Το ΝΒΑ βρίσκεται στα πρόθυρα μιας ιστορικής συμφωνίας που θα του αποφέρει έσοδα 76 δισ. δολάρια σε βάθος χρόνου 11 ετών, καθώς διαπραγματεύεται τα τηλεοπτικά του δικαιώματα με την Amazon, το ESPN και το NBC.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, το NBA πρόκειται να λαμβάνει ετησίως 2.6 δισ. δολάρια από το ESPN, 2.5 δισ. δολάρια από το NBC και 1.8 δισ. δολάρια από την Amazon. Με αυτή την επερχόμενη συμφωνία, το NBA αναμένεται να ενισχύσει δραστικά τα έσοδά του, διασφαλίζοντας μια χρυσή εποχή για το μπάσκετ και τις ομάδες του, με τους αναλυτές να κάνουν λόγο για αύξηση 250% από την ισχύουσα τηλεοπτική σύμβαση.
Πιο αναλυτικά, η NBCUniversal αναμένεται να πληρώσει στο NBA κατά μέσο όρο 2,5 δισ. δολάρια ετησίως για να προβάλλει περίπου 100 αγώνες ανά σεζόν - εκ των οποίων οι μισοί θα προβάλλονται αποκλειστικά στο Peacock. Οι αγώνες θα προβάλλονται στο NBC κάθε Τρίτη και Κυριακή, ώστε να μην έρχονται σε σύγκρουση με το «Sunday Night Football» του δικτύου.
Η Amazon θα πληρώσει 1,8 δισ. δολάρια για τα παιχνίδια της κανονικής περιόδου και των πλέι οφ, το νέο τουρνουά του ΝΒΑ εντός της σεζόν και τα παιχνίδια «play-in». Ο τεχνολογικός γίγαντας θα λάβει επίσης ένα μερίδιο από τους τελικούς της διοργάνωσης, τους οποίους οι εταίροι των μέσων ενημέρωσης θα μοιράζονται εκ περιτροπής.
Εν τω μεταξύ, η Disney θα πληρώνει περίπου 2,6 δισ. δολάρια ετησίως για να συνεχίσει να μεταδίδει τους τελικούς του ΝΒΑ, από 1,5 δισ. δολάρια που πληρώνει σήμερα. Η εταιρεία θα πάρει λιγότερους αγώνες από την τρέχουσα συμφωνία της και το ESPN θα μεταδίδει τους αγώνες στην επερχόμενη υπηρεσία απευθείας στον καταναλωτή που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025, σύμφωνα με τη WSJ.
Οι συμφωνίες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν επίσης τα δικαιώματα για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις του γυναικείου πρωταθλήματος WNBA, θα τεθούν σε ισχύ μετά τη σεζόν 2024-2025.
Η κλήρωση του ΝΒΑ έχει μετατραπεί σε καθοριστική στιγμή για την τηλεοπτική βιομηχανία, όπως σημειώνει η WSJ, αναδεικνύοντας τις ανησυχίες των παραδοσιακών εταιρειών μέσων ενημέρωσης για την κατάρρευση της καλωδιακής τηλεόρασης και το αβέβαιο οικονομικό τους μέλλον στον κόσμο του streaming. Έχει θέσει στο επίκεντρο το παράδοξο ότι το αθλητικό περιεχόμενο είναι εξωφρενικά ακριβό, αλλά και κρίσιμο για την ιδιοκτησία του σε μια βιομηχανία στην οποία αποτελεί έναν από τους λίγους αξιόπιστους τρόπους προσέλκυσης κοινού.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal