Στις ειδήσεις οι γυναίκες "φαίνονται" ενώ οι άνδρες "ακούγονται"

Στις ειδήσεις οι γυναίκες "φαίνονται" ενώ οι άνδρες "ακούγονται" Facebook Twitter
0

Εδώ και χρόνια έχει υποστηριχθεί ότι οι γυναίκες εμφανίζονται λιγότερο στις ειδήσεις και υποεκπροσωπούνται σε σχέση με τους άνδρες στην παγκόσμια ειδησεογραφία. Μία νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, που έκανε χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση «μεγάλων δεδομένων» και είναι η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα, επιβεβαίωσε ότι οι απόψεις και οι φωνές των ανδρών εμφανίζονται αναλογικά περισσότερο από ό,τι των γυναικών στις online ειδήσεις.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον ιταλικής καταγωγής καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Νέλο Κριστιανίνι, και της Σχολής Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ με επικεφαλής την κοινωνική επιστήμονα δρα Σίνθια Κάρτερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", ανέλυσαν το περιεχόμενο άνω των δύο εκατομμυρίων άρθρων, εστιάζοντας σε ποιό βαθμό συμμετέχει κάθε φύλο στη διαμόρφωση της ειδησεογραφίας.

Μεταξύ άλλων, διαπιστώθηκε ότι, αν και γενικά υποεκπροσωπούνται, οι γυναίκες εμφανίζονται δυσανάλογα συχνότερα σε δημοσιευμένες φωτογραφίες στον Τύπο από ό,τι οι άνδρες. Αντίθετα, οι τελευταίοι εμφανίζονται σαφώς συχνότερα από ό,τι οι γυναίκες στα κείμενα των άρθρων. Οι γυναίκες κυριαρχούν σε άρθρα σχετικά με την μόδα, την ψυχαγωγία και την τέχνη, ενώ οι τομείς όπου εμφανίζονται λιγότερο είναι τα σπορ και η πολιτική.

Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει την αυτόματη και ταχύτατη διάκριση των δύο φύλων τόσο στα κείμενα όσο και στις φωτογραφίες. Η ανάλυση βασίσθηκε σε 2,35 εκατομμύρια online αγγλόφωνα άρθρα (και 1,37 εκατ. εικόνες) από 950 διαφορετικά μέσα ενημέρωσης για μια περίοδο έξι μηνών.

Η συχνότητα εμφάνισης των γυναικών είναι συστηματικά μεγαλύτερη στις φωτογραφίες από ό,τι στα κείμενα, σε όλα σχεδόν τα θέματα και σε όλα σχεδόν τα μέσα ενημέρωσης. Είναι συνεπώς πιθανότερο να εμφανίζεται η εικόνα μιας γυναίκας σε ένα άρθρο, παρά να αναφέρεται η άποψή της ή να αποτελεί την πηγή του άρθρου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Netflix αυξάνει τις τιμές μετά την ανακοίνωση του μεγαλύτερου αριθμού νέων συνδρομητών στην ιστορία του

TV & Media / Το Netflix αυξάνει τις τιμές μετά την ανακοίνωση του μεγαλύτερου αριθμού νέων συνδρομητών στην ιστορία του

Η ραγδαία αύξηση συνδρομητών επιβεβαιώνει τη δεσπόζουσα θέση του Netflix στην αγορά, σε μια περίοδο όπου ανταγωνιστές όπως η Disney και η Warner Bros. Discovery καταβάλλουν προσπάθειες να φτάσουν τη δημοτικότητα και την κερδοφορία της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM
Λος Άντζελες: Αντιδράσεις για τον «ναρκισσιστής» ρεπόρτερ που χρησιμοποίησε μανταλάκια για να σφίξει το αντιπυρικό του μπουφάν

TV & Media / Λος Άντζελες: Μέσα στην απόλυτη καταστροφή, «ναρκισσιστής» ρεπόρτερ έσφιξε το αντιπυρικό μπουφάν με μανταλάκια

Το ξύλινο μανταλάκι τραβούσε το επιπλέον ύφασμα στο μπουφάν του δημοσιογράφου του ABC Ντέιβιντ Μιουρ, κάνοντάς το να εφαρμόζει πιο σφιχτά στο σώμα του
LIFO NEWSROOM
Angel: Στην αλλαγή φύλου, μου γύρισαν την πλάτη, τώρα που βγήκα στην τηλεόραση μου ξαναμιλάνε

TV & Media / Η τρανς τραγουδίστρια Angel θυμάται: «Μου γύρισαν την πλάτη, τώρα που βγήκα στην τηλεόραση μου ξαναμιλάνε»

«Προσπάθησα να την αγαπώ και να μάθω μαζί της, με φόβιζε το σχολείο και το πώς την αντιμετώπιζαν», σχολίασε η μητέρα της τραγουδίστριας, σε κοινή τους συνέντευξη
LIFO NEWSROOM