Ένα έργο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ θα κοσμεί το πρώτο από τα δεκατέσσερα εξώφυλλα του τεύχους Αυγούστου της βρετανικής Vogue.
Σε ένα πρωτότυπο εγχείρημα για το έντυπο ο αρχισυντάκτης Edward Enninful ανέθεσε σε σπουδαίους εικαστικούς και φωτογράφους της χώρας, από τον Tim Walker έως τη Nadine Ijewere, τον Nick Knight έως τη Lubaina Himid να παρουσιάσουν αγαπημένα τους τοπία. Σύμφωνα με τη βρετανική Vogue η σειρά των έργων διερευνά το θέμα της επαναφοράς. Οι πρωτότυπες εκτυπώσεις κάθε έργου, θα δημοπρατηθούν με στόχο να βοηθηθούν οι οργανώσεις που μάχονται τον νέο κορωνοϊό.
Στο πρώτο έργο, του Ντέιβιντ Χόκνεϊ, απεικονίζεται το Δυτικό Γιορκσάιρ. «Πρόκειται για το χωριό Kilham στα τέλη της άνοιξης», αναφέρει ο καλλιτέχνης. Το έργο δημιουργήθηκε το 2006. «Τώρα, βρίσκομαι στη Νορμανδία, ένας παράδεισος για μένα. Έχω φτιάξει 120 πίνακες iPad από τον μεγάλο κήπο μας, είναι σαν να έχω πάντα έτοιμο σχεδιαστικό και ζωγραφικό εξοπλισμό που δεν χρειάζεται καθάρισμα. Είναι φανταστικό», αναφέρει ο Χόκνεϊ προσθέτοντας πως «κατέγραψε» με το iPad τη μεγαλύτερη και πιο φωτεινή πανσέληνο που είδε εδώ και καιρό.
Όπως αναφέρει η Vogue ο αντίκτυπος που είχε ο κορωνοϊός στον πλανήτη μας ήταν εμφανής ήδη από τις αρχές της πανδημίας όταν ο κόσμος έβλεπε τα δελφίνια να κολυμπούν στα λιμάνια της Σαρδηνίας (...) απολαμβάνοντας τα μειωμένα επίπεδα ρύπανσης. «Μερικοί υποστήριξαν ότι ο κορωνοϊός ήταν εκδίκηση του πλανήτη για τον όλεθρο που έχουν προκαλέσει οι άνθρωποι», γράφει η συγγραφέας Helen Macdonald σε κείμενο που συνοδεύει τα νέα εξώφυλλα.
«Άλλοι, περισσότερο ήσυχα, προσεκτικά και ανθρώπινα, αναρωτήθηκαν αν (σ.σ. η πανδημία) μπορεί να σηματοδοτήσει μια επαναδιαπραγμάτευση της σχέσης μας με τη φύση» αναφέρει προσθέτοντας πως ακόμη και πριν τον κορωνοϊό η κλιματική κρίση απαιτούσε από εμάς να επανεξετάσουμε τους όρους της σχέσης αυτής.
Το έργο, με την πρώτη ματιά, δεν θυμίζει «τυπικό Χόκνεϊ» αναφέρει η Vogue, σημειώνοντας ότι η πρόσφατη κρίση μας έκανε να δούμε τη φύση, μεταξύ πολλών άλλων πραγμάτων, από μία νέα οπτική. Σύμφωνα με την Helen Macdonald «η βρετανική εξοχή δεν είναι μόνο δάση και αγροκτήματα, λόφοι και χωράφια. Είναι ένα μέρος πλούσιο με μύθους και λογισμούς, που εδώ και πολύ καιρό θεωρείται αποθετήριο εθνικής ταυτότητας».
Με πληροφορίες από Vogue
σχόλια