Η Ανδρομάχη Γκαζή είδε τις Γελ(ο)ιογραφικότητες

Η Ανδρομάχη Γκαζή είδε τις Γελ(ο)ιογραφικότητες Facebook Twitter
0
Τι ακριβώς ήταν η έκθεση που διοργάνωσαν οι φοιτητές σας;

Η έκθεση «Γελ(ο)ιογραφικότητες. Όπως τότε και σήμερα» είναι το αποτέλεσμαμιας ομαδικής εργασίας τελειόφοιτων φοιτητών του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου. Τους δόθηκε η ευκαιρία να μετατρέψουν τη θεωρία σε πράξη και να ασκηθούν στις συνθήκες οργάνωσης ενός πραγματικού έργου και τα κατάφεραν εξαιρετικά.

 

Μιλάμε για παλιές γελοιογραφίες ή υπήρχαν και σύγχρονες;

Πρόκειται για γελοιογραφίες που χρονολογούνται από το 1850 έως το 2012.

 

Ποιες περιόδους καλύπτουν οι συγκεκριμένες γελοιογραφίες;

Καθώς το θέμα της έκθεσης είναι η πολιτική γελοιογραφία σε περιόδους οικονομικής κρίσης, επικεντρωθήκαμε στις τρεις μείζονες περιόδους κρίσης στην Ελλάδα, δηλαδή στη χρεοκοπία του 1893 επί Τρικούπη, την πτώχευση του 1932 επί Βενιζέλου και τη σημερινή κρίση.

 

Είχαν κόσμο τα εγκαίνια;

Ναι, τα εγκαίνια πήγαν πάρα πολύ καλά. Είχαμε πολύ νεολαία αλλά και επισκέπτες μεγαλύτερης ηλικίας.

 

Υπήρχαν κάποια καινοτόμα στοιχεία στην παρουσίαση των γελοιογραφιών και γενικότερα στην έκθεση;

Η έκθεση διαφέρει από άλλες αντίστοιχες εκθέσεις γελοιογραφίας που είδαμε στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια με δύο τρόπους. Καταρχάς, ως προς το περιεχόμενο, αφού περιέχει γελοιογραφίες για ζητήματα που έχουν απασχολήσει την ελληνική κοινωνία από το 1850 έως σήμερα, αλλά και ως προς την παρουσίαση των γελοιογραφιών, η οποία δεν γίνεται αποκλειστικά με συμβατικό τρόπο, δηλαδή στους τοίχους, αλλά αξιοποιεί και πιο ευφάνταστες ιδέες. Επιπλέον, το κοινό καλείται να συμμετέχει πιο ενεργά στην έκθεση μέσω του στοιχείου της ανακάλυψης και της δυνατότητας να γράψει τη γνώμη του ή να σκιτσάρει σε δύο μεγάλες επιφάνειες.

 

Υπήρξε κάποια ομιλία ή κάποιο άλλο δρώμενο στα εγκαίνια;

Πέραν των χαιρετισμών από την αντιπρύτανη του Παντείου, τον πρόεδρο και τον αναπληρωτή πρόεδρο του Τμήματος, τον δικό μου και των φοιτητών, τα εγκαίνια είχαν τη μορφή μιας νεανικής γιορτής με πολλή χαρά, μουσική και μπουφέ, όλα οργανωμένα από την ομάδα των φοιτητών.

 

Το χιούμορ, τελικά, βοηθάει στην αντιμετώπιση δύσκολων περιόδων;

Ναι, πάρα πολύ. Είναι κάτι υγιές, αυθόρμητο και ταυτόχρονα απελευθερωτικό.

_________

H Aνδρομάχη Γκαζή είναι μουσειολόγος, καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λος Άντζελες: Αντιδράσεις για τον «ναρκισσιστής» ρεπόρτερ που χρησιμοποίησε μανταλάκια για να σφίξει το αντιπυρικό του μπουφάν

TV & Media / Λος Άντζελες: Μέσα στην απόλυτη καταστροφή, «ναρκισσιστής» ρεπόρτερ έσφιξε το αντιπυρικό μπουφάν με μανταλάκια

Το ξύλινο μανταλάκι τραβούσε το επιπλέον ύφασμα στο μπουφάν του δημοσιογράφου του ABC Ντέιβιντ Μιουρ, κάνοντάς το να εφαρμόζει πιο σφιχτά στο σώμα του
LIFO NEWSROOM
Angel: Στην αλλαγή φύλου, μου γύρισαν την πλάτη, τώρα που βγήκα στην τηλεόραση μου ξαναμιλάνε

TV & Media / Η τρανς τραγουδίστρια Angel θυμάται: «Μου γύρισαν την πλάτη, τώρα που βγήκα στην τηλεόραση μου ξαναμιλάνε»

«Προσπάθησα να την αγαπώ και να μάθω μαζί της, με φόβιζε το σχολείο και το πώς την αντιμετώπιζαν», σχολίασε η μητέρα της τραγουδίστριας, σε κοινή τους συνέντευξη
LIFO NEWSROOM
Γερμανοί καλλιτέχνες υπογράφουν ανοικτή επιστολή κατά παρουσιαστή που κατηγορείται για σεξισμό

TV & Media / Γερμανοί καλλιτέχνες υπογράφουν ανοικτή επιστολή κατά παρουσιαστή που κατηγορείται για σεξισμό

«Θέλουμε παρουσιαστές που είναι ενθουσιώδεις για τον πολιτισμό, ευαίσθητοι και ικανοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες πολιτιστικές συζητήσεις», αναφέρουν
LIFO NEWSROOM
«Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

TV & Media / «Μην πεθάνεις»: Το ντοκιμαντέρ στο Netflix για τον εκατομμυριούχο που θέλει να ζήσει για πάντα

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, ο πλούσιος επιχειρηματίας Μπράιαν Τζόνσον θέτει το σώμα και την περιουσία του σε κίνδυνο για να παρατείνει τη ζωή του πέρα από όλα τα γνωστά όρια
LIFO NEWSROOM