεγονότα του Fyre Festival ενώ εδώ και μερικές μέρες κατά σατανική σύμπτωση, ένα άλλο ντοκιμαντέρ με το ίδιο ακριβώς θέμα, προβάλλεται ήδη στo Hulu, την ανταγωνιστική του Netflix πλατφόρμα streaming. Οι τίτλοι των δύο ταινιών είναι "Fyre (The Greatest Party That Never Happened)" και "Fyre Fraud" αντίστοιχα.

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Παρουσίαση του "γκουρμέ" γεύματος στο Twitter απο ατυχή θαμώνα του φεστιβάλ

Οι δύο ταινίες πάντως υιοθετούν διαφορετική προσέγγιση και διαφορετικό «καστ». Το ντοκιμαντέρ του Netflix που σκηνοθέτησε ο Chris Smith - δημιουργός του εξαιρετικού περσινού "Jim & Andy" που είχε θέμα την καταβύθιση του Τζιμ Κάρεϊ στον χαρακτήρα του πρόωρα χαμένου κωμικού Άντι Κάουφμαν – περιλαμβάνει όλον σχεδόν τον περιφερειακό θίασο γύρω από το event πλην του εμπνευστή του Billy McFarland, ο οποίος αποτελεί την κεντρική φιγούρα στο "Fyre Fraud".

Και οι δύο ταινίες όμως παρουσιάζουν γλαφυρά όλο το πανηγύρι Instagram ματαιοδοξίας που προηγήθηκε αλλά και τον κακό χαμό που ξέσπασε ακολούθως όταν οι φιλόδοξοι "influencers millennials" που βρέθηκαν στο νησί συνειδητοποίησαν ότι είχαν εξαπατηθεί ασχέτως αν είναι εύκολο να πει κανείς «ας πρόσεχαν».

 

Με στοιχεία από το Hyperallergic

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

TV & Media / «Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, ο πλούσιος επιχειρηματίας Μπράιαν Τζόνσον θέτει το σώμα και την περιουσία του σε κίνδυνο για να παρατείνει τη ζωή του πέρα από όλα τα γνωστά όρια
LIFO NEWSROOM
Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για τη 3η σεζόν

TV & Media / Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για την 3η σεζόν

Η νέα σεζόν διαδραματίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης, παρουσιάζοντας το πώς η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επηρεάζει τους νέους πρωταγωνιστές
LIFO NEWSROOM
Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM
Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM